Ako vas zanima kako se izborna kampanja radi na drugačiji način…

… tada pogledajte malo nedavne prijevremene izbore u Makedoniji. Manjgura je bila angažirana na strani Koalicije Sonce koju je predvodio SDSM (Socijaldemokratski Sojuz Makedonije) u unaprijed izgubljenoj bitci jer ako idete u prijevremene izobre ili ste baš u velikoj frci ili ste odabrali moment kada ćete ih provocirati. U našem slučaju radilo se o ovom drugom. Prema svim anketama tada, a i sada vladajući VMRO-DPMNE, vodio je 3:1 u odnosu na SDSM, odnosno dobivao je 64 prema 21 mandata, što mu je davalo apsolutnu većinu u Sobranju koje broji 120 pratenika – zastupnika. Puno je sličnosti s Hrvatskom, od sličnih izbornih zakona i prakse, do stila vladanja. No tu razlika prestaje, pogledajte godine lidera – aktualni premijer Nikola Gruevski (38) nije ni slika snage i moći kojojm Ivo Sanader mete svoje političke protivnike, no opet je uvjerljivom i ogromnom medijskom kampanjom u protekle dvije godine izgradio image velikog radnika koji preobražuje Makedoniju. Njemu nasuprot je stajala jedna žena Radmila Šekerinska (36), potpredsjednik lijeve vlade koja je izgubila izbore 2006. nakon što je upravo ona dovela Makedoniju do statusa zemlje kandidata za EU. U međuvremenu Makedonija nije dobila poziv za NATO zbog obnovljena spora s Grčkom oko imena, a sve oko EU reformi se prilično usporilo… I dok je Gruevski vikao “Idemo dalje – preobražaj se nastavlja” (zvuči poznato – pogledaje himnu Makedonija znae:-), Šekerinska je obećala poziv za NATO i datum pregovora za EU do kraja godine – jer se je i prije znala izboriti za Makedoniju. Kampanja je krenula neobičnim tokom zadnja dva tjedna. Nešto detaljnije se o cijeloj priči pisalo na pollitici u članku Tko se boji suknje? pa neću ovdje ići u previše detalja. U svakom slučaju Koalicija Sonce je na kraju s početnog ratinga od 8-12% (zajedno s koalicijskim partnerima) došla do 23%, omjera 2:1 u glasovima i 28 mandata, što je više nego impresivno za praktično 10-tak dana kampanje. U svakom slučaju spotove obaju strana možete pronaći na njihovim YouTube kanalima (što je također obilježilo ovu kampanju) pa ćete dobiti prilično dobar dojam kako je izgledala cijela kampanja – http://www.youtube.com/user/prerodba2008 i http://www.youtube.com/user/KoalicijaSonce, i na blogovima http://koalicijasonce.blog.com.mk/ i http://dnevniknakampanja.blog.com.mk/, a ja ću ovdje izdvojiti tri spota koji su obilježili cijelu kampanju i jedan koji je nastao nakon kampanje. Gruevski, poput Sanadera izbjegava sučeljavanje, ali on uistinu s razlogom jer mu nepripremljeni nastupi nisu jača strana. Šekerinska ga je izazvala na sučeljavanje pitajući ga bježi li od ženske suknje (fustana)

Kada je opet Gruevski počeo zajedno s Esmom Redžepovom pjevati “Zajdi zajdi sjajno Sonce” aludirajući na poraz Koalicije Sonce, Šekerinska je na glavnom makedonskom trgu u Skopju poručila da makedonsko Sonce nikad neće zaći i otpjevala himnu koja započinje stihovima “Denes nad Makedonija se rađa novo sonce na slobodata.”

O ovom spotu – Poslije 1. Juna nema kajanja ste već sigurno čitali – remake jednog ranijeg laburističkog spota, ali u makedonskom stilu… Ako zamijenite 1. juna s nečim drugim, znat ćete zašto se o spotu danima pričalo, čak su mu i naslovnice posvećivali:-)

Naravno, kao i u svakoj stranci ljevice, uvriježeno je pravilo (osim u Hrvatskoj:-)) da predsjednik stranke nakon i ovako solidnog rezultata, budući da se radi o porazu, podnese ostavku, pa je u ovom trenutku Radmila Šekerinska, pod ostavkom, iako mislim da to još nije tako i formalizirano na stranačkim tijelima, no izjavu tog tipa dala je nekim medijima par dana poslije izbora. Njoj u podršku pojavio se sljedeći spot:

Oznake: ,

Pročitajte i…

Kategorije
Pretraži blog po ključnim riječima
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3