Poslovna društvena mreža i online društveni detektivi
Poslovna društvena mreža LinkedIn je zauzela drugo mjesto najpopularnije društvene mreže Sjedinjenim Američkim državama. Prema podacima comScore promet prema toj mreži u ovoj godini je porastao na 63% te tako istisnuo po prvi put mrežu MySpace koja je držala drugo mjesto.
Facebook i dalje drži broj jedan s rastom od 14% u jednoj godini, iza njega Twitter sa 31%,pa Tumblr koji ima najveći rast, čak 11 milijuna novih korisnika mjesečno, skoro pa 204%.
Čemu još jedna društvena mreža?
LinkedIn omogućuje kreiranje vašeg poslovnog profila putem kojeg dolazite u kontakt s poslovnim suradnicima, kolegama te bivšim kolegama. Profil na toj društvenoj mreži je zapravo vaš životopis.
– LinkedIn ima 100 milijuna korisnika u 200 zemalja, otprilike milijun novih se priključi svaki tjedan. Profil na toj društvenoj mreži imaju rukovoditelji najboljih 500 kompanija svijeta (Fortune), veliki broj je koristio upravo ovu mrežu za traženje novih zaposlenika. Više od dva milijuna kompanija ima poslovne profile na LinkedIn-u…
Kako u pet jednostavnih koraka najbolje možete iskoristiti LinkedIn:
- Ispunite svoj profil – uzmite vremena i ispunite vaš profil da vas ljudi mogu bolje upoznati. Ako napišete samo svoje ime i radnu titulu to nije dovoljno.
- Uključite se u grupe – jednom kada ste se uključili sudjelujte u raspravama.
- Postavljajte pitanja i dajte odgovore – nemojte se bojati uskočiti i podijeliti vaše poslovno iskustvo s ostalima. To je pravi način da ostalima pokažete da ste stručnjak.
- Odgovarajte na poruke – Ako se netko potrudi da vas nađe, poveže se s vama te postavi pitanje u privatnoj poruci potrudite se da odgovorite. Iako niste zainteresirani, uljudno ‘ne hvala’ je bolje nego da ništa ne odgovorite.
- Ispunite svoj profil s preporukama i aplikacijama – najbolji način na koji možete potvrditi krendibilitet potencijalnim poslodavcima. Zatražite od kolega da vam napišu preporuku. Aplikacije – postavite vaš Twitter stream, blog, pdf materijale, power point prezentacije na LinkedIn profil, ali samo ako se tiču vaše profesije.
Ako ste na toj društvenoj mreži vjerojatno pazite kako se predstavljate prema vani i mislite da će vaš budući poslodavac pogledati samo ovaj profil i da online provjera o vama završava tu?
Online društveni detektivi
Social Intelligence Corp. je mlada tvrtka sa sjedištem u Santa Barbari koja nudi jedinstvenu uslugu provjere za poslodavce. Usluga se odnosi na provjeru svih online aktivnosti potencijalnih kandidata za posao.
Danas nije ništa neuobičajeno da poslodavac provjerava svoje buduće zaposlenike i preko društvenih mreža, Facebook profila, Twitter računa, ali da zato angažira profesionalce je već malo zastrašujuće. Lauren Fisher, jedna od osnivača agencije za online pr – Simpy Zesty smatra da je takvo ‘profesionalno’ provjeravanje ipak malo previše. Slažete li se s njom? Možete li uopće zamisliti da vaš komentar na forumu star dvije godine može naštetiti klijentu vašeg budućeg poslodavca?
Oznake: Linkedin, monitoring društvenih mreža, online reputacija, društvene mreže