Vodič za dimenzije fotografija na Facebooku

Veličina fotografije može bitno utjecati na njezinu kvalitetu. Česte izmjene Facebookovih službenih veličina fotografija zbunjuju korisnike koji žele da objavljena slika bude optimalne kvalitete. Kako ne bi došlo do zabune, ovdje objavljujemo najsvježije podatke.

Postoji više načina za korištenje fotografija na Facebooku. Svatko od nas profilne fotografije uređuje drugačije, stavljajući različite dimenzije i prateći trendove, pokušava biti što originalniji.

Veličina i tip zaslona nisu tako jednostavni kao što bi trebali biti i to uključuje probleme kod korisnika. Svaka vrsta slike na Facebook stranici ima svoju veličinu i trikove. Facebook je nedavno napravio neke promjene u veličinama i rasporedu, pogotovo s prikazom sličica i slika na vremenskoj crti.

Naslovna fotografija

ManjguraCoverphoto
Naslovna fotografija (cover photo) je velika panoramska slika na vrhu vremenske crte (timeline). Naslovnica vašeg profila nije isto što i profilna fotografija. Prikazana je na 851 piksela širine i 315 piksela visine. Slika koju postavljate mora biti najmanje 399 piksela širine, no ona koja je široka najmanje 720 piksela radit će najbolje. Možete postavljati (upload) slike koje ste unaprijed rezali (crop) ili oblikovali u željenu veličinu (za to se koristi Lightroom ili slični programi). Možete postaviti i veću sliku, tada ćete dobiti mogućnost micanja vaše fotografije kako bi dobili izbor rezanja u odgovarajuću veličinu koju želite da se prikazuje.

Možete samo odrediti jednu sliku kao svoju naslovnu fotografiju. Međutim možete kreirati kolaž sliku u vašem softveru za oblikovanje slika. Tada ju možete spremiti kao zasebnu datoteku, preuzeti te postaviti kao vašu naslovnu fotografiju.

Ako imate Facebook fan page tada biste trebali biti upoznati s tim koliko je potrebno imati dobru i zanimljivu naslovnu fotografiju koja će privući nove korisnike. To je ono što korisnici prvo primijete kada dođu na vaš fan page. U slučaju  da im je zanimljiva veća je mogućnost da će stisnuti „sviđa mi se“ (like). U tom slučaju možete koristiti i logo vaše organizacije, slogane ili slično, samo pripazite da ne koristite previše riječi.

FacebookCoverSize

Profilna fotografija

Profilna slika (profile picture) je manja od naslovne, kvadrat u donjem lijevom zaglavlju nalazi se na naslovnici. Njezine dimenzije su 160 piksela po 160 piksela, no slike koje postavljate moraju biti barem 180 piksela po 180 piksela. Tanki bijeli obruč dodaje se automatski i ne postoji način da ga se ukloni. Profilna slika će se prikazati u 16 piksela s lijeve strane vaše naslovnice i 176 piksela iz njenog vrha.

U slučaju da postavljate sliku koja je veća imate i veću mogućnost pomicati ju i rezati po vašim željama. Kad se logirate imate opciju (desnim klikom miša na profilnu fotografiju) uređivanja profilne slike (“Edit Profile Picture” i “Edit Thumbnail”).

Profilna slika na vremenskoj crti istog je oblika, ali je automatski 32 piksela po 32 piksela.

Dijeljene slike, poveznice (linka) ili videa

Dijeljene slike su veličine 504 piksela široke, dok visina varira. Pri tome se preporuča veličina uploada od 1200 po 1200 piksela. S druge strane, dijeljena poveznica je 482 po 252 piksela (preporučena veličina uploada je 1200  po 627), a videa 504 po 283 piksela.

Kad se radi o stranicama (ovo nije u slučaju osobnih profila) slike koje dijelite možete dijeliti po stupcima kako bi vaše fan page stranice bile preglednije i kako bi mogli istaknuti što je eventualno relevantnije vašim ciljnim skupinama (target grupe) kojima se organizacija obraća.

Nakon što objavite vašu fotografiju pogledajte na vrhu vaše objave. Morali biste vidjeti malu strelicu (nije tako vidljiva) koja pokreće padajući izbornik (dropdown menu). Iz tog menija odaberite opciju “naglasi fotografiju” (highlight). Slika će se tada pojaviti u svojoj punoj mogućoj verziji.

Osim toga kad imate fan page moguće je i postaviti željenu objavu (post) na vrh vaše stranice kako bi ju naglasili korisnicima pomoću opcije “skoči na vrh” (pin on top).

pin on top fb photo
Naslovne sličice (thumbnails) na vremenskoj crti vašeg osobnog profila

Na vremenskim crtama stranica, ažuriranja (updates) su objavljena u dva stupca jednakih veličina. Na osobnom profilu, ažuriranja su stavljena samo u desni stupac. Desni stupac je malo širi što znači da su naslovne sličice (thumbnails) veće. Na vremenskoj crti osobnog profila naslovne sličice idu i do 54 piksela širine.

Postavljanje višestrukih fotografija na vremenskoj crti vaše stranice

Nova opcija vezana za fotografije je mogućnost postavljanja više fotografija odjednom na vašim osobnim profilima. Jednostavno kliknite na znak plus (+) pored fotografije koju ste postavili na vremensku crtu i dodajte još fotografija. U slučaju da ste postavili tri ili više fotografija svaka sličica biti će 166 piksela širok i 125 piksela visoka.  Ako postavite dvije fotografije dobit ćete veće slike. Svaka je 200 piksela puta 200 piksela.

add-multiple-pictures-to-a-facebook-page-status1

 

Zaslon na mobilnim uređajima

Sve navedeno se ne računa kada se radi o mobilnim uređajima. Veliki je raspon između rezolucija i veličina ekrana i softvera, tako da i mjere piksela variraju od uređaja ovisno držite li ekran vertikalno ili vodoravno.

Facebook-App-Center-Mobile-View

Koja je najveća fotografija koju možete postaviti na vaš Facebook profil?

Facebook je odredio maksimum veličinu od 2024 piksela, ali je limit zapravo mnogo veći. Manjgurin tim testirao je koju najveću sliku možemo postaviti na Facebook. Pokušali smo sa slikom 3000 piksela široke i 6000 piksela puta 4000 piksela i nismo naišli na problem ni u jednom od slučajeva. No, to ima smisla jer većina kamera na raznim uređajima poput mobitela i tableta danas proizvodi veće slike od zadanog Facebookovog limita.

Kvaliteta fotografija

Kada postavljate svoje fotografije Facebook ih često prikazuje na presažet način. No to je logično jer Facebook pokušava to što više objava objaviti u što manjem prostoru. To naravno utječe i na primjećenost i kvalitetu vaših objava i fotografija. Tako da o tome utječe i boja fotografija. Na primjer JPEG format čini se puno zamjećeniji nego ostali formati u ovoj montiranoj verziji. Neki korisnici prijavili su da bolji efekt imaju slike koje imaju više crvene i narančaste boje nego one koje imaju više zelene i plave. No to ovisi i o samoj slici.

Postoji način na koji mogli pripremiti vašu sliku prije objave kako ne bi izgledala loše. Postavite slike koje nemaju već primijenjenu kompresiju. Za JPEG, na primjer, pokušajte sačuvati kvalitetu na način da ostavite da ima 80 ili više piksela, jer će ju Facebook ionako kompresirati na način koji mu odgovara. Ako koristite softvere kao što su Photoshop ili Lightroom koristite format RPG. Slike kojima je već promijenjena veličina u odgovarajuću također će dobro raditi i izgledati.

Zaštita vaših fotografija

Jednom kada ste podijelili vašu fotografiju na Facebooku, odrekli ste se svake moguće kontrole zaštite iste.  Drugi korisnici je  jednostavno mogu skinuti desnim klikom miša te postoje druge aplikacije dizajnirane za skidanje Facebook fotografija u gomilu.

Također, Facebook odvaja sve IPCT metapodatke kad postavljate sliku, što znači da uklanja sve ugrađene informacije koje se tiču zaštite prava, lokacije i naslova.

Preostaju Vam sljedeće opcije:

1.       Podijelite fotografiju  i ne brinite o tome tko ju posuđuje.

2.       Podijelite i dodajte vodeni žig (prepoznat ćete tko je podijelio).

3.       Nemojte je podijeliti.

 Facebook uvjeti korištenja (terms of service)

Samo ako možete i znate stavljati fotografije na Facebook to ne znači da morate postaviti sve koje posjedujete. Ako vaše slike imaju vrijednost, preporučamo da prije objave obavezno pogledate Facebookove uvjete korištenja (Facebook Terms of Service).

 

 

 

 

 

Tags: ,
Pretraži blog po ključnim riječima
2 3 a b c č d đ e f g h i j k l m n o p q r s š t u v w x y z ž