Reklame na Instagramu: dosadni spamovi ili korisna opcija?

Instagram, popularna mobilna aplikacija za dijeljenje fotografija i videozapisa, početkom je mjeseca započeo s implementiranjem oglašivačkog modela koji se razvija još od 2013. godine. Lansiranje novog programskog sučelja, koje omogućuje reklamiranje na najbrže rastućoj društvenoj platformi s oko 300 milijuna mjesečnih korisnika, očekivani je komercijalni potez kojim Facebook, vlasnik Instagrama, nastoji održati integritet i pospješiti monetizaciju Instagrama.

17332377828_738bf62122_b

Automatizacija oglašavanja, kakvom već manevriraju Twitter, Facebook i Google, a koja je na Instagramu dosad bila dostupna samo određenim vodećim brendovima (Waitrose, Rimmel, Cadbury’s), omogućit će tvrtkama korištenje platforminog formata po principu samoposluge te će biti otvorena i za manje tvrtke i ponuditelje usluga i proizvoda. Po uzoru na Googleov YouTube, prva je, testna, verzija plasirana s posebnim oprezom i opcijom neobaveznog pregleda reklamnih fotografija koje će korisnicima sugerirati određene proizvode i usluge, bazirane na njihovim korisničkim navikama. Stručnjaci smatraju kako je Instagramova inačica pružanja reklamnog prostora manje rizična od YouTubeove koja uključuje tzv. “skippable ads” ili oglase koje je jednim klikom moguće preskočiti. Tamo, primjerice, korisnicima problem stvaraju oglasi duljeg trajanja koji se pojavljuju i unutar playlista složenih od strane korisnika, što zadaje problem forsiranog slušanja ili gledanja reklamnog sadržaja, posebno kada nisu u neposrednoj blizini računala.

Zanimljiva je činjenica, no ujedno i potencijalno opasna, kako će reklame moći utjecati i na mlade i maloljetne korisnike koji sačinjavaju 38 posto ukupne populacije na mreži, a čiji se broj svake godine poveća za 18 posto (izvor: Social Media London).

Pozitivna je strana da će platforma vršiti selekciju baziranu na afinitetima, što će korisnicima, čak i onim mlađima, olakšati potencijalno pretraživanje proizvoda i usluga, dok će čitav sustav biti pod strogom kontrolom kako bi se zaštitili maloljetni korisnici. Također, iz Instagrama poručuju kako viralna zajednica ne mora strepiti zbog mogućih pretjerivanja sa spamovima. Razlog tome je višegodišnje usavršavanje i sastavljanje algoritma temeljenog na efektivnosti korisnika reklamnog prostora te apetita mogućeg konzumenta. Novi oglasi bi, po svemu sudeći, jednima i drugima trebali pružiti ono što traže bez pretjeranih promjena u funkcioniranju same platforme. Prilikom pojave reklama, korisniku će se ponuditi opcije “learn more”, “sign up”, “show now” i “install now”. Ukoliko je korisnik nezainteresiran za oglas, ostaje mu ignorirati njegovo prisustvo. Dok su reklame relevantne individualnom afinitetu korisnika i istovremeno isplative zakupnicima oglasnog prostora te balansirane u učestalosti pojavljivanja na ekranu sučelja, ovakav potez mogao bi proteći bez velikih problema.

Koncept i estetika vizualnog pripovijedanja kakvu njeguje Instagram u današnjem su digitalnom svijetu izrazito privlačni, što podrazumijeva i marketinški potencijal koji će vrlo vjerojatno proizvesti diskrepanciju između profitno orijentiranih oglašivača te kreativno usmjerenih korisnika Instagrama. No, ako uzmemo u obzir stalnu izloženost reklamama i njihovu prisutnost na alternativnim društvenim mrežama poput Tumblr-a, možda će ovakva promjena i na Instagramu biti zanemariva ili bar u manjoj mjeri invazivna, nego što je to slučaj na velikom bratu, Facebooku.

Tags: , , , , ,
Pretraži blog po ključnim riječima
2 3 a b c č d đ e f g h i j k l m n o p q r s š t u v w x y z ž