Sedam načina kako smanjiti strah od javnih nastupa

Većina ljudi osjeća ogromnu nervozu tijekom intervjua i vjerojatno iz istoga razloga ne žele napraviti neugodnu pogrešku koja će ih poniziti i osramotiti pred očima njihovih vršnjaka i koja će ih spriječiti u postizanju njihova cilja. Ne postoji čarobno rješenje koje će u potpunosti eliminirati prisutnu nervozu. No, ono što možete učiniti jest naučiti kako upravljati strahom i kako se riješiti "leptirića" u trbuhu koji ometaju vaš nastup.

2217562952_d359640e1d_b

Tekst koji slijedi izvadak je iz knjige “Biblija medijskog treninga” (“The Media Training Bible”) čiji je autor ponudio sedam savjeta i tehnika koje su pomogle tisućama njegovih klijenata, kao i njemu samome, u zadnjem desetljeću.

1. Vježbom do savršenstva

Većina ljudi navodi kako je jedinstveni i najbolji način za smanjivanje straha upoznavanje s materijalom kojega moraju predstaviti i provođenje nekoliko intervjua za vježbu – unaprijed. Također, vježbenici ističu kako njihov strah opada s porastom medijskog iskustva. Prema tome, iskoristite svaku priliku koja vam se pruži kako biste za početak vježbali s manjim medijima prije no dođe vrijeme za “veliki” intervju.

2. Ne morate biti savršeni

Nitko vam ne sudi prema ljestvici savršenstva. Dopušteno je da pokoji put zamucate i zastanete, pa čak i da tu i tamo zaboravite koju riječ. Ako se koncentrirate da velike stvari napravite kako treba – dostavite kvalitetan sadržaj sa strašću – publika će najvjerojatnije stvoriti pozitivan dojam o vama.

3. Samo zato što vi nešto osjećate ne znači da i drugi to mogu vidjeti

Loše procjenjujete vlastitu nervozu. Nemojte pretpostavljati da publika može čuti ubrzano lupanje vašega srca ili osjetiti vaše znojne dlanove – uglavnom nemaju takve “nadnaravne” moći.

4. Zapamtite, ne radi se o vama!

Prestanite se fokusirati na vlastite strahove već se usredotočite na publiku. Razmišljajte o njihovim životima, njihovim potrebama i njihovim interesima. Sjetite se kako vaše informacije mogu poboljšati njihove živote. Pokušajte im služiti. Ne radi se o vama već o njima.

5. Zadržite koncentraciju

Ako slučajno počinite pogrešku, zadržite koncentraciju. Nemojte se “izjesti” za vrijeme trajanja intervjua – ukoliko izgubite fokus, napravit ćete dodatne pogreške i zakomplicirati početnu grešku. Budite kritični prema sebi nakon što intervju završi, nikada tijekom intervjua.

6. Dugo i duboko udahnite

Odrasli prosječno udišu 12 puta u minuti. Taj se broj povećava kada se nalazite u stresnoj situaciji, što dovodi do smanjene koncentracije ugljičnog dioksida u krvi i kisika u mozgu. Dugi i duboki udisaji mogu vam pomoći da preuzmete kontrolu nad disanjem pa se preporučuje da uvježbavate disanje netom prije početka intervjua. Započnite usporenim izdisanjem u potpunosti zraka  iz pluća. Nadalje, polako udišite zrak kroz nos dok vam se pluća ne napune. Nakon toga, zadržite dah toliko dugo sve dok se osjećate ugodno čineći isto. Naposljetku, lagano ispustite zrak kroz usta sve dok vam pluća ponovno nisu prazna. Ponovite ovu vježbu 10-12 puta.

7. Opuštajte svoje mišiće

Možete također iskoristiti modificiranu verziju tehnike pod imenom “progresivna relaksacija mišića” istezanjem – pa i opuštanjem – različitih mišića. Sjednite u udobnu fotelju ili stolicu i zatvorite oči. Razgibajte mišiće lica na
10 sekundi pa se nakon toga opustite 20 sekundi. Prebacite se na vrat i ponovite istu vježbu, nastavite na ramena, ruke, šake, prsa, trbuh i nadalje sve dok ne stignete do nožnih prstiju.

Nadamo se da će vam ovih nekoliko savjeta pomoći u suzbijanju znojnih dlanova, ubrzanog kucanja srca i leptirića u trbuhu.  🙂

Izvor: mrmediatraining.com

Tags: , ,
Pretraži blog po ključnim riječima
2 3 a b c č d đ e f g h i j k l m n o p q r s š t u v w x y z ž