Kako kreirati kvalitetnu LinkedIn objavu
Saznajte kako i kada objavljivati na LinkedInu te koji su hrvatski LinkedIn influenceri
Već ste korisnik LinkedIna ili ste samo čuli za ovu sve popularniju društvenu mrežu? LinkedIn je poslovna platforma za razvoj karijere, povezivanje sa stručnjacima ili budućim poslodavcima, ali i odličan marketinški alat donedavno previše zanemarivan. Statistika kaže da čak 14,3% osoba starijih od 18 godina ima LinkedIn profil, a s preko 790 milijuna korisnika jedna je od najbrže rastućih društvenih mreža u svijetu. Dragan Petric objavio je krajem siječnja na LinkedInu svoje istraživanje iz kojega proizlazi da je broj otvorenih LinkedIn profila u Hrvatskoj premašio 752.000, čak 11% više nego lani. U moru korisnika na društvenim mrežama, treba biti inteligentan i snalažljiv kako bi se istaknuli i postigli svoj cilj.
Kako biste najbolje iskoristili sve benefite koje ove mreža nudi, bitno je razumjeti na kojem principu LinkedIn funkcionira. Društvene mreže rijetko otkrivaju tajne svojih algoritama, ali postoje smjernice kako doći do željene publike i postići željeni doseg.
Krajem 2021. objavljen je LinkedIn Algorithm Report 2021 koji svima olakšava kreiranje dobre i kvalitetne objave.
Zapamtite ova četiri savjeta i sjetite ih se svaki put kada pišete novu objavu:
- Kreirajte kvalitetan sadržaj!
- Povećajte Dwell Time (ne brinite, objasnit ćemo)!
- Potaknite pratitelje na interakciju!
- Budite što više aktivni!
Zapravo su ovi savjeti međusobno povezani i nadopunjuju se. A idemo ih sada malo bolje objasniti!
Što je to i zašto je toliko važno kreirati zanimljiv sadržaj?
Ono što prolazi kod nečije publike, ne mora prolaziti kod vaše. Bitno je shvatiti za što je vaša publika najzainteresiranija jer je cilj da vaši pratitelji što duže ostanu na objavi, da objava bude toliko interesantna da će pročitati cijeli tekst. Dwell time prati i pokazuje koliko dugo su pratitelji imali otvorenu objavu na svojim ekranima te jesu li kliknuli “See more“ ispod početne tri linije objave. Fun fact – klik na “See more“ je moćniji alat za interakciju od lajkanja! Dakle, tekst objave ne smije biti prekratak i preporučuje se da objava ima između 1200 i 2000 znakova.
Zašto je važno potaknuti vaše pratitelje na interakciju?
Objava se prvo na feedu pokazuje vašim prijateljima i pratiteljima, te o njihovoj interakciji ovisi njen daljnji uspjeh. Jeste li znali da ankete, dokumenti i fotografije imaju najveći doseg na LinkedInu? Ankete imaju čak 450%, dokumenti 250%, a objave s fotografijama 150% veći doseg od drugog sadržaja. Pokušajte ih uključiti u svoju LinkedIn rutinu!
Još jedna zanimljivost – LinkedIn najviše voli objave bez linkova! Ali što kada želite korisnike LinkedIna preusmjeriti na vašu web stranicu ili na drugu društvenu mrežu?
Postoje tri mogućnosti:
- staviti link u originalnu objavu iako će doseg biti manji
- prvotno objaviti bez linka te naknadno urediti objavu i tek tada dodati link
- staviti link u prvi komentar ispod objave
Ako ste mislili da ćete na LinkedInu izbjeći famozne hashtagove – prevarili ste se! Kao i na gotovo svim društvenim mrežama, oni su #MustHave svake pametno kreirane i kvalitetne objave. Međutim, to ne znači da trebate pretjerati s količinom i nabacati u hashtagove sve što vam padne na pamet. Idealno je uključiti tri do pet hashtaga u tekst objave. Pomno odabranim hashtagovima možete doprijeti do nove publike, a korištenjem vlastitih, specifičnih hashtagova se povećava interakcija i gradi zajednica.
Komentirajte, komentirajte i komentirajte! Barbara Slade Jagodić naučila nas je da lajkanjem pomažemo autoru objave, ali komentiranjem boostamo doseg i autoru i sebi. Osim toga, komentiranje je odlično za networking i povezivanje s drugim ljudima, a i potencijalnim poslovnim partnerima ili budućim poslodavcima.
U građenju zajednice i povećanju interakcije publike s vašom objavom, taggiranje je odlična ideja! Ali postoji nekoliko stvari na koje trebate pripaziti. Ako osoba koju ste taggirali u objavi ne uzvrati komentarom, to može negativno utjecati na vaš doseg. Radije taggirajte osobu u komentar jer tako na doseg neće utjecati je li ta osoba uzvratila komentarom ili nije.
I za kraj, vječito pitanje – kada je najbolje objavljivati na LinkedInu?
Ne postoji neko zlatno pravilo i sve ovisi o vašoj publici. Maja Puškarić je detaljno u svome blogu objasnila kada je optimalno “pustiti“ objavu na LinkedInu. Podne u srijedu već godinama je najbolje vrijeme za objavljivanje, a slijede četvrtak i petak. Najviše ćete pogriješiti ako objavite vikendom poslijepodne ili ponedjeljkom. Ali kako biste shvatili koje vrijeme je vama najefikasnije, proučite koju vrstu sadržaja vaša publika najviše voli i s kojim objavama ima najviše interakcije. Objavljujte redovito, 2-5 puta tjedno, te kombinirajte različite vrste sadržaje! Inspiraciju kako se to dobro radi, osim kod spomenutih Maje, Barbare i Dragana, donijet će vam i vlasnik agencije Kontra Ilija Brajković, business i leadership trenerica Žana Goić Petričević, ili primjerice Dario Marčac, koji je nakon Tik Toka počeo preuzimati i LinkedIn te Luka Kobeščak, kralj Excel tablica. Oni na ovoj poslovnoj društvenoj mreži iznose i propitkuju svoja poslovna iskustva, potičući pratitelje na angažman ali i dijeljenje poslovno korisnog sadržaja. Bacite pogled, korisno je.
I ne zaboravite – budite aktivni!! 😊
Oznake: osobni brending, društvene mreže, Linkedin, influenceri