Mijenjaju li društvene mreže iskustvo putovanja?

Otkako je društvene mreže zahvatila neviđena popularnost u nekoliko posljednjih  godina, neprestano se postavljaju slična pitanja,  koja rezultiraju brojnim studijama i anketama servirajući argumente onima koji su zastupali obje strane. Istina je, društveni mediji vrše veliki utjecaj na naše svakodnevne odnose, na interakciju s davno izgubljenim prijateljima s fakulteta, čak i na odnos s kolegama s posla, kao i na nova poznanstva koja su se uspjela razviti iz zapetljane mreže Facebooka, Twittera, Snapchata ili Instagrama gdje naše svakojake misli, fotografije i video trenuci svakodnevnog života pronalaze svoje mjesto pod “suncem”.

10012162166_bdba011392_h

Stoga ne čudi da društveni mediji imaju utjecaja na to kako ćemo putovati i doživjeti gostoprimstvo, kod kuće ili u inozemstvu. Autor teksta podijelio je neke misli iz članka nedavno objavljenog u Globe & Mail pod nazivom How social media has ruined backpacking through Europe ili “Kako su društveni mediji uništili backpacking po Europi”. Nakon što je i sam putovao diljem svijeta još u ranim 90-ih godina sa svojim ruksakom, poistovjetio se se s autorovim uspomenama  iz razgovora s kolegama putnicima, dijeleći praktične savjete. Ono što je primjetio je da su danas “avanturisti” mnogo manje u interakciji jedni s drugima, preferirajući sjedeći položaj iza “udobnost”i laptopa, tableta ili smartphonea. Rasprostranjena je i komunikacija putem chata s dalekim prijateljima ili s obitelji kod kuće. Ovo nisu nužno negativne stvari!

Kako društveni mediji utječu na putovanje:

Ovdje se nalazi pet autorovih osobnih argumenata za i protiv društvenih medija unutar putničkog iskustva:

1. Dijeljenje u stvarnom vremenu

Jednom davno, role filmova su se umetale u fotoaparat, ili još bolje, imali ste jedan raspoloživi, a slike su nastajale za vrijeme putovanja. Nekoliko dana ili tjedana (ili čak mjeseci) kasnije, razvili biste ih na kutu trgovine, poslagali u album s nekoliko mogućih napismenih komentara tu i tamo, kako biste ih mogli pokazati prijateljima i rođacima u posebnim prilikama. Danas ljudi iz džepa jednostavno izvuku svoje “pametne” mobitele, naprave mnogobrojne slike i zadrže isključivo one najbolje, dodaju neki od mnogobrojnih filtera i neke komentare, a zatim odmah dijele putem Instagrama, Facebooka, Twittera ili možda Pinteresta.

Osim fotografija, putnici sada također mogu podijeliti iskustva u stvarnom vremenu – možete biti na vrhu Eiffelovog tornja i putem Skypea razgovarati sa svojim prijateljima. Prepreke su postale prošlost s novim tehnologijama, omogućavajući da budete u kontaktu s gotovo bilo kime i bilo gdje. Ovo može biti za ili protiv, ovisno o vašoj perspektivi.

2. Nikada niste sami…osim ukoliko to sami ne želite!

Kao što je istaknuto u prethodnoj točki, društveni se mediji iskazuju kao odličan suputnik, posebice kada ste sami na putovanju. S različitim skupinama bloggera i putničkim forumima, postoji više načina nego ikada za povezivanje s kolegama putnicima i upoznavanje novih ljudi. Prije društvenih medija, samo biste se pojavili u zajedničkom prostoru, kuhinji ili baru i nadali se da ćete započeti razgovor s drugim zanimljivim putnicima. To je bilo, a svakako i ostalo, vrlo zabavno. Društveni mediji samo predstavljaju drugačiji način za postizanje tog istoga cilja. A ukoliko želite da vas se ostavi na miru, izazov će biti u pronalaženju “snage” da se odvojite od mobilnih uređaja i društvenih mreža dovoljno dugo da uživate i uronite u lokalnu kulturi, gdje god se nalazili.

3.  Dostupnost kvantitete i kvalitete informacija 

U današnje vrijeme, između putničkih blogova, stranica korisničkih recenzija kao što su TripAdvisor i Yelp, ili mnogih drugih foruma, postoji veliki izbor za odabir kako biste dobili svježe, ažurirane informacije. Destinacije su također prihvatile društvene mreže, tako da se mogu pronaći kvalitetni blogovi, Pinterest zajednice, Instagram ideje ili Vine videi koji daju uvid u to što iskustvo može biti, kao što je trailer čija je zadaća da privuče putnike da dođu i posjete mjesto.

4. Teško je pustiti! (#FOMO)  

Ovo je možda najveća mana društvenih medija na putovanju: strah od propuštanja (FOMO), svega što se događa kod kuće. Živjeti u digitalnom dobu znači da možemo imati pristup 0-24 svim informacijama iz skoro cijelog svijeta. Ali samo zato što možemo, ne znači da bismo trebali, kako kažu!

To je svakako aspekt koji je teže shvatljiv starijim generacijama, u usporedbi s mlađim ljudima koji putuju, koji trebaju skype kako bi komunicirali s obitelji/prijateljima kod kuće svake večeri kako bi nadoknadili ono što se događa u svakodnevnom životu.

5. Sada je moguće komunicirati s brandovima i kolegama putnicima

Posljednje, ali ne i manje važno – teško je i zamisliti život bez onoga što je još uvijek vrlo neistraženi fenomen: s društvenim medijima možemo komunicirati jednostavno, odmah, s brandovima i ostalim putnicima. Služba za korisnike sada se odvija na Twitteru (sjetite se većine zrakoplovnih ili velikih hotelskih lanaca), na Foursquareu ili Facebooku. I sa suradničkim platformama, sada možemo izabrati da se s vlasnicima različitih nekretnina za najam izravno komunicira, može se doživjeti kuhani obrok ili park u nečijem dvorištu kroz jednu od različitih peer-to-peer mreža koje iskaču odasvuda.

Autor teksta se zapitao kako bi njegovo 8 mjeseci dugo putovanje oko svijeta, prije više od 20 godina, bilo sa svim novim tehnologijama koje su danas dostupne. Došao je do zaključka da bi bilo vrlo drugačije – niti bolje, niti gore. Samo drugačije. Dakle, poboljšavaju li ili uništavaju društveni mediji doživljaj putovanja? Bez sumnje, imaju veliki potencijal da ga unaprijedi ukoliko se koristi umjereno i promišljeno.

 

Izvor: socialmediatoday.com, 23.09.2013.

 

Tags: , , , ,
Pretraži blog po ključnim riječima
2 3 a b c č d đ e f g h i j k l m n o p q r s š t u v w x y z ž