Predsjednički izbori – pažljivo čitajte ankete (2) – rat anketama

Chick fightDobro su kolege predvidjele pišući Predsjednički izbori – pažljivo čitajte ankete… da će nastati cijeli dar-mar oko ovih anketa koje se sada objavljuju. Tako je danas SDP objavio svoju anketu kao odgovor na objavu prethodne – Prema SDP-ovim anketama Josipović ‘debelo’ vodi. Rezultati i ove ankete potvrđuju trendove, pa ispada da su tu obje ankete poklapaju:

Prema rezultatima najnovijeg istraživanja rejtinga predsjedničkih kandidata, kojeg je za SDP provela istraživačka agencija “Sinergie” u razdoblju od 9. do 11. rujna na reprezentativnom uzorku stanovnika Hrvatske u kojem je sudjelovalo 1600 ispitanika, najviše glasova birača, 26,4 posto, dobiva predsjednički kandidat SDP-a Ivo Josipović. Slijedi ga Nadan Vidošević s 13 posto glasova, a na trećem je mjestu Andrija Hebrang sa 7,1 posto. Na četvrtom mjestu je Milan Bandić sa 6,7 posto, slijede ga Vesna Pusić s 4,4 posto, Vesna Škare Ožbolt sa 4,2 posto i Damir Kajin sa 3,3 posto glasova.

Pretpostavljamo da se radi o telefoncu zbog brzine, pa to i objašnjava onih 34,9% koji nedostaju do 100% i koji se nisu znali odrediti oko kandidata. U usporedbi s prošlomjesečnim anketama Pulsa i Promocije Plus, ove ankete mogu indicirati da je Nadan Vidošević, svojom kandidaturom i kampanjom, zamijenio Andriju Hebranga na 2. mjestu koje može voditi u drugi krug izbora. Meni je zanimljiviji popratni tekst uz koji su rezultati ankete poslani u medije, a potpisan je od glasnogovornice Josipovićeva stožera Danice Juričić:

Prije par dana u javnost su plasirani rezultati istraživanja rejtinga predsjedničkih kandidata koje je plasirala agencija Totus Opinionmetar koje je rađeno irelevantnom metodologijom, bez anketara, već pomoću pitanja snimljenih na automatskoj sekretarici upućenih ispitanicima nestratificiranog uzorka. Takvo nereprezentativno istraživanje rađeno je u cilju grube manipulacije javnog mnijenja i dezinformiranja javnosti. Sva dosadašnja istraživanja koja su provele ugledne hrvatske agencije rađena su prema reprezentativnim uzorcima i provjerenim metodologijama.

Prvo stil pokazuje neobičnu nervozu u stožeru kandidata koji trenutačno, prema vlastitom istraživanju, uvjerljivo vodi. Proziva se agencija koja je stala svojim imenom iza istraživanja – Totus Opiniometar. Za razliku od ponuđene alternative – firme Sinergie – prva se bavi istraživanjima, ima reference i klijente i kao što su kolege već pisale, takve firme nemaju namjeru tek tako igrati se sa svojom reputacijom, inače brzo odlaze s tržišta. Tvrtku Sinergie nije moguće pronaći na webu u ovom trenutku, a na adresi http://www.sinergie.hr/ nema sadržaja (NAPOMENA 17.09. stranica je sada dostupna, ali je antivirus programi prepoznaju kao nositelja trojanskog programa), niti su bili dostupni za komentar, dok je prema net.hr tvrtka Totus Opiniometar i njeni predstavnici uredno odgovarala na upite novinara i odbila uopće na ovoj razini polemizirati sa SDP-om.

Ono što me je posebno zabavilo je usporedba rezultata dvaju anketa – Totus je objavio grešku od +-4%, a SDP nije naveo o kojoj se greški kod njih radi. Ako primijenimo tu grešku na rezultate prve ankete možete dobiti Josipović 24%, Vidošević 16%, Hebrang 8% što je jako blizu rezultatima SDP/Sinergie ankete. (BTW radi li se o istoj agenciji iz ove vijesti – tu joj se ime drugačije piše – Neizvjesnost do očitavanja zadnjeg izbornog listića: Ostojić jedini “ugrožava” Keruma).

Tim više pitanje, čemu ovako napadački ton, koji samo može biti neuspješno pokriće za nesigurnost u Josipovićevu stožeru. Zato sve one koji se žele ozbiljno baviti anketama još jednom pročitaju za uvod dobar dnevnik – Vodič kroz izbore – ankete, istraživanja javnog mnijenja, pa će lakše i argumentiranije komentirati sve ankete ubuduće.

Tags: , , , , , ,
Pretraži blog po ključnim riječima
2 a b c d e f g h i j k l m n o p r s t u v w y z ž