Coolerica – do vlastite kuharice u nekoliko klikova

Otkako je Podravkina Coolinarika.com u rujnu pokrenula besplatnu aplikaciju za izradu kuharica Coolerica, korisnici ove web stranice već su izradili preko 400 vlastitih primjeraka. Već gotove Coolerice mogu se uvijek nadopunjavati novim receptima ali i tiskati, pa uz priloženu posvetu, postaju idealan dar za vašega najdražega ljubitelja dobroga zalogaja. U nastavku vam donosimo kompletan članak o Coolerici objavljen u časopisu In Store.Coolerica

Posljednjih nekoliko godina u Hrvatskoj svjedoci smo porasta broja amaterskih kuhara i inih pojedinaca koji su otkrili svoju ljubav prema kuhanju i svakodnevno s užitkom spravljaju različita jela za svoje najbliže, a i širu „publiku”. Osim toga, domaća produkcija iznjedrila je sada već drugu sezonu iznimno popularne emisije Masterchef, koja je hrvatske Gordone Ramseye i Jamieje Olivere dodatno ohrabrila da okušaju svoju sreću s loncem i kuhačom te namirnicama svih oblika, okusa i različitoga podrijetla. U eri širenja i nabavljanja svih mogućih informacija s interneta i u skladu s gore navedenim trendom kulinarski entuzijasti s ovih prostora odavno su otkrili svoju Meku – stranicu Coolinarika.com, na kojoj sami korisnici mogu postavljati i razmjenjivati vlastite recepte, slike jela, pisati blogove i komentare, ali i izravno komunicirati putem ,,Brbljaonice”. Stranica mnogima služi kao zamjena za kuharicu i oko sebe je uspjela stvoriti kvalitetnu i široku zajednicu korisnika, što dodatno potvrđuje i uvrštavanje Coolinarika.com u top 10 najposjećenijih web stranica u Hrvatskoj po Gemiusu. Posjetitelj ovdje može pronaći preko 100 tisuća recepata koje su uredili sami korisnici – od naše dobre stare domaće kuhinje pa sve do gastronomskih tajni drugih kontinenata.

U trenutku kada se mislilo da nas Coolinarika.com više ne može iznenaditi, prije nešto više od dva mjeseca Podravka je u suradnji s agencijom Web.Burza osmislila jedinstvenu, novu aplikaciju – Coolerica. O čemu je zapravo ovdje riječ? Naime, Coolerica je personalizirana on demand kuharica koju ureduju sami korisnici Coolinarika.com ispunjavajući je vlastitim, a i tuđim receptima dostupnima na stranici, to znači da korisnici svoje najdraže recepte koje su čuvali po bezbrojnim bilježnicama i papirićima sada napokon mogu objediniti u svojoj osobnoj kuharici. Ipak, najbolji dio priče je taj što vlastitu Coolericu mogu i otisnuti, uvezati i pokloniti svojim najdražima povodom blagdana ili pak za neku drugu prigodu. U Coolericu registrirani korisnici mogu uvrstiti svoje recepte prethodno objavljene na vlastitoj korisničkoj stranici, kao i recepte drugih autora koji su dopustili njihovo korištenje pod odgovarajućom licencom. Važno je znati da i registrirani korisnik koji nema sadržaja, pa tako i oni neregistrirani, mogu jednako tako kupiti ili preuzeti Coolerice drugih korisnika ukoliko postoji takva dozvola. I to nije sve! S par dodatnih klikova mišem sučelje Coolerica nudi i izbor širokoga raspona broja stranica i četiri vrste uveza. Osim toga, svojoj vlastitoj kuharici korisnik može sam odrediti naslov, boju slova kao i sliku na naslovnici. Iz svake završene knjige može nastati nova, a upisivanjem posvete i druge adrese isporuke ona postaje vrijedan poklon. U tome slučaju uključena je i besplatna ukrasna naljepnica na omotu. Coolerica se naručuje i plaća online, a tiskana knjiga u kratkome roku dolazi dostavom na korisnikovu adresu. Ukoliko niste zainteresirani za ovu opciju, svoju kuharicu uvijek možete besplatno preuzeti u .pdf formatu te svoju elektroničku publikaciju čak i registrirati u Nacionalnoj sveučilišnoj knjižnici. Vrijednost i praktičnost Coolerice gotovo odmah su prepoznali vjerni korisnici Coolinarika.com te je od 448 dosad izrađenih kuharica njih 389 javno dostupno i, prema posljednjim podacima, pregledano već  518.358 puta. Uz tradicionalne kuharice s ujednačenim receptima namijenjene svima tu se nalaze i specijalizirane kuharice, poput onih za vegetarijance, ljubitelje egzotične prehrane ili pak prave sladokusce kojima je desert središnji dio svakoga obroka. Stvaranjem vlastite Coolerice korisnici automatski postaju autori svojih zbirki te ostvaruju ista prava i obveze u pogledu Coolerice kao zbirke, kao i autori pojedinih recepata. Pri korištenju ove aplikacije treba također imati na umu da je Coolerica zamišljena kao nekomercijalan projekt te je tako predviđeno da se vlastite kuharice, kao i one drugih korisnika nikako ne koriste za komercijalne potrebe, što u prvome redu isključuje daljnju prodaju Coolerica na bilo koji način.

Tvorci Coolerice ističu kako se s planerskoga i produkcijskoga aspekta radilo o izuzetno kompleksnom projektu kojega i dalje imaju namjeru unaprjeđivati na temelju povratnih informacija od korisnika i uvođenjem mnoštva novih mogućnosti od kojih neke već imaju u planu. Glavna misao vodilja pri tome je bila kako čitav proces učiniti što jednostavnijim krajnjim korisnicima koji svakodnevno dodaju i po stotine recepata i fotografija

Vanja Bertalan, direktor Web.Burze zadužen za projekt, dodatno nam je pojasnio na što su posebno morali obratiti pozornost pri razvoju Coolerice:

„Ideja je nastala prije otprilike tri godine, a izrada same aplikacije trajala je godinu dana. Proces je bio vrlo ozbiljan te je svaki segment projekta detaljno analiziran i isplaniran. S obzirom na to da nešto slično Coolerici ne postoji na regionalnom tržištu (barem ne u ovakvome opsegu), radili smo veliki broj iteracija i testiranja s pravim korisnicima kako bi svaki detalj završio na pravome mjestu. To je posebno važno kod ovolike količine funkcionalnosti koja je isprepletena s ostatkom Coolinarike jer se vrlo lako moglo dogoditi da, iako je sve na mjestu, zbog nelogičnoga korisničkoga sučelja posjetitelji ne razumiju kako stvar radi i čemu služi. Tada se najčešće umore i odustanu, što nam svakako nije bio cilj. Uspjeli smo izbjeći takvu situaciju, reakcije na projekt su sjajne što potvrđuje i veliki broj Coolerica koje su do sada napravljene. Ipak, život Coolerice tek počinje i veseli nas vidjeti u kojim smjerovima će nas ovaj projekt u budućnosti odvesti.”

O Web. Burzi

Web. Burza je web agencija specijalizirana za projektiranje i razvoj online rješenja, a osnovali su je Vanja Bertalan i Mario Stipanović. Projekti na kojima rade uključuju multi-modularne portale sa složenim sustavima za dinamičko kreiranje i kompleksnu obradu sadržaja, društvene mreže, online trgovine, korporativne i brand siteove. Tijekom svojega djelovanja uveli su mnoge inovacije koje su pozitivno utjecale na razvoj hrvatskoga web prostora. Među njihovim najpoznatijim web projektima ističu se Coolinarika, Dnevnik. hr, Emmezetina web trgovina, Čuvarkuća, Gamersbook, eZadar i mnogi drugi. Web.Burza je, uz navedene projekte, također nedavno pobjedniku natječaja InspirAkcija, humanitarnoj udruzi Druga pomoć, besplatno izradila web stranicu Dobribuvljak.com, osmišljenu kao humanitarni online buvljak, koji pod krilaticom „Pretvori staru kramu u dobru kramu” svojim radom pomaže onim udrugama kojima kupci, po svome izboru, kupnjom zapravo doniraju sredstva.

Tags: ,
Pretraži blog po ključnim riječima
2 3 a b c č d đ e f g h i j k l m n o p q r s š t u v w x y z ž