Društvene mreže u svijetu – na što treba paziti

Iako su Facebook , Twitter, Linkedin i sada Google plus najviše spominjane društvene mreže, to ne znači da su i jedine. Činjenica i da imaju sjedište u SAD-u ne znači da pojam društvenih mreža započinje i završava na američkom kontinentu.

Christian Arno, utemeljitelj Lingo24 servisa za prevoditeljske usluge, koji upravlja klijentima u više od šezdeset zemalja te prevede četrdeset milijuna riječi godišnje, savjetuje  kako se u pet koraka pripremiti za lansiranje kampanje ili dugoročne komunikacije putem društvenih mreža na stranim tržištima. Komunikacija putem društvenih mreža mora se prilagoditi svakom pojedinom tržištu, na isti način kao što se to radi za web stranice, što katkad može predstavljati velik izazov. Nije jednostavno, ali nije ni toliko teško koliko se čini, ističe Arno i predstavlja pet koraka koje morate slijediti da biste ušli u međunarodne vode društvenih medija.

 1. Odaberite društvenu mrežu

U nekim zemljama domaće društvene mreže privlače većinu korisnika, zbog čega je potrebno detaljno istraživanje svakog tržišta prije lansiranja online kampanje.

Primjerice:

Qzone – najveća društvena mreža u Kini, popularna među tinejdžerima i casual korisnicima.

Renren – mreža za kineske studente

Kaixin001 – treća najveća mreža u Kini, uglavnom je koriste uredski radnici

Orkut – glavni igrač u Brazilu, također vrlo popolaran u Indiji. Orkut je inače u vlasništu Google-a.

Mixi – najveća društvena mreža u Japanu.

VKontakte – mreža slična Linkedi’n-u koja dominira u Rusiji.

Friendster – još uvijek zadržava neke sljedbenike u jugoistočnoj Aziji, a sjedište joj je u Maleziji.

(provjerite još:  40 najpopularnijih društvenih mreža u svijetu)

2. Doznajte što korisnici vole

Ljudi društvene mreže koriste  u različite svrhe i načine pa je vrlo važno razumjeti kako korisnici iz drugih kultura komuniciraju.

Azija – dijeljenje kao i preuzimanje glazbe i video sadržaja najpopularnija je razonoda na društvenim mrežama u većem dijelu Azije.

Južna Amerika – kontinent s najvećim postotkom Twitter korisnika. Južnoamerikanci su i strastveni blogeri te često pristupaju webu preko moblinih uređaja.

Indija – online igre i dijeljenje glazbe najčešće su akcije korisnika društvenih mreža u tom dijelu svijeta.

Zapadna Europa – nasličniji sjevernoj Americi, vole sadržaj od kojeg  mogu imati koristi (npr. nagradne igre) ili jednostavno zabava.

3. Napravite strategiju

Ovisno o budžetu, postoje dvije opcije koje mogu doći u obzir: samostalno realizirati sve akcije vezane uz društvene mreže ili pak zaposliti osobu iz zemlje u koju ulažete. Opcija da sve radite sami svakako je financijski najisplativija, dok vam prijevod na željeni jezik uvijek mogu odraditi stručnjaci. No, s druge strane imati nekoga tko je s područja  s kojm želite komunicirati definitivno je bolji potez; osim što će profil koji predstavljate biti lokaliziran, sve će ići brže i jednostavnije.

4. Prilagodite sadržaj

Nije dovoljno predstaviti sadržaj na drugom jeziku, već poruka sadržajno mora odgovarati prostoru, kulturi od koje se traži odgovor/akcija. Mora biti relevantan skupini kojoj se obraća pa se i najmanje sitnice moraju provjeriti. Primjer: Što je s kulturnim specifičnostima? U Kini postoji lista zabranjenih izraza čija online pretraga rezultira vladinom zabranom. Kako Facebook status globalnog brenda napisan na portugalskom jeziku, a greškom plasiran američkim fanovima može dovesti do gnjeva fanova – ni manje ni više brend je Coca Cola, a kako se izvukla od negativnih reakcija pročitajte ovdje.

5. Osigurajte interakciju

Ono što vrijedi za sve postojeće društvene mreže jest da počivaju na interakciji. Ovo je i najvažniji dio bilo kojeg plana jer kvalitetna interakcija stvara uspješan brend. Coca Cola je školski  primjer uspješnog vođenja online komunikacije  preko društvenih mreža no vidjeli ste da i najbolji nekad ne znaju što ih iza ugla može dočekati.

Više tekstova na temu društvenih medija pronađite ovdje, a zanimljivosti o upotrebi društvenih medija u preko 30 zemalja pogledajte u  prezentaciji ispod.

 Ivana Urošević

Oznake: , , ,

Pročitajte i…

Kategorije
Pretraži blog po ključnim riječima
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3