Golden Drum Festival: Kreativnost u oglašavanju jučer, danas, sutra

Jedan od najvažnijih marketinških festivala u Europi – Golden  Drum, održat će se od 9. do 11. listopada 2013. u Portorožu, u organizaciji Slovenske oglašivačke komore. U okviru trodnevnog festivalskog programa, sudionici će imati priliku čuti vrhunske svjetske stručnjake u kreativnoj industriji, koji će dati osvrt na oglašavanje u proteklih 20 godina, koliko postoji ovaj festival. O programu i sudionicima festivala za Business.hr govori izvršna direktorica festivala Barbara Krajnc.

Što možemo očekivati od ovogodišnjeg Golden Drum festivala?

Ovogodišnji, dvadeseti u nizu, festival Golden Drum ponudit će zanimljiva i veoma aktualna predavanja i goste, naravno i mnogo prilika za druženje i zabavu sudionika, članova žirija i mnogih gostiju, koji će predavati. Upravo po tome je festival Golden Drum jako poznat i cijenjen.

Koje teme će biti u fokusu festivala?

U fokus ćemo staviti oglašavanje i kreativnost proteklih dvadeset godina, razgovarat ćemo o tome kako oglase i kreativnosti iz prošlosti vidimo danas, kako ćemo ih vidjeti sutra i u godinama koje dolaze. Među gostima bit će ljudi koji su sa svojim dragocjenim doprinosom omogućili razvoju festivala i koji su i danas uspješni i slavni u kreativnoj industriji dijelom zahvaljujući i Goldn Drumu.

Golden Drum će, povodom jubileja, u još većoj mjeri postati ključni događaj i izvor stručnog znanja i iskustava za mlade iz kreativne industrije, nazovimo ih Young Drummers, pa smo tako pripremili poseban programski dio – EACA Advertising Master Class te posebno takmičenje za nagradu Publicis Drum Award u kojem će mladi u 2 dana na osnovu briefa morati kreirati ideju, kampanju.

Koje biste sudionike izdvojili?

Veliko nam je zadovoljstvo da ćemo ove godine na festivalu pozdraviti Stefana Sagmeistera, svjetski poznatog grafičkog dizajnera iz dizajnerskog studija Sagmeister & Wals iz SAD-a, pa Simona Schwaighofera, kreativnog direktora Red Bull Creative, Austria. Na dalje, s nama će biti i Krisa Hoeta, šef digitalnog odsjeka Duval Guillaumea, koja je napravila veoma poznatu kampanju “Push to add drama!” i Chris Maya iz digitalne agencije Razorfish. Posebno zanimljive će biti i kreativne akademije agencijske mreže McCann sa Adrianom Botanom i kolegama iz agencijske mreže Young & Rubicam koja u goste dovodi poznatog režisera Ali Alija iz Egipta. Na području Nove Europe ima puno odličnih i uspješnih nezavisnih agencija pa će i ove godine jedna kreativna akademija biti posvećena njima, među njima će se predstaviti Davor Bruketa, agencija Bruketa&Žinić OM.

U okviru “New Agenda” programskog djela govorit ćemo o (novim) trendovima u povezivanju i suradnji kreativne i start-up industrije, a među gostima bit će i Davor Runje iz agencije Drap iz Zagreba. Druga tema bit će Branded Content & Entertainment sa gostima iz Velike Britanije, Andrew Canterjem iz britanske udruge Branded Content i Claire Heys koja dolazi s komercijalne TV postaje ITV, a prije toga radila je i za grupaciju Endemol.

Na kraju se nadam, da ćemo svi uživati u premijernoj projekciji dokumentarnog filma Balkan Spirit, koji istražuje kreativnost u kulturi, filozofiji, politici i umjetnosti. Film je režirao Hermann Vaske i u njemu nastupaju Slavoj Žižek, Angelina Jolie, Marina Abramović, muzičari Baba Zula, Goran Bregović, Boban i Marko Marković Orchestra, Emir Kusturica i mnogi drugi.

Golden Drum ove godine obilježava 20 godina. Kako biste usporedili industriju marketinga danas s onom prije 20 godina?

Kad samo pomislimo, što bi bilo da smo prije 20 godina imali internet, mobilne telefone, tablice? Kako su agencije smišljale i prezentirale svoje kreativne ideje? I kako su potrošači mogli doći do informacija o novim proizvodima, uslugama?

Sigurno je dvoje: vrijeme i tehnologije diktiraju tempo života, rada, pa i poslovne djelatnosti tvrtki.  No, ono što je još uvijek bitno, jeste kreativna ideja pa zato važi da zlatno doba oglašavanja još uvijek traje. To ističu i neki svjetski priznati ljudi iz kreativne industrije, a to potvrđuju i neke vrlo uspješne i originalna oglašivačke kampanje. Zbog spomenutog vremena i tehnologije držim da se prije svega mijenja samo forma u kojoj se izražavamo i načini kako i gdje primamo oglasne poruke.

Kakva je situacija u marketinškoj industriji regije?

Tržišni uvjeti i cjelokupna gospodarska situacija sigurno u velikoj mjeri utječe na marketinšku industriju. No, poznato je, da su ulaganja u marketing, oglašivanje jedan od bitnih elemenata poslovne strategije svake tvrtke, ako želimo postići rast.
No, i u ovim vremenima danas, odluke o marketinškim strategijama i akcijama donose se sa više odgovornosti uz činjenicu, da su budžeti manji. Ali i sa manjim budžetima može se napraviti dobru, kreativnu i efikasnu kampanju.

Kakve marketinške trendove očekujete u bližoj budućnosti?

Trendove će u velikoj mjeri diktirat tehnologija, posebno mobilni telefoni. A sa druge strane, najbolje ideje i kampanje postaju sve više integrirane, koriste više kanala komunikacija i različite struke i znanja.

Imate li kakvu poruku za potencijalne posjetitelje fesivala?

Očekujem da ćemo 20. godišnjicu Festivala dostojno i ponosno proslaviti. Želim da učesnici provedu tri nezaboravna dana u Portorožu i da kući odu s jedinstvenim znanjima koja će ih voditi i motivirati u njihovom svakodnevnom radu.

Izvor: Business.hr

Tags: , , , , , , ,
Pretraži blog po ključnim riječima
2 3 a b c č d đ e f g h i j k l m n o p q r s š t u v w x y z ž