Jeste li dobar zaposlenik?

O tome kako biti izvrstan šef već smo pisali, a kao i tom temom, brojni se stručnjaci iz različitih područja bave pitanjem što to čini kvalitetnog zaposlenika. Ključna odrednica je, općenito govoreći, zadovoljstvo radnim okruženjem i zadacima, no što točno radi zaposlenik koji je u svom timu nezamjenjiv, a istovremeno zadovoljan svojim poslom?

Među stotinama različitih savjeta za dobrog zaposlenika izdvojili smo šest ključnih, a ako se možda čine opće poznatima, pitanje je koliko ih zaposlenika dosljedno primjenjuje. Štoviše, koliko ih to uspijeva uopće ikako primijeniti? I to trajno, jer kontinuitet dobrih navika i ponašanja je jedino što „pali“ na duge staze, kako u privatnom, tako i u profesionalnom životu. Iako su u pitanju savjeti koji se odnose na posao, ovih je šest odabrano jer njihova primjena itekako utječe na opći osjećaj sreće, koji u protivnom može biti vječitom žrtvom nezadovoljstva na mjestu gdje provodite veći dio dana – na vašem poslu. Primjena ovih savjeta od velike je koristi i ako ste tek na stručnoj praksi.

  1. Volite svoj posao. Ovo je možda lako pobijati pitanjem: kako da volim svoj posao, kad…(nadopunite sami), ali imate li strasti prema onome što radite? Ne, ne pričamo o tvrtki, uvjetima rada, pakosnim kolegama i šefu tiraninu. Pitanje je volite li ono što radite, svoje radne zadatke? Činjenica je da mnogi, s obzirom na situaciju, nisu u mogućnosti birati gdje će i što raditi, ali pod pretpostavkom da radite u svojoj struci, onoj koju ste odabrali, veselite se zadacima. Promatrajte ih neovisno o okolnostima na poslu, koje možda nisu po vašem ukusu, i uživajte u njima. Mogli biste se iznenaditi koliko ćete lakše podnositi antipatičnog kolegu ili nepravednog šefa.
  2. Postavite si visoke standarde. Ne radite tek toliko da zadovoljite formu, zaradite plaću i zadržite radno mjesto. Od sebe očekujte više nego što od vas očekuje vaš šef. Možda zvuči čudno, ali na poslu ste u prvom redu zbog sebe, a ne zbog tvrtke, kolega ili šefa.
  3. Napredujte. Čak i ako ste zadovoljni svojom pozicijom, statusom i uvjetima rada, postavljajte si nove izazove. Iako se vaš položaj čini nedodirljivim, lako se može dogoditi da vas motiviraniji, uporniji i strastveniji kolege preteknu i izbace iz „igre“.
  4. Naučite raditi s ljudima. Zaposlenik koji možda ne radi savršeno, a dobro funkcionira u timu često pridonosi više nego onaj tko savršeno radi svoj posao, ali ne može raditi s drugima. Kolege (uglavnom) ne možemo birati, ali ako ne uspijevate uspostaviti produktivnu komunikaciju s kolegama, pitanje je kako ćete komunicirati s poslovnim partnerima, klijentima, kupcima.
  5. Pomažite drugima. Čak i onda kada vam se čini da netko od kolega ne uspijeva odraditi svoj posao samo zato što ne ulaže dovoljno truda, uključite se i pomognite. Umjesto bijesa na „lijenog“ kolegu, razmislite je li mu možda preteško i ima li kakve druge probleme koji koče njegov angažman. Na koncu, svi ovisite o cjelokupnom rezultatu.
  6. Poštujte svoje nadređene i kolege. Misliti da im je lako, da su nepravedni, zli ili nekompetentni i nezasluženo visoko pozicionirani vama se najviše obija o glavu. Jer vi ćete se na svojoj poziciji osjećati lošije. Poštujte ljude oko sebe i nemojte misliti kako im je lagodnije nego vama. Nekome je možda i daleko manja prepreka veći teret nego što je to drugome neki uistinu velik problem.

Jasno je da svatko od nas na svaki od ovih savjeta može staviti barem po jedan – ali…, no niste li u mogućnosti promijeniti radno mjesto, tvrtku ili svoju profesiju, bolje vam je što prije započeti s pozitivnim razmišljanjem. Radni vijek će nam, po svemu sudeći, trajati do duboke starosti, a optimizam nam može pomoći da istu i doživimo :-).

Oznake: , ,
Pročitajte i…
Kategorije
Pretraži blog po ključnim riječima
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3