Community management – tko je tko na domaćem tržištu 2

Novi broj Maksija donosi nastavak o domaćem tržištu komunikacija na društvenim mrežama. Prethodni tekst možete pročitati ovdje. Možda zasad širim masama nepoznate agencije, čine tržište koje će u budućnosti zauzimati vjerojatno ključni dio odnosa s javnošću i oglašavanja prema ciljanim skupinama. U članku pročitajte o sljedećim agencijama: Gingernet, Dekoder, Acumen Connect, Netko misli na tebe, Social Wizard, Informativka, Arteria Media i Marketing odjel.

Tekst kojeg potpisuje naš Krešimir Macan zaokružuje priču o komunikacijama na društvenim mrežama u časopisu Maksi. Potrudit ćemo se periodično pratiti te agencije, svjedočiti razvoju kako samih agencija, tako i cjelokupnog tržišta. Ono što smo do sada zamijetili kroz odnose s navedenim agencijama, tako i kao dio tog mladog tržišta, jest zdrava konkurencija bez imalo podmetanja. Ljudi koji su prepoznali važnost društvenih mreža za komunikacijsku struku, uglavnom su entuzijasti koji se međusobno poznaju i cijene, a često i međusobno druže, bez obzira što im je tržišni cilj privući klijente istom uslugom.

Novi Maksi možete pročitati i u online izdanju.

U nastavku vam donosimo cijeli članak iz novog izdanja Maksija (ovdje možete vidjeti originalni članak):

Društvene mreže – kanal bez kojeg više ne možete (2)

Boom agencija u mrežnim komunikacijama se nastavlja

Jedno od rijetkih tržišta koje niti recesija nije spriječila u brzom razvoju je upravo ono usluga na društvenim mrežama i svim drugim oblicima on line poslovanja. Nove agencije se otvaraju svakodnevno, novi gurui pristižu iz svijeta, ali i samoproglašavaju se kod nas. Iako je relativno lako pokrenuti takav posao, mislim da će puno veći izazov biti zadržati ga, pa će biti zgodno ovu temu ponoviti kroz godinu dana.

by Krešimir Macan, kresimir.macan@manjgura.hr

Prije dvadesetak godina agencije za odnose s javnošću su bile rijetke pojave na hrvatskom tržištu i zato su smatrale da je bitno istaknuti da su bile među prvima ili čak prvi. Danas pak sve agencije koje se bave online komunikacijom vole za sebe reći da su prve – prva agencija za online marketing, prva za community management, prva za online PR, prva za content marketing … što god to značilo, samo da dobro zvuči. Činjenica je da se sve te agencije zapravo najvećim dijelom bave istim spektrom poslova jer su jedni nužno povezani s drugim.

Brojni nazivi samo potvrđuju da je tržište online komunikacija u velikom zamahu i da se dnevno razvija te će se konkretne grane tek oblikovati. Danas postoje tek pojedinačne agencije koje su se specijalizirale više za izradu FB aplikacija, neke više za online media buying, neke za community management itd. U suštini sve te agencije međusobno konkuriraju na tržištu, prijavljuju se na iste natječaje i bore se za iste klijente, što znače da se bave praktično istim poslom. To ne govori da se te agencije pogrešno predstavljaju, već da njihovo vrijeme tek dolazi. Sada je vrijeme za skupljanje iskustva i filtriranje na tržištu. Kasnije će biti puno teže izgraditi agenciju iz temelja jer će danas postojeće agencije već imati know how, vlastito iskustvo koje novaci neće imati i možda ono što će biti najpresudnije uhodane klijente, koji će im ujedno biti najbolje reference. Danas sve više poduzeća prihvaća nužnost izgradnje i kasnije upravljanje on line brandom, a vrlo brzo će doći i vrijeme kada će svako ozbiljnije poduzeće morati ulagati u taj aspekt predstavljanja. Stoga ćete o agencijama o kojima ste imali priliku čitati u prošlom nastavku te u ovom tekstu u budućnosti vjerojatno intenzivno čitati, makar danas rijetko koju poznajete.

Gingernet http://www.gingernet.hr/ je online komunikacijska agencija u sklopu Digitel Pristop grupacije, posvećena stvaranju marketinških rješenja u digitalnom dobu. Djeluje kao one stop shop agencija i osigurava integrirana medijska rješenja. Bave se digitalnim oglašavanje, planiranjem i zakup on-line medija, digitalnim PR-om, social media marketingom, web dizajnom i produkcijom te ostalim online aktivnostima. Dosad su njihove usluge koristili mnogi klijenti, među kojima su T-Mobile, Adris grupa, Alliantz, Gorenje, HP, Heineken… Kao jedan od najuspješnijih projekata ističu humanitarnu akciju Korak u život. Riječ je o prvoj online baziranoj humanitarnoj akciji, prisutnoj na Facebook-u i Twitteru, gdje su za svaki ‘like’ fanova sponzori donirali 1 kunu za osiguravanje stipendija mladim ljudima koji nakon stjecanja punoljetnosti izlaze iz domova za nezbrinutu djecu i udomiteljskih obitelji. On line prostor za komunikaciju omogućio je upoznavanje fanova sa stvarnim primateljima stipendija te omogućio transparentnost cijele kampanje, online i offline. Facebook stranica projekta na kraju je prikupila je više od 130 000 fanova.

Dekoder http://www.dekoder.biz/ agencija za marketing i web usluge usmjerena je prvenstveno na oglašavanje na društvenim mrežama (najpopularniji je dakako Facebook) u vidu Facebook oglasa ili postavljanja i održavanja fan stranica te nagradnih natječaja na njima. Osim toga, bave se PR-om, gerila marketingom, savjetovanjima za SEO i SEM kampanje te osmišljavanjem i vođenjem projekata na webu od kojih je posljednji pokrenut portal Znano.st kao referentno mjesto za vijesti iz znanosti. Od zanimljivih projekata na Facebooku možemo spomenuti fan stranicu Znanost.com koja je svojevremeno bila vodeća po broju fanova i FIR-u, a danas broji oko 116 000 fanova. Radili su i nagradne natječaje putem aplikacija kao što je bila suradnja sa stranicom za grupnu kupnju Ponuda dana. Usmjereni su na vođenje fan stranica za manje tvrtke koje trebaju ‘ulaz’ u svijet društvenih mreža i CM, web PR, ali i help desk za svoje poslovanje. Osim za tvrtke, neprofitno vode i stranicu našeg najpoznatijeg astronoma i edukatora Korada Korlevića te niz manjih stranica vezanih uz edukaciju i znanost jer je to, kao što ste mogli i zamijetiti, misao vodilja njihova poslovanja. Dekoder blog na www.dekoder.biz prati i kritički komentira trendove na društvenim mrežama te također ima za cilj demistifikaciju CM-a kroz edukaciju o Facebooku. Azra Imširović, osnivačica Dekodera o tome kaže: „Komunikaciju s klijentima pokušavamo voditi na način da im je uvijek jasno što radimo i kako radimo te ih uključujemo u proces po njihovoj želji i stupnju potrebe. Uostalom iz tog razloga smo i izabrali ime Dekoder – mi dekodiramo poruku klijenta njegovoj ciljanoj skupini na njima razumljiv način“.

Acumen Connect (www.acumenconnect.com, www.netokracija.com) prva je kažu hrvatska content marketing manufakturakoja se od ostalih agencija razlikuje potome što su njeni članovi prvenstveno

stručnjaci za internetski marketing i komunikaciju te uz projekte klijenata uređuju i regionalni magazin o internetskom poslovanju Netokracija.com.

Acumen Connect je osmislio neke od prvih značajnih social media strategija na našem području, poput dolaska najveće IT konferencije Microsoft WinDays na Twitter tijekom 2009. te planiranje cjelokupne strategije marketinga na društvenim mrežama za već sigurno jedan od vodećih hrvatskih internetskih startup projekata – Kolektiva.hr.

Ivan Brezak Brkan, direktor Acumena, o internetskom poslovanju piše za stručne hrvatske časopise ali i strane blogove poput Techcruncha. Ivan i njegove kolege su na prvim regionalnim radionicama o profesionalnom korištenju Twittera i Facebooka educirale zaposlenike iz velikih sustava poput 24sata, Mercatonea, HBO-a, Hypo Alpe Adria Banke, T-Coma, VIPneta, NoveTV i Konzuma. U Acumen Connectu kažu kako im je jedan od najzahtjevnijih, ali svakako i najzanimljivijih projekata bio inicijalni trening podrške T-HT-ovog brenda Bonbon, koji komunicira sa svojim korisnicima putem društvenih mreža. U ovom slučaju, ali i inače u svom radu pokušavaju educirati svoje klijente i pokazati im kako zaista prilagoditi svoje poslovanje internetskoj generaciji, a ne prodati im mačka u vreći u obliku usluga koje ionako nisu održive.

Ovih dana Acumen Connect širi svoj project Netokraciju, radi s Turističkom zajednicom Zagrebačke županije na promociji lokalne turističke ponude te pomaže internetskom startupu Kliks u razvoju, kako u Acumenu tvrde, najnaprednije regionalne platforme za samostalno otvaranje internetskih trgovina.

Netko misli na tebe (www.netko.hr) je digitalni studio koji se bavi prvenstveno savjetovanjem u području on linea. Studio je osnovao Edo Plovanić, inače predavač na kolegiju Novi mediji u sklopu studija komunikologije pri Hrvatskim studijima. Jedan je od osnivača Muzika.hr portala, medijske kuće Bend Media koja je spojila Muzika.hr s Filmski.net i Booksa.hr. Prije osnivanja studija Netko misli na tebe radio je kao research and new media executive u agenciji Unex.

Netko se bavi communitiy managementom u sklopu digitalnih usluga koje se baziraju na produkciji (dizajn, development), komunikaciji (strategija, kampanje) i savjetovanju.

Projekt Muzika.hr je medij, a projekt Bend media je grupacija (Muzika.hr+Filmski.net+Booksa.hr) i zbog toga se ne bave operativno PR-om i media planningom, kako ne bi došlo do potencijalnog sukoba interesa. Taj dio odrađuju isključivo savjetnički. Osim raznih projekta za Muzika.hr, radili su i aplikacije za Jutarnji list,Proctor&Gamble i druge kompanije.

Social Wizard je full service digitalna agencija koju je Nino Lulić pokrenuo 2008. godine.Posljednje dvije godine agencija se specijalizirala isključivo za vođenje tvrtki na društvenim mrežama (Facebook, Twitter, YouTube). Nudi ključ u ruke po zadanim željama klijenta (dizajn stranice, community management, administraciju, izradu aplikacija i što bi još klijentu moglo trebati). Kako sami kažu, Social Wizard voli startupove te ih uzima u svoje ruke u samimzačecima kao izazov.

Posljednja dva zanimljiva projekta koje su radili su Restaurant.hr (zajednica ljubitelja restorana i dobre hrane s uključenim popust kuponima) i Radosnica.hr (zajednica mladih mama koje on line vode profile svoje djece, slažu obiteljsko stablo, druže se s ostalim roditeljima, kupuju u on line shopu I sl.)

Informativka je osnovana 2007. Direktor ove mlade agencije je Filip Višić. Tvrtka se bavi on line poslovanjem: web savjetovanjem, edukacijom, internetskim marketingom te razvojem web portala. Agencija je specijalizirana za izvedbu marketinških rješenja na internet i novim medijima. Usluge obuhvaćaju sve ključne djelatnosti potrebne za uspješnu izvedbu na webu: planiranje, zakup medija, distribucija oglasa, mjerenje učinkovitosti i izrada izvještaja. Vjerojatno najviše zamijećen projekt Informativke je turistički portal Put oko svijeta, čija Facebook stranica broji više od 185 000 fanova, a osim po rekordnom članstvu, može se pohvaliti i kao jedan od najboljih primjera uspješne interakcije među domaćim FB stranicama. Pohvalili su nam se kako su na Facebooku intenzivno tek od veljače, a u tih tri mjeseca na Facebook stranicama koje vode sakupili su skoro 500.000 fanova. Bave se i edukacijom, pa su tako već organizirali seminar o on line oglašavanju.

Arteria – bavi se izradom Facebook aplikacija kojese koriste u svrhu promocije Facebook stranica.

Facebook stranice su zapravo profili tvrtki, brandova, celebrityja, glazbenih bendova i drugih, koje vlasnicima omogućuju da putem njih komuniciraju sa svojim fanovima. Komunikacija s fanovima omogućuje jednostavnu, efikasnu i povoljnu promociju proizvoda i usluga, pa stranice teže prikupiti što veći broj obožavatelja, ali istodobno zadržavajući jaku interakciju s njima.

Arteria Media svojim klijentima nudi širok spektar gotovih Facebook aplikacija za izradu promotivnih kampanja, a dijele ih na nagradne igre, nagradne natječaje i kupone. Od kompleksnijih aplikacija rađenih po narudžbi klijenata ističu dvije višekorisničke igre: Operi zube za Plidentu i Slobodan udarac za Nestle.

A sada nešto posve drugačije od dosad nabrojanih agencija – Marketing odjel osnovan je 2006. Kao agencija specijalizirana za internetski marketing i event management. Prvenstveno se bave promocijom tvrtki koji koriste internet kao medij i kao tehnološku platformu za razvoj web rješenja. Trenutačno najveći projekti na kojima rade dolaze iz njihove produkcije, za web zajednicu u Hrvatskoj i regiji – konferencija Web::Strategija i sajam Web::INDUSTRIJA. Sve dosadašnje Web::Strategije (koje se

održavaju triput godišnje) posjetilo je preko 1000 jedinstvenih posjetitelja (svaki četvrti se vraća neprekidno na svaku), dok je sajam Web::INDUSTRIJA s preko 600 prijavljenih posjetitelja najveći događaj namijenjen webu ikad održan u Hrvatskoj. Medijski oba ova događaja prate najposjećeniji web portali, a u komunikaciji agenciji Marketing odjel d.o.o. pomažu najznačajniji stručnjaci za web development, web poslovanje i web marketing iz regije.

Marketing odjel ujedno je i organizator dva natječaja – “Zlatne nagrade Web::Strategije” koja se fokusira na nagrađivanje izvođača koji razvijaju rješenja namijenjena on line komunikaciji i poslovanju, ali ne i samih naručitelja te “startUPweb” namijenjenog isticanju mladih poduzetnika koji u svom inovativnom poslovnom modelu koriste internet. Osim toga, Marketing odjel d.o.o. je zaslužan za edukaciju stotina polaznika Web::Edukacije, projekta putem seminara i radionica na kojima predaju najveći stručnjaci za web development, web poslovanje i on line komunikaciju iz regije.

I za kraj bonbon – nakon SocialSensea o kojem ste imali priliku čitati u prethodnom broju, u ovom vam predstavljamo još jedan vrlo koristan alat nastao u Hrvatskoj koji može lako provjeriti kako se sve ove divne riječi agencija spomenute ranije pretvaraju u stvarne rezultate u virtualnom svijetu.

Mediatoolkit razvija zagrebački iStudio i iako je još u beta fazi već je koristan alat. Funkcionira tako da upišete URL stranice koju želite pratiti, a Mediatoolkit će temeljem Facebookovog API-ja podnijeti izvještaj o broju prenesenih postova s odabranih stranica. Samo sučelje doima se vrlo jednostavno,  omogućuje praćenje share-ova odabranih web stranica u danu, zadnja tri dana, tjednu ili mjesecu. Pomoću njega možete pratiti koji je sadržaj popularan, , popularniji i najpopularniji na Facebooku. Kod popularnih sadržaja razikuje viralne, odnosno učestalo prenošene članke ili postove od onih koji to nisu. Ako pak gledate popularnije sadržaje to vam treba jer time uspoređujete konkurentske stranice, odnosno njihovu aktivnost na Facebooku. Ova funkcionalnost se čini kao primarna kod ovog alata i zasigurno će biti korisna u poslovanju za mjerenje učinkovitosti kampanja, ali vjerojatno i u politici s obzirom na izbornu godinu. Želite li pak pratiti koji su sadržaji najpopularniji, u jednu grupu stranica koje pratite možete uvrstite najčitanije news portale i na taj način pratiti koje su vijesti dovoljno zaintrigirale javnost da bi ih masovno podijelili na društvenim mrežama. Danas je online svakodnevno gotovo cjelokupna aktivna populacija u Hrvatskoj, pa tako ovaj alat dobiva i mnogostruku primjenu nakon provjere najinteresantnijeg sadržaja, pa do načina plasiranja objave koja najviše zaintrigira. Tako da se na prvu čini da je primjena ovog alata korisna za širok spektar interesenata – od samih medija, kako bi osjetili puls svog čitateljstva i što uspješnije mu se prilagodili, pa do političkih aktera koji ovim alatom mogu utvrditi koje su glavne društvene teme i o čemu bi sutra trebali raspravljati. Zar vam ne zvuči zanimljivo u realnom vremenu doznati što to stvarno u ovom trenutku zanima on line populaciju u Hrvatskoj?

Oznake: , ,

Pročitajte i…

Pretraži blog po ključnim riječima
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3