Interna komunikacija – krvotok koji drži tvrtku na okupu

Krvotok koji drži organizaciju na okupu

Da sam barem bolje komunicirao sa svojim ljudima. Kad zaposlenici znaju zašto rade, onda će za to i raditi. Nikada to nisam uspio prenijeti“, Roger Smith, CEO General Motorsa prilikom odlaska s mjesta direktora

Sigurni smo da Roger Smith nije usamljeni slučaj i da ima još lidera koji u svojim kompanijama ne uočavaju važnost interne komunikacije. Neki to shvate tek kad počnu gubiti dio tržišta iako su uvjereni da imaju vrhunski proizvod i da su stvorili imidž i ugled u društvu. No, upravo prevelika posvećenost vanjskim javnostima, dok istovremeno zaposlenici ne razumiju viziju i misiju tvrtke, može prouzročiti zabrinjavajuće financijske rezultate, pa čak i dovesti u pitanje razvoj organizacije. Zadovoljan zaposlenik je najbolji glasnogovornik svoje tvrtke jer vjeruje u ono što radi i taj entuzijazam prenosi ljudima koji ga okružuju. Tako se stvara lojalnost kupaca i klijenata te osigurava budućnost kompanije.

Fluktuacija kadrova = glavobolja menadžmenta
Sve brži razvoj tehnologije i odmak iz offline u online sferu, promijenio je potrebe zaposlenika i potaknuo njihovu mobilnost. Uz malo kreativnosti i volje, zaposliti se možemo i iz svoje sobe stvarajući nešto za klijenta na drugom kraju svijeta, dok fizički prelazak iz kompanije u kompaniju nikad nije bio jednostavniji zahvaljujući konkurentnom tržištu. No, velika fluktuacija kadrova istovremeno zadaje glavobolje menadžmentu koji je taman uspio upoznati novopridošlog stručnjaka sa svim internim procesima, a on je već jednom nogom na izlazu jer je na njega bacila udicu druga tvrtka. Želimo li zadržati najbolje zaposlenike i isto tako privući nove, moramo biti svjesni koliko je bitna interna komunikacija i uključivanje ljudi u planove tvrtke. Ako s njima redovno razgovaramo, što ne znači jednosmjerno delegiranje zadataka već obostrana razmjena jasno artikuliranih poruka, menadžment može na vrijeme prepoznati nezadovoljstvo zaposlenika, smanjiti nejasnoće vezano uz radne zadatke ili zaustaviti glasine.

Od oglasne ploče do intraneta
Interna komunikacija je poput krvotoka koji drži organizaciju na okupu. To sve više prepoznaju i u upravama domaćih tvrki koje imaju zaposlene stručnjake za komunikaciju ili pak outsoursaju iskusne komunikacijske savjetnike. Premda još uvijek ima onih koji smatraju kako im netko izvana ne treba govoriti što i kako bi trebali komunicirati sa svojim ljudima, drugi upravo žele da im netko tko nije uvučen u tvrtkinu svakodnevicu, pruži novu percepciju. Formula je prilično jednostavna – ukoliko uprava ne stiže razgovarati sa svakim od zaposlenika, a tvrtka nema interni odjel za upravljanje ljudskim potencijalima, vanjski stručnjaci su ti koji uz pomoć brojnih komunikacijskih alata (redoviti odjelni sastanci, brifinzi s menadžmentom, komunikacijske radionice, intranet, društvene mreže, newsletteri, oglasne ploče, interni časopisi itd.) stvaraju okruženje u kojem su djelatnici informirani o stvarima koje se događaju u kompaniji i imaju priliku na njih utjecati. S druge strane, kada su kanali otvoreni, zaposlenici mogu priopćavati upravi svoja pitanja i brige (od toga da su nezadovoljni raspodjelom posla ili da možda trpe mobbing nekog od kolega) što može spriječiti nastajanje većih problema za organizaciju i samim time dodatnih troškova.

Kvalitetna interna komunikacija osnažuje povjerenje u organizaciji što dovodi do ugodnije atmosfere u kojoj se odvijaju radni procesi te se tako direktno odražava i na višu kvalitetu rada i komunikacije s klijentima. Želimo li imati dobre odnose s eksternim javnostima, najprije moramo izgraditi učinkovitu internu komunikaciju koja je najveća garancija dugoročnosti poslovanja organizacije.

Oznake: ,
Pročitajte i…
Kategorije
Pretraži blog po ključnim riječima
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3