Kako izvući najbolje iz ljetne prakse u odnosima s javnošću?

 

0_0_460_http-__offlinehbpl.hbpl.co.uk_News_WRP_8925A641-99F1-6CAE-B9E8931BEF1005E8Sunce je već dobro ugrijalo gradske ulice i većina je vaših prijatelja i poznanika vjerojatno odjurila u južnije krajeve u potrazi za debelim hladom i osvježavajućim plićakom. I vi ste donedavno bili dio takve priče, ali ste se naposljetku ipak odlučili obogatiti  novim (radnim) iskustvom? I to ne bilo kakvim, već praksom u području odnosa s javnošću? Ovdje vam donosimo nekoliko savjeta kako da ovo ljeto bude uistinu uspješno odrađeno.

Kako biste bili dobar praktikant u odnosima s javnošću, trebate posjedovati više nego izvrsnu vještinu pisanja, osjećaj za multitasking, razumijevanje osnovnih strategija poslovanja, i sposobnost napredovanja pod pritiskom i u stresnim situacijama. Upravo je osjećaj hitnosti i žurnosti pokretač nezaustavljive bujice kreativnosti.

Autor teksta servirao je pet savjeta kako biste izvukli najbolje iz svoje ljetne prakse te kako biste mogli prepoznati imate li baš vi “ono nešto” što je potrebno da postanete uspješan profesionalac za odnose s javnošću:

1. Upoznajte svoje nadređene.

Vaš nadređeni trebao bi biti osoba kojoj se možete obratiti u bilo kojoj situaciji budući da je obogaćen znanjima i vještinama koje sami još niste stekli. U idealnom slučaju, ona ili on će biti vaš najveći zagovornik, ali i vaš najveći pobornik, jer kada ste uspješno uspjeli izvršiti zadatak, i vaš nadređeni uspijeva u istom. Zapamtite, ne tako davno, i ovaj je pojedinac bio u sličnoj poziciji, tako da ona ili on svakako može suosjećati s vama i razumjeti poziciju u kakvoj se nalazite.

2. Dajte si posla!

Ovaj je savjet povezan s osobnim preferencijama i željom za napretkom. Neki bi htjeli ostaviti dojam da su vrlo zaposleni, a u stvarnosti samo sjede i trate svoje i tuđe vrijeme, ne obavljajući zadatke koji im se dodjeljuju, dok drugi žele biti uključeni u mnogobrojne projekte, rokove i zadatke.

Nemate što za raditi? Umjesto da samo čekate da dobijete nekakav zadatak ili da se on pojavi sam od sebe, zatražite od iskusnih kolega da vam kažu što možete ili trebate raditi. Mnogi neizmjerno cijene inicijativu i sjetit će vas se slijedeći put kada im bude bila potrebna pomoć. Otiđite korak dalje tako što ćete se potruditi razumjeti ZAŠTO nešto radite za određenog klijenta, ne samo da razumijete ŠTO treba biti učinjeno.

3. Postavljajte pitanja!

Izreka kaže kako “ne postoje glupa pitanja (već samo glupi odgovori)”, ali također je važno naglasiti da ne postoji ni takva stvar kao što je “previše pitanja.” Postavljanje pitanja pokazuje da ste uključeni u proces i težite novom znanju. Nitko ne priželjkuje “spužvu” koja će samo sjediti i upijati sve što joj se kaže. Ispitivanje tj. postavljanje pitanja pokazuje da kritički razmišljate i sudjelujete u radu.

Prije svega, najvažnije je pitanje koje trebate uvijek postavljati: “Dokada želite da je zadatak gotov?” Rokovi su sve u odnosima s javnošću, i ne želite da vam se isti prišulja prije nego što se uspjeli uobličiti rad visoke kvalitete.

4. Radite i dosadne poslove

Iako ćete možda trebati dodatne dvije šalice kave samo da “preživite” cijeli dan, ulaganje vremena i truda može utrti put za mnogo veće mogućnosti. Kao praktikantu, ponekad vam se dodjeljuju monotoni (ali apsolutno potrebni) poslovi “izgradnje” adrema, prikupljanje vijesti iz različitih izvora ili prelistavanje stranica i stranica Twitter sljedbenika kako biste utvrdili tko je utjecajan. To može potrajati puno radno vrijeme, ali kada dobijete pozitivne povratne informacije, to je nevjerojatan osjećaj.

Ovi projekti predstavljaju savršenu priliku da se istaknete. Ako naporno, ali i uporno radite, za to ćete biti i nagrađeni. Pokazujući da možete uložiti sate i isporučiti kvalitetan proizvod, sigurno ćete dobiti nešto u čemu ćete više uživati i nešto u čemu ćete prepoznati veći izazov.

5. Pišite, pišite, pišite!

To se ne može dovoljno naglasiti, ali bitno je istaknuti kako su izrazite vještine pisanja neophodne za rad u odnosima s javnošću. Ukoliko nikada nište pretjerano uživali u pisanju i ono vam je ponekad predstavljalo i svojevrsni problem, trebali biste ponovno razmisliti je li PR doista pravi put vaše karijere. Ponovno razmotrite svoje ciljeve nakon što vam praksa završi.

Pišite blog i ispraksirajte se u pisanju dobrih e-mailova. Kao što se mišići u našem tijelu neprestano trebaju podvrgavati vježbanju, tako je i vještina pisanja nešto što pojedinci neprestano trebaju i moraju vježbati kako i ona ne bi atrofirala.

Dakle, ovo su savjeti koji će vašu praksu učiniti uspješnijom i lakšom stoga ne zaboravite još koji put zaviriti u ovaj “recept” koji vam može priskrbiti samo pozitivne komentare.

Izvor: prdaily.com, 04.07.2013.

Tags: , ,
Pretraži blog po ključnim riječima
2 3 a b c č d đ e f g h i j k l m n o p q r s š t u v w x y z ž