Kako se koristiti društvenim medijima – 2.dio
U prvom smo djelu obradili vodič kroz YouTube portala Mashable, a sada nastavljamo s Twitterom i Facebookom.
2. Vodič kroz Twitter
Pomoću Twittera novinari se nastoje približiti svojoj publici, kontaktiraju svoje izvore te grade svoj osobni brend. Format od 140 znakova, koliko iznosi dopuštena dužina teksta, prisiljava ih na sažeto pisanje, na usredotočenost na samu bit teme.
Jason DeRusha, reporter jedne televizijske kuće iz Minneapolisa, kaže kako Twitter poboljšava izvještavanje te ga on svakodnevno koristi u svome poslu. Na početku radnog dana, DeRusha često zna postaviti neko pitanje na Twitteru, a njegovi mu «sljedbenici», kojih je više od 2200, pomažu svojim mišljenjima, pružajući mu neke nove poglede na postavljeno pitanje.
Prvo takvo, pozitivno iskustvo, imao je 2007. godine kada je radio prilog o božićnoj hunjavici koju uzrokuje alergija na božićna drvca. Zahvaljujući Twitteru pronašao je osobe koje imaju takvih problema i oni su mu uvelike pomogli. Kako sam kaže, da nije bilo Twittera, teško bi došao do takvih izvora.
Twitterovi alati
Muck Rack je web stranica koja prati novinare na Twitteru, a postoji od 2009. godine. Zahvaljujući njoj možemo saznati što pojedini novinari rade, što čitaju i čime se općenito bave. Muck Rack nam zapravo otkriva što se upravo sada zbiva u svijetu novinarstva.
MediaOnTwitter je svojevrsna baza novinara, a u njoj možemo naći popis novinara, njihova korisnička imena na Twitteru, teme kojima se bave, ime medija za koji rade i mjesto prebivališta.
3. Vodič kroz Facebook
Osim Twittera novinari koriste i Facebook koji također pomaže u pronalasku izvora i tema te omogućuje približavanje publici. Jedan od korisnih novinarskih alata na ovoj društvenoj mreži je, primjerice, grupa «Help A Reporter», koju je 2007. godine osnovao Peter Shankman. Grupa je ubrzo postala veoma popularna jer je na praktičan način spajala novinare s potencijalnim izvorima. Ne bi li proširio svoju uslugu, Shankman je pokrenuo i web stranicu HelpAReporter.com koja trenutno broji više od 100,000 izvora.
Još jedan dobar primjer kako upotrijebiti Facebook pokazao je CNN.com za vrijeme inauguracije predsjednika Obame. Naime, CNN.com je tada uživo prenosio inauguraciju, spojivši ju sa statusima na Facebooku. Dakle, istodobno se mogao pratiti izravni prijenos događaja kao i komentari na Facebooku što je privuklo milijune gledatelja. Svake minute pojavilo bi se 8,500 novih statusa.
Dan nakon što je Obama postao predsjednikom SAD-a, The New York Times iskoristio je Facebook za provođenje ankete o novoizabranom šefu države. Novine su od svojih fanova željele doznati koja je prva stvar koju bi Barack Obama kao predsjednik trebao napraviti. Tema je potaknula diskusiju, a cilj The New York Timesa je postignut: broj Facebook fanova trostruko se povećao u prvih 24 sata.
Oznake: Odnosi s javnošću, kako koristiti društvene mreže
Pročitajte i…