10 zakona oglašavanja na Facebooku

cover-facebookFacebook, zlo i dobro ljudske komunikacije spojeno u društvenu mrežu funkcionira po zakonima koje još svladavamo. Oglašivači, naravno, ne mogu svladati poriv da se tamo gdje ima ljudi, reklamiraju. Ipak, čak i oni koji žele nešto prodati facebookerima, moraju znati da postoje zakoni od kojih su neki općeniti, a neki pak vrlo detaljni kojih je dobro pridržavati se. Ili ih pak imati na pameti, pa nema poslije ‘nismo znali’. 10 Face-Ad zapovjedi objavljeno je na AllFacebooku, stranici koja će vam reći sve o Facebooku.

1. Facebook je najmanje učinkovit u direktnoj prodaji – iliti mali postotak ljudi koji na Face-u nalete na oglas, trenutno kupuju proizvod. Mnogo više je onih koji će ga kupiti kasnije. Ali to nije smisao FB-a. Mnogo prikladniji je za uspostavljanje dugoročne ‘veze’ s (potencijalnim) klijentima, odnosno relationship marketing.

2. Kreirajte veći volumen oglasa za manju ciljanu publiku – odnosno, oglašavanje po principu Google-a gdje je posve svejedno tko traži neki pojam, ovdje ne funkcionira. Facebook omogućuje gotovo savršeno precizno targetiranje publike, stoga bi to bilo glupo ne iskoristiti. Poznata je lokacija, dob, spol, obrazovanje, zaposlenje, ključne riječi, osobne veze i mnogi drugi ‘diskriminirajući detalji’ o korisnicima.

3. Budite prijatelj korisniku prije nego li mu prodate nešto – vraćamo se na ‘relationship marketing’. Spomenuti ću samo da to funkcionira putem Facebook Ads-a za stranice i evente koji pružaju mogućnost skupljanja ‘obožavatelja’.

4. Upoznajte tržište – Definirajte ga: Tko su ljudi kojima želim prodati svoj proizvod? Potom ga rascjepkajte putem svih onih podataka o korisnicima. Kratko i jasno, te neophodno.

5. S ciljem na umu, postavite budžet za oglašavanje -Dakle, valja razmišljati dugoročno (imajući na pameti Zakon br. 1) te pratiti i mjeriti konverzacije, komentare i ‘like-ove’.

6. Pratite učinkovitost oglašavanja te se prilagođavajte u skladu s rezultatima – tu jasno, ponovno uskače sam Facebook sa svojim alatima namijenjenim oglašivačima. Ne trebate se puno mučiti sami, manje više sve detalje možete pronaći na ad reports area.

7. Testirajte ‘landing pages’ nasuprot FB stranicama – važno je napomenuti: landing page je dakle ona stranica koja se otvara kad kliknete na neki oglas objavljen na internetu. Da biste ostvarili profit, jasno da nije dovoljno da su vam stranice na Facebooku posjećene, to je izvrsno, ali treba biti i onih koji će stići do vaše stranice.

8. Testne oglase razdvojite po načelu demografije – Recimo, ciljana publika su vam izvršni direktori, što je za hrvatske pojmove ionako uska publika. Ipak vjerojatno neće na iste stvari reagirati oni iz Zagreba, Splita ili pak Osijeka. Testirajte barem dvije verzije oglasa da biste lako ustanovili tko na što ‘pada’.

9. Kreirajte kreativni ‘ad copy’ – kratko i jasno rečeno, ako oglas ne poziva na akciju, teško da će itko doći do vaše stranice ili se uopće zanimati dalje. Onih par riječi ili više njih ako su dobro sročene, čuda rade. Ovaj Zakon nema mnogo veze sa Facebookom, ali je ključni za oglašivače koji ga svi znaju napamet.

10. Nemojte pretjerati u targetiranju – koliko je god važno suživanje ciljane publike i iskorištavanje svih FB funkcija koje to omogućavaju, kao u svemu drugom, nije dobro pretjerivati. Važno je da se vaše ime čuje i da uspostavite veze.

Umjesto zaključka reći ću samo da kliknete dalje ukoliko vas zanima više o navedenim zakonima Facebook oglašavanja. Jer, svijet je samo jedan click away.

Originalan članak je objavljen 19. srpnja 2009.

Oznake: , ,

Pročitajte i…

Kategorije
Pretraži blog po ključnim riječima
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3