Sedam načina kako smanjiti strah od javnih nastupa

kolovoz 12, 2013 by  
Filed under Mediji, Odnosi s javnošću

Većina ljudi osjeća ogromnu nervozu tijekom intervjua i vjerojatno iz istoga razloga ne žele napraviti neugodnu pogrešku koja će ih poniziti i osramotiti pred očima njihovih vršnjaka i koja će ih spriječiti u postizanju njihova cilja. Ne postoji čarobno rješenje koje će u potpunosti eliminirati prisutnu nervozu. No, ono što možete učiniti jest naučiti kako upravljati strahom i kako se riješiti “leptirića” u trbuhu koji ometaju vaš nastup. Tekst koji slijedi izvadak je iz knjige “Biblija medijskog treninga” (“The Media Training Bible”) čiji je autor ponudio sedam savjeta i tehnika koje su pomogle tisućama njegovihklijenata, kao i njemu samome, u zadnjem desetljeću. 1. Vježbom do savršenstva Većina ljudi navodi kako je jedinstveni i najbolji način za smanjivanje straha upoznavanje s materijalom kojega moraju predstaviti i provođenje nekoliko intervjua za vježbu – unaprijed. Također, vježbenici ističu kako njihov strah opada s porastom medijskog iskustva. Prema tome, iskoristite svaku priliku koja vam se pruži kako biste za početak vježbali s manjim medijima prije no dođe vrijeme za “veliki” intervju. 2.... Pročitaj više

Jesmo li ovisni o internetu?

listopad 15, 2012 by  
Filed under Blog, Mediji

Prelazak na pametan mobitel nije lagan ali uz upornost i malo vremena ispostavi se da je to uređaj koji je puno lakše koristiti nego što se misli. Dio koji je najzabavniji je taj da je svaka informacija dostupna odmah, dovoljno je otvoriti Safari (za iOS) i voila’.  Tad shvatiš da Google, Wikipedia ili Facebook imaju odgovor na sve u svakom trenutku. Lako se osloniti na 3G mrežu dok se ne ode u inozemstvo, isključiš 3G i onda? U tom trenutku shvatiš da karte, turističke knjige i slično ne znaš više koristiti. Panika. Svako pitanje koje si podstaviš, kažeš, eh Google bi to znao. Pa onda uključiš mozak, počneš gledati u kojem smjeru izlazi i zalazi sunce i shvatiš koliko je život jednostavniji kad imaš smart phone. Koliko god nam pojednostavljuju život toliko smo postali robovi tih uređaja i to zbog dva razloga. Jedan je brzina, uz smart phone-ove komunikacija se brze odvija. A druga je, naravno, informacija koja je dostupna u svakom trenutku jednim klikom. Je li to znači da postajemo ovisni o internetu? Jednostavnije je živjeti uz smart phone ali dugo je čovjek preživio bez njega pa će se snaći i u slučaju kad ga nema. Međutim, da je ovisnost o... Pročitaj više

Slučaj Sallusti – pravo na informiranje ili pravo na obmanjivanje javnosti

listopad 3, 2012 by  
Filed under Blog, Mediji

Talijansku javnost ovih dana podijelio je slučaj sada već bivšeg glavnog urednika Berlusconijevog Il Giornalea Alessandra Sallustija, koji je nakon priziva i konačno postupka pri Vrhovnom kasacijskom sudu osuđen na zatvorsku kaznu od 14 mjeseci zbog klevete. Naime, u vrijeme dok je Sallusti bio njihov glavni urednik (2007.-2008), u talijanskim novinama Libero objavljen je članak u kojem novinar pod pseudonimom Dreyfuss na poprilično uvredljiv način napada suca Giuseppea Cocilovu zbog odluke da se sudskim putem jednoj 13-godišnjakinji omogući pravo na pobačaj. Autor članka je, između ostalog imputirao da je Cocilova svojom odlukom praktički naredio djevojčici odlazak na pobačaj te predložio da se suca, roditelje i ginekologa osudi na smrtnu kaznu. Prozvani sudac podnio je tužbu za klevetu, a nadležni sud je odlučio da je odgovornost za sadržaj članka na uredniku s obzirom da je autor nepoznat. Slučaj, kao i njegov sudski epilog, dignuli su veliku buku u talijanskim novinarskim i političkim krugovima. Pojedinci, s jedne strane, izražavaju zgražanje nad činjenicom da jedan novinar za klevetu može biti poslan u zatvor s obzirom da se u većini Europe za takav... Pročitaj više

Sezona kiselih krastavaca svima, osim PR-ovcima

lipanj 29, 2012 by  
Filed under Blog, Mediji, Odnosi s javnošću

Ulazimo u dio godine koji karakteriziraju smanjene gužve na cestama, učestali automatski odgovori na poslane mailove i vrućine koje dodatno opustoše već ionako poluprazne ulice. U tjednima koji slijede nacija će se u smjenama odmarati, što će se poprilično odraziti i na aktivnosti u PR struci.  Nedostatak važnih događanja, burnih obrata i velikih projekata koje svaki ozbiljan medij naprosto mora popratiti, a koje su godišnji odmori i vrućine mahom odgodili za jesen, transformira medijski prostor pa su objave ponešto drukčijeg karaktera nego inače. Neke prilično nevažne priče uspijevaju doprijeti i na naslovnice ili ih se barem bogato oprema zasljepljujućim fotografijama i šokantnim „činjenicama“. Ova se transformacija uvriježeno naziva sezonom kiselih krastavaca, bez osobitog čuđenja i kritike prema pojavi kao takvoj. Tipičan primjer priče iz ovog specifičnog perioda obrađen je na našem blogu još prije koju godinu, a vrijedi se dotaknuti i činjenice da u sezoni kiselih krastavaca PR-ovci, za razliku od većine ostalih, trebaju biti budni i aktivni kao i inače. S jedne strane, medije je u ovom razdoblju lakše zainteresirati za teme koje u moru prioriteta... Pročitaj više

Infografika – Digitalni pravopis

lipanj 24, 2012 by  
Filed under Blog, Mediji

Postoji li zaista digitalni pravopis? Da! Osim klasičnog, postoji i digitalni pravopis, a lako ga je naučiti: dovoljno je pročitati od početka do kraja infografiku koja se nalazi ispod teksta. Ovu kratku i zabavnu infografiku napravio je Istok Pavlović, jedan od poznatijih blogera u Srbiji. Kako, kada i koliko koristiti tipku space (razmak) ili zašto pripaziti s upotrebom verzala, pročitajte u infografici koja slijedi:  Read More →

Internetski forumi – bogat izvor pogrešnih informacija ili…

lipanj 7, 2012 by  
Filed under Blog, Mediji, Odnosi s javnošću

„Sigurno si ružan, glup, iskompleksiran i nemaš život, zato i imaš preko 10.000 postova na ovom, a i na tko zna koliko još foruma“. To je, recimo, jedna tipična izjava koja slijedi kada u nekoj od forumskih rasprava jedan (ili više) sudionika ostanu bez argumenata. Ili im pregori fitilj. U cilju održavanja razine kulture na ovom blogu, za ilustraciju je uzet jedan od blažih primjera. Internetski forumi su i omiljeni i omraženi, ali poznato je da novinari, kreativci različitih profila, marketingaši, komunikacijski stručnjaci i mnogi drugi koriste forume kao vrijedne izvore informacija. Istina, informacije su počesto posve promašene, lončići pobrkani, a činjenice u naočigled neobjašnjivim sukobima, ali ono što u komunikaciji zlata vrijedi – stavovi su autentični. Prema tonu i argumentaciji forumaša, razini pismenosti, temama u koje se uključuju ili kakve pokreću, možete vidjeti kako građani pojedinih profila „dišu“. Predrasude na osnovi izgleda, materijalnog statusa ili titule ovdje su isključene, zbog čega je i slika možda realnija od one na, primjerice, Facebooku. U forumskim postovima nema straha da ćete se zamjeriti šefu ili uvrijediti... Pročitaj više

Novi tjednik Forum – bez žutila i spina

svibanj 24, 2012 by  
Filed under Blog, Mediji, Vijesti

U ovotjednom broju Foruma pročitajte: koje hrvatske kompanije vraćaju dio zarade društvu, a većina ne daje ni lipe, zašto Splićani za svoj Marjan traže status zagrebačkog Maksimira i tko želi legalizirati divlju gradnju u splitskoj park šumi te reportažu iz Kaira uoči predsjedničkih izbora koji prijete odvesti Egipat u još veći kaos. Moru tiskovina na našem tržištu pridružio se još jedan novi tjednik – Forum. Za sebe kažu da nisu i neće se pretvoriti u senzacionalizam te da su “bez tračeva, bez žutila”. Njihova vizija je biti “tjednik od riječi” što znači da za njih “nema nedodirljivih ni tabu tema”. Vlasnik je Styria, dok ekipu novinara Foruma predvodi glavni urednik Borna Keserović, a za njim su izvršni Vladimir Barišić, Goran Gerovec, a postavu čini 20 urednika i novinara. Kroz nešto više od 70-ak stranica i svojih pet rubrika novosti, ekonomija, kultura, sport i trend će donositi svježe informacije jer oni, kako kažu, “ne prepisuju”. Ukoliko niste uspjeli kupiti tjednik za 10,00 kuna mi prenosimo naslovnicu. Kako su si kreatori Foruma uzeli u zadatak nešto što je dosad na medijskom tržištu... Pročitaj više

Reakcije na objavu o potrošačkoj košarici

travanj 10, 2012 by  
Filed under Blog, Mediji, Vijesti

Agencija Stratego PR savjetovanje provela je novo istraživanje potrošačke košarice u koje je uključila 10 hrvatskih gradova: Zagreb, Rijeku, Osijek, Pulu, Split, Dubrovnik, Slavonski Brod,Vukovar, Zadar i Varaždin. Istraživanje je pokazalo da su Varaždin i Zagreb najskuplji, a Slavonski Brod najjeftiniji hrvatski grad. Razni mediji su prenijeli tu vijest, na što je gradonačelnik Varaždina Goran Habuš, nezadovoljan provedenim istraživanjem, sazvao konferenciju za novinare kako bi prokomentirao natpise u medijima. Naglasio je da se “varaždinci u velikoj većini oslanjaju na vlastiti prijevoz i da su mnogi od njih  pješaci ili koriste bicikle”. Gradonačelnik je razjasnio i kako osnovnoškolci imaju besplatan prijevoz što u istraživanju nije bilo uzeto u obzir. No, budući da je razlika između Varaždina i drugoplasiranog Zagreba nešto manja od 700 kn, računica kaže kako Varaždin još uvijek ostaje najskuplji grad bez obzira na besplatan prijevoz njegovih osnovnoškolaca. Nezavisni Hrvatski Sindikat već godinama provodi istraživanje o sindikalnoj košarici, međutim o njihovoj metodologiji ne znamo ništa. U petak je predsjednik NHS – a, Krešimir... Pročitaj više

Kako danas napisati dobro priopćenje za medije?

ožujak 25, 2012 by  
Filed under Blog, Mediji, Odnosi s javnošću

Priopćenje za medije već dugo vremena nije jedini alat nas PR-ovaca, ali je i dalje vrlo bitan i sastavan dio svih PR kampanja (nedavno smo pisali na tu temu u blogu Obrnute piramide su out!). Često raspravljamo o tome što je dobar ili loš press release (ako niste sigurni uvijek pri ruci imate objavu za lijene), kako ga napisati i učiniti što zanimljivijim novinarima i urednicima te svima drugima koje bi klijentov proizvod ili usluga mogli zanimati. Iako mnogi ne idu za tim, dobra adrema i sadržaj više nisu jedini elementi koji vašem priopćenju garantiraju veliku pojavnost u medijima. Nedavno je Nebojša Grbačić donio vrlo korisnu i zanimljivu uredničku opasku svima nama koji svakodnevno plasiramo vijesti u medije. Pročitajte cijeli tekst i upamtite njegove prigovore jer bi vašu sljedeću objavu mogli učiniti uspješnijom, zapravo ovaj put vam je možda i objave:) Vjerojatno se i nama koji put omaknulo, isprike kolegama novinarima. Slažemo se s Nebojšom, ako već imamo vrijedan sadržaj koji šaljemo u medije, zaista nije problem spremiti dokument u .doc format, ubaciti mail adrese u blind barbon copy (famozni bcc), upisati subject maila, smanjiti fotografije, provjeriti... Pročitaj više

InspirAkcija – natječaj za besplatnu izradu web stranice

ožujak 22, 2012 by  
Filed under Blog, Mediji, Vijesti

Službeno je započeo natječaj Inspirakcija kroz koji će, pod sloganom “Od moždane stanice do internet stranice”, inovativni i društveno korisni projekti imati priliku zaživjeti na Internetu, i to u aranžmanu jedne od vodećih domaćih agencija za izradu web rješenja, Web.Burze. Pobjedniku natječaja stručnjaci iz Web.Burze projektirat će i izraditi web stranicu, a partner projekta 24sata, osigurat će njezinu javnu promociju. Prijave traju od 21. ožujka do 18. travnja, a zainteresirani pojedinci i organizacije mogu se prijaviti na www.24sata.hr/inspirakcija-obrazac gdje se nalaze svi detalji o natječaju, kao i uvjeti sudjelovanja. Pregled 20 polufinalnih ideja bit će dostupan na portalu 24sata, gdje će glasovi publike odabrati sedam najboljih, a žiri sastavljen od eminentnih stručnjaka iz različitih područja će 11. svibnja proglasiti pobjednika InspirAkcije. „Želimo pomoći pojedincima ili organizacijama koji imaju odlične ideje za društveno korisne projekte ali nemaju mogućnosti za njihovu realizaciju. Sve njih pozivam da se uključe u InspirAkciju i uvjere nas da upravo oni zaslužuju nagradu – izradu kompletnog online rješenja skrojenog po mjeri njihove... Pročitaj više

Kako napraviti infografiku od Facebook ili Twitter profila?

ožujak 20, 2012 by  
Filed under Blog, Društveni mediji, Mediji

Infografike su definitivno postale IN. Počele su se koristiti u svakakvim oblicima – u novinskim člancima, blogovima, a čak se preporučuje i njihovo korištenje kao objave za medije. Razlog te popularnosti je što se na kreativan način čitatelju ponudi mnoštvo podataka koji mu brzo i lako privuku pozornost. Uostalom, mnogi se koriste vizualnim pamćenjem pri učenju ili sistematiziranju podataka. Jeste li se ikad pitali zašto i kako nastaju? Pogledajte filmić i bit će vam jasnije jer slika govori više od tisuću riječi.   Visual.ly je pokrenuo probni alat za stvaranje izravne vizualizacije podataka koji od vašeg Facebook ili Twitter profila stvara infografike. Ovu uslugu počeli su pružati u srpnju 2011. te od tada na stranici imaju 2 milijuna posjetitelja mjesečno od čega je njih 11.000 odlučilo napraviti vlastitu infografiku. Vrlo ju je lako koristiti. Dovoljno je kliknuti ovdje, ulogirati se u vaš Facebook ili Twitter profil, izabrati temu odnosno dizajn i alat će sam povući podatke i napraviti vašu infografiku. Ako odlučite isprobati ovu igračku provjerite da su vaši podaci javni jer je alat u mogućnosti koristiti samo te. Pokušali smo napraviti... Pročitaj više

Qudal – Nova TV najkvalitetnija televizija

ožujak 8, 2012 by  
Filed under Blog, Mediji

U nastavku prenosimo rezultate istraživanja kvalitete medija – DEEPMA – QUDAL – MEDIA – QUality meDAL koje je proveo Centar za istraživanje tržišta GfK. Istraživanje QUDAL – MEDIA – QUality meDAL provedeno je u potpunosti u skladu s odredbama koji su donijele Međunarodna trgovačka komora (ICC) i Svjetska udruga istraživačkih stručnjaka (ESOMAR). U segmentu televizije, istraživanje QUDAL – MEDIA provedeno je u tri odvojene kategorije: televizijska kuća, televizija – zabavni program i centralna informativna emisija. U sve tri kategorije, prvo mjesto zauzela je Nova TV. Na pitanje “Koju televizijsku kuću u Hrvatskoj smatrate najkvalitetnijom?” hrvatski građani 34,7% glasova dali su televiziji Nova TV. Na drugom mjestu smjestio se HTV s 30,4% glasova, a RTL je s 14,2% glasova zauzeo treće mjesto. Na pitanje “Za koju televiziju u Hrvatskoj smatrate da pruža najkvalitetniji zabavni program?” građani Hrvatske najveći broj glasova dali su ponovno Novoj TV 27,9%. Na drugom mjestu pozicionirao se RTL 14%, na trećem HTV 10,2%, zatim – HTV1 s 5,7% glasova, RTL 2 s 1,5% te HTV 2 s 0,7% glasova. U kategoriji... Pročitaj više

Sljedeca stranica »