10 stvari koje mladi PR-ovci moraju prestati raditi

social-media-and-public-relations

Za mlade stručnjake koji tek počinju raditi u odnosima s javnošću postoji velik broj različitih savjeta, od kojih se mnogi dotiču stvari koje bismo više trebali raditi, no rijetko čujemo što bismo trebali prestati raditi, a to je jednako važno.

PR Daily donosi listu 10 stvari koje mladi PR-ovci trebaju prestati raditi kako bi mogli napredovati.

1. Ne raditi pogreške.

Neprestano možete čuti priče uspješnih ljudi o tome što su naučili na vlastitim greškama, no opet, svi se bojimo činiti greške. Trebali bismo raditi greške, i to puno njih, sve dok se radi o novim greškama, a ne ponavljanju starih stalno iznova. Griješeći na različitim stvarima možemo vidjeti što funkcionira, a što ne, i puno naučiti.

2. Igrati na sigurno.

Najuspješnije PR kampanje, kao i ideje općenito, nastaju iz hrabrih i inovativnih poteza. Ako radite u agenciji, upravo je to razlog zašto vas je klijent zaposlio. Kao ste in-house PR-ovac, zbog toga se vaši kolege na vas oslanjaju. To što ste najmlađa osoba u timu ne znači da ne trebate iznositi kreativne ideje ili ponuditi drugačiji način rješavanja izazova pred vama. To bi moglo i vama i vašem klijentu ili tvrtki dati prednost u odnosu na druge.

3. Ne iznositi svoje mišljenje.

Jedan dio uspješne karijere jest i u spoznaji kada treba slušati, a kada govoriti. Često mladi PR stručnjaci ne iskoriste izvrsnu priliku kad im se pruži. Ako imate drugačiju ideju ili pristup, želite preispitati neku ideju ili imate vrijedan uvid, recite to. Ako postoji događaj ili projekt koji vas zanima, iskoristite priliku i recite da ste zainteresirani. Ako želite usavršiti neku vještinu, javite se za projekt na kojem ćete moći to učiniti. Najgore što vam se može dogoditi jest da kažu ‘ne’ – no imat će vas na umu za buduće prilike.

4. Tretirati odnose s medijima kao transakcije.

Pitch ne mora uvijek rezultirati pokrivanjem teme. U većini slučajeva će završiti u kanti za smeće. Odnosi s medijima nisu transakcijski – temelje se na vezama s ljudima (novinarima). Mnogi mladi PR-ovci ne iskoriste priliku za izgradnju povezanosti koja može dovesti do partnerstva koje traje cijelu karijeru. Sve počinje uz šalicu kave.

5. Ignorirati brojke.

Jedan od razloga zašto mnogi mladi krenu u svijet PR-a jest zato što smatraju da nisu dobri s brojkama, no ne možete dobro raditi u PR-u ako ne razumijete svijet financija i biznisa. Ne morate biti stručnjak, no morate razumijeti kako komunikacija doprinosi krajnjem cilju. Zahtijeva nešto više vremena, no moguće je i isplati se. Stručnjaci za odnose s javnošću moraju znati koliko im posao vrijedi, a ako „niste dobri s brojevima“, ne možete ni argumentirati u svoj korist.

6. Pratiti priče, a ne trendove.

Gotovo svaki mladi PR-ovac započinje s praćenjem medija i medijskim clippingom. To je nužno zlo. No, medijski monitoring je zapravo monitoring trendova – praćenje uzoraka i interesa novinara, publikacija i blogova i identificiranje prilika pripadaju u najkorisnije vještine koje možete razviti. Započnete li s ovom praksom dovoljno rano, postat ćete profesionalac prije nego što mislite.

7. Misliti da svi drugi rade jednako brzo kao i vi.

Ne radi svaki profesionalac, partner ili klijent jednako brzo kao i PR stručnjak. Vaš osjećaj hitnosti nije univerzalan. Ostavite dodatno vrijeme za odobravanja i odgovore, poštedjet ćete se stresa.

8. Biti generalist.

Budući da postoji toliko aspekata PR-a, dobro je znati kako raditi sve – od pitchinga preko društvenih medija do planiranja događanja – no dio razvijanja osobnog brenda jest i odabrati nekoliko svojih snaga i znati kako ih iskoristiti. Biti prva osoba kojoj se drugi obraćaju u potrebi za informacijom ili savjetom je iznimno vrijedno, zato otkrijte svoje snage što prije i usavršavajte ih tijekom karijere.

9. Prihvaćati postojeće načine rada.

Uvijek postoji bolji ili učinkovitiji način da se nešto napravi, osobito s tehnologijom koja neprestano napreduje. Prečesto prihvaćamo postojeći način rada takav kakav je, kada su moguća poboljšanja kojima se može sačuvati vrijeme i/ili novac. Mladi profesionalci donose znanje i vanjsku perspektivu u projekt, pa zato uvijek tražite načine kako nešto poboljšati.

10. Ignorirati ravnotežu između privatnog i poslovnog života.

Nije neobično raditi neprestano kada radite u PR-u. S velikim brojem projekata i rokova i ciklusom vijesti od 24 sata, lako se izgubiti u poslu. No, što više uživate u životu izvan posla, bolje ćete raditi svoj posao. Zapamtite: uvijek će biti posla za obaviti, no samo ste jednom mladi. 🙂

Oznake: , , ,
Pročitajte i…
Kategorije
Pretraži blog po ključnim riječima
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3