Tri načina na koja tvrtke mogu biti društveno odgovorne

U prošlosti, mnoge su tvrtke bile usmjerene isključivo na sebe, a ako ćemo biti realni, mnoge od njih još uvijek jesu. Ipak, neke su tvrtke počele obraćati pozornost na dugoročni utjecaj njihove poslovne prakse na društvene promjene i utjecaj na okoliš.

Izvor: SMBCEO

Izvor: SMBCEO

Društveno odgovorno poslovanje (DOP) je termin koji se koristi za opisivanje tih novih poslovnih praksi, a moguće je razlikovati tri vrste: okolišne, filantropske i etičke poslovne prakse. Implementacija bilo koje od navedenih strategija u vlastiti poslovni plan smatra se društveno odgovornim poslovanjem i može učiti čuda za dohodak tvrtke.

Iako bi bilo lijepo vjerovati da je okretanje tvrtki u smjeru održivosti u potpunosti altruistično, puno je toga više na cijeni od samo dobrog rada. Tvrtke koje nastoje integrirati DOP u svoje poslovne prakse vide ogromne koristi od toga vidljive u dohotku i zadovoljstvu klijenata. Ako vaša tvrtka razmišlja o uvođenju neke od strategija društveno odgovornog poslovanja, razmislite o nekim ovdje navedenim idejama.

Ekološki prihvatljivi izvori proizvoda

Za mnoge tvrtke, njihov ekološki utjecaj se doslovno može pratiti do izvora sirovine. Tvrtke koje proizvode određena dobra i prikupljaju sirovine na međunarodnom planu poznate su po uništavanju društava i okoliša. Prvi korak u društveno odgovornom protokolu može biti i otkud nabavljate svoje proizvode.

Primjerice, Starbucks nabavlja zrna kave iz cijeloga svijeta. Nažalost, radnički i ekološki uvjeti u mnogim od tih zemalja su iznimno loši, zbog čega je Starbucks implementirao C.A.F.E. smjernice kojima osigurava da se njihova kava nabavlja od farmera preko poštene razmjene i prerađena je na način kojim se štite ekološki, društveni i ekonomski elementi.

Oduživanje društvu putem etičnog rada

Još jedan način na koji kompanije mogu implementirati društveno odgovorno poslovanje jest gledajući koliko dobroga njihov proizvod donosi. Primjerice, ako kompanija proizvodi svoje proizvode u stranoj tvornici koja krši radnička i dječja prava (sweatshop), ona time čini štetu toj zajednici. No, ako proizvode svoja dobra u lokalnoj tvornici, ujedno doprinose i lokalnoj ekonomiji te su zbog toga društveno odgovorni.

Jedan primjer kompanije koja vrlo uspješno provodi ovu strategiju jest tvrtka Tom’s Shoes. Sve cipele ove tvrtke proizvedene su u zemljama s etičnim društvenim praksama, stvarajući dodatne prihode u ekonomijama diljem svijeta. No, Tom’s Shoes nije stala samo na tome.

Kompanija je osnovana s ciljem „zaštite dječjih stopala diljem svijeta“. Za svaki par cipela koje kupac od njih kupi, isti taj par, iste kvalitete, donira se jednom siromašnom djetetu. Cijela je tvrtka osnovana oko osjećaja odgovornosti prema djeci u svijetu, što je odlična podloga za društvenu odgovornost.

Filantropska nastojanja

Posljednji način na koji kompanije mogu vratiti svijetu jest kroz filantropske aktivnosti. Filantropija se definira kao želja za promicanjem dobrobiti drugih, osobito kroz donacije neke financijske svote. Kada multimilijunska tvrtka odluči financirati neku dobru inicijativu, velike i važne promjene se mogu dogoditi na međunarodnoj razini.

Jedan primjer filantropije jest doniranje iste svote novca različitim humanitarnim organizacijama/udrugama. Kompanija može organizirati prikupljanje donacija od svojih zaposlenika, kupaca ili i jednih i drugih, i na svaku donaciju staviti jednaki iznos novca iz kompanije. Ovaj način doniranja je odličan za poticanje pojedinaca da se uključe u stvaranje društvene promjene.

Izvor: SMB CEO

Pretraži blog po ključnim riječima
2 3 a b c č d đ e f g h i j k l m n o p q r s š t u v w x y z ž