Društvene mreže – moćni alat za privlačenje novih kupaca

Društvene mreže postale su jedan od najmoćnijih i istovremeno najjeftinijih alata marketingaša. Danas gotovo ne postoji kompanija, bilo da je riječ o multinacionalnoj ili maloj obiteljskoj, koja nema svoju stranicu na nekoj od društvenih mreža – ili barem ne bi trebala postojati. Fanove nije teško prikupiti, no nameće se pitanje kako zadržati njihov interes i pretvoriti ih u kupce.

Već smo pisali o rastućoj ulozi Facebook-a u oglašavanju i značaju community managementa, a u nastavku  donosimo šest savjeta iz Mashable-a o tome kako zadržati interes korisnika društvenih mreža, povećati zamjećenost brenda i u konačnici privući nove kupce.

1)  Uključite pretraživače 

Kolike su šanse da se ime nekog brenda ili proizvoda ne spomene barem jednom među svakodnevnih 340 milijuna tvitova dnevno? U pravu ste ako kažete nikakve. To treba iskoristiti.

Ako Twitter Chatter na društvenim mrežama nije zabilježio spominjanje vašeg proizvoda ili branda ne znači da se nije dogodilo. “Budite proaktivni” savjetuje McKee Floyd direktor razvoja proizvoda u Sweetgreen-u. Floyd je uoči Sweetlife festivala preko TweetDeck-a namjestio pretraživač na Twitteru  tako da bilježi tvitove u kojima se i bez hashtaga spominju ključne riječi sweetlife i sweetlife festival. To mu je omogućilo da se uključuje u konverzacije u kojima se raspravljalo o festivalu. Posebice se uključivao u rasprave u kojima su sudionici bili neodlučni oko kupnje karata, pokušavajući ih suptilno, dajući korisne i realne informacije, pridobiti da posjete festival. Kompanija Sweetgreen je zahvaljujući proaktivnosti zasigurno prodala koju kartu više i još jednom potvrdila značaj društvenih mreža u procesu donošenja odluke o finalnoj kupnji.

2)  Fotografije, fotografije, fotografije…

Slika zbilja govori više od tisuću riječi i privlači dvostruko više pažnje od samog teksta. Poželjno je kombinirati fotografije proizvoda s onima koje su na neki način povezane s brandom i lifestyle-om koji promiče.

3)  Organizirajte nagradne igre

Nema boljeg načina za poticanje fanova na interakciju, svi volimo nagrade. 🙂 Iako zvuči jednostavno, treba biti oprezan kako se ne bi privukli pripadnici pogrešne ciljne skupine. Na primjer, kompanija koja prodaje cipele i traži od fanova da podijele sliku svojih omiljenih (naravno branda koji prodaje) trebala bi nagraditi pobjednika cipelama, a ne iPadom.

4)  Potrudite se oko svojih platformi na društvenim mrežama – budite drugačiji

Veoma je važno ne upasti u zamku jednoličnosti, posebice ukoliko se koristi više društvenih mreža. Optimalno bi bilo dati drugačiji sadržaj svakoj stranici (naravno uz zadržavanje temeljnih obilježja i vrijednosti koje kompanija zastupa). Ako svaka ima identičan sadržaj, korisnik će odabrati samo jednu koju će pratiti.

Kompletno prodajno odnosno promidžbeno orijentirane stranice vode ka gubitku fanova! Zanimljive rasprave, teme i fotografije potaknut će fanove na interakciju i navesti ih na redovito praćenje stranice. Konstantan reklamni sadržaj može ih zamarati. Pokažite da se isplati biti vaš fan! Ponudite korisnicima društvenih mreža dodatnu vrijednost kojom ćete ih zainteresirati i pokazati im da ih cijenite (npr. specijalna limitirana serija proizvoda koja se može nabaviti isključivo putem Facebook-a).

5)  Make it personal! – pokušajte komunicirati s kupcima na što prisniji  način

Masovni marketing i komunikacija možda jesu najjednostavniji i najjeftiniji, ali treba imati na umu da potrošači postaju sve zahtjevniji i moglo bi se reći razmaženiji. Unošenje note osobnosti i prisnosti u komunikaciju s korisnicima predstavlja izvrsnu podlogu za razvijanje osjećaja povjerenja i lojalnosti kod kupaca.

“Volim komunikaciju s korisnicima učiniti što prisnijom – ako netko tvita pitanje pobrinem se odgovoriti što prije”, kaže Steven Rojas direktor društvenih medija hotelskog lanca GrandLife Hotels.  “Često odem toliko daleko prije no što odgovorim. Proguglam osobu kako bi znao što više prije nego li odgovorim. Želim humanizirati brand na taj način korisnici nemaju osjećaj da pričaju s kompjuterom već sa stvarnom osobom kojoj je stalo do onog što joj se govori”, zaključuje Rojas.

6)  Dopustite da se vaši kupci barem na jedan dan osjećaju kao zvijezda

Kupci se vole osjećati bitno i priznato od strane omiljenog branda. Mnogo je načina na koji se to može učiniti, ne košta puno, a rezultat je kupac kakvom svi teže – sretan i zadovoljan. Primjerice, ako prodajete odjeću na sljedećoj modnoj reviji umjesto standardnih modela, izaberite svoje kupce.

Dakle, dragi poduzetnici, obrtnici, direktori i svi koji to tek namjeravate postati 🙂 trebamo se pobrinuti da komunikacija preko društvenih mreža štima; ne čekati mjesec dana da se odgovori na upite fanova, čestitati rođendane, uključiti ponekad live chat i najvažnije ne zanemariti negativne komentare već ih pokušati pretvoriti u pozitivne.

Oznake: , , ,

Pročitajte i…

Pretraži blog po ključnim riječima
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3