Biti ili ne biti PR, pitanje je sad!

Ježim se. Da, ježim se. To je najbolji izraz koji opisuje moje psihofizičko stanje kada mi pojedinci pričaju o svojim velikim željama i planovima o zapošljavanju u firmi koja se bavi odnosima s javnošću. Druga, ona još gora varijanta je kada mi netko opisuje kako on ili ona zamišljaju rad u nekom PR odjelu ili agenciji. Reći ću vam iskreno, koji put mi dođe da kažem da sam blagajnik u lokalnom dućanu samo da se što prije udaljimo od te teme.

„Joj, radiš u PR agenciji. Ludilo. A reci mi kako ti je?,“ ne stignem ni odgovoriti, a bujica riječi se nastavlja, “Joj, ja sam oduvijek htjela raditi tako nešto. Evo vidiš, baš završavam fakultet/tečaj/višu školu i planiram tražiti posao u toj struci. Gledala sam puno emisija o tome na televiziji i sve mi se to čini tako zanimljivim i baš kao posao stvoren za mene. Znaš uvijek sam imala najbolje sastave u školi, a poslije i najviše ocjene iz seminarskih radova na fakultetu. Znam se služiti Wikipedijom, a ni Facebook mi nije stran. Po potrebi tvitnem tu i tamo nešto. Joj, joj, joj…“ Ne znam što je gore, činjenica da je vani 40 °C i moje piće mi se grije u ruci jer se kao pravim da slušam ili što svaka rečenica počinje s tim čudnim uzvikom „joj“.

Dragi moji budući PR-ovci, jedna vam stvar od samog početka mora biti jasna. Odnosi s javnošću nisu glamurozan posao kakvim ga predstavljaju televizijske serije i filmovi, već struka ispunjena velikom količinom stresa, malom dozom pohvala i nepreglednom rijekom rokova do kojih se određeni zadatak mora obaviti. Ako mislite da je posao PR-a neprestano fotografiranje ispred nekog kluba na obali tijekom ljetnih mjeseci, onda je je krajnje vrijeme da pronađete neki drugi životni poziv.

Svaki dan u životu savjetnika za odnose s javnošću ispunjen je prigodama koje se mogu iskoristiti kako bi se pozitivno utjecalo na poslovanje klijenta, ali problem je što nema uvijek dovoljno vremena i sreće. Drugim riječima, tajming i okolnosti ne moraju uvijek biti na vašoj strani, a bitan su faktor u čitavoj ovoj priči. Ne bi se trebalo previše oslanjati ni na sreću, već paziti da prije bilo kakve akcije imate spremnu dobru strategiju s više planova „napada“.

Pametni PR profesionalci koncentriraju se prije svega na klijenta kojeg zastupaju i publiku kojoj se obraćaju. Što ih to točno povezuje? Koje poruke će najbolje proći među određenom demografijom? Počinju od ovih temeljnih pitanja i  na njima grade programe, komunikacijske platforme i prezentacije te sve ostalo što je potrebno kako bi ojačali poziciju svog klijenta, bio on pojedinac, tvrtka, politička stranka ili određeni brand. Dakle, ima tu puno posla koji najčešće ne završava nakon kraja službenog radnog vremena. I da, nije isključeno da će vam službeni mobitel zvoniti i na godišnjem odmoru.

Namjera ovog bloga nije odvratiti mlade i ambiciozne ljude od bavljenja ovim zanimanjem nego im u kratkim crtama pojasniti što zapravo posao PR-a podrazumijeva. U svakom slučaju, zaboravite zabave i druženje s poznatim osobama jer to nije glavni aspekt vašeg posla. Naravno, ima i toga, ali u takvim prigodama najčešće sjedite neprimjetno negdje sa strane i promatrate svojih ruku djelo.

Pojedinci zainteresirani za posao u PR sektoru trebali bi se svakako prijaviti za stručnu praksu u jednoj od PR agencija. U slučaju da su dovoljno sretni da se baš njihova molba izabere iz mnoštva, preporučio bih im da prije odlaska na razgovor pročitaju sljedeće savjete i dobro o njima razmisle:

1)      Ne očekujte previše pohvala, ali će vam zato biti dodijeljena velika razinu odgovornosti;

2)      Novinari i klijenti vam neće odavati previše poštovanja sve dok ga, po njihovim mjerilima, ne zaslužite;

3)      Dobro slušajte i prikupljajte što više informacija;

4)      Greške i učenje će vas pratiti tijekom čitave karijere;

5)      Radi se puno, plaća se malo;

6)      Nemojte se iznenaditi ako osjetite nevjerojatan ponos kada jedan od vaših poteza doprinese klijentovom uspjehu.

Tags: , ,
Pretraži blog po ključnim riječima
2 3 a b c č d đ e f g h i j k l m n o p q r s š t u v w x y z ž