Konferencija PRIBA 2008 – Lukavac, Tuzla
Ovaj vikend završena je Treća konferencija Udruženja za odnose s javnostima PRIBA u BiH „PRIBA 2008″. Konferencija se održavala 5. i 6. 12. u Lukavcu, pitoresknom mjestu pored Tuzle – u šali smo ga nazvali „bosanska rivijera”. Krešimir Macan iz Manjgure je tamo bio pozvan kao predavač na temu Političke komunikacije. Sama konferencija razlikuje se od one u Hrvatskoj; ovo im je tek treća (Amri sve čestitke!), sudjelovalo je 50-60 ljudi, atmosfera je bila vrlo ležerna, a klopa odlična! Zanimljive stručne radove i prezentacije izložilo je 15 predavača, fakultetskih profesora i profesionalaca iz područja odnosa sa javnošću iz Hrvatske, Srbije, Slovenije i BiH. U 11 sati govorom dobrodošlice predsjednice Udruženja za odnose s javnostima PRIBA u BIH Amre Odobašić, započela su predavanja.
Prvo i zanimljivo predavnje održao je Dragan Savić direktor agencije Attache iz Beograda i suosnivač Management Performance Academy. Radni naslov njegovog izlaganja bio je Krizno komuniciranje i liderstvo u krizi, a s nama je podijelio nekoliko savjeta kako komunicirati s novinarima koji nam nisu naklonjeni – u kontaktu s novinarom moraju nas zanimati njegove misli i osjećaje jer „teški” novinari postavljaju teška pitanja koja zahtijevaju i teške odgovore. Najčešće greške zbog kojih ostaju nezadovoljene potrebe novinara su: nejasna namjera, nejasan cilj, previše informacija, premalo činjenica, monoton glas i pripremljen govor.
Poslije kolege iz Srbije na redu su došli predavači iz Hrvatske – doc. dr. Božo Skoko i Damir Jugo iz Millenium promocije. Božo je prikazao vrlo zanimljivu listu poželjnih osobina koje bi trebali imati oni koji se bave odnosima s javnošću. Prema istraživanju američke PR organizacije PRSA to su:
• dobar smisao za humor,
• pozitivizam i optimističnost,
• laka komunikacija sa ljudima,
• sposobnost razgovora sa svakime,
• prihvaćanje frustracija i odbijanja kao izazova,
• sposobnost da se drugoga jednostavno uvjeri,
• dotjeranost i ugodna pojavnost,
• smisao za izazivanje pažnje,
• sposobnost za pridobivanje povjerenja nadređenih,
• sposobnost nošenja sa rokovima i hitnošću,
• pomaganje ljudima,
• znatiželja,
• praćenje raznih područja života,
• energičnost,
• uživanje u društvu ljudi,
• slušanje ljudi,
• objektivnost,
• brzo primanje informacija.
Nakon dobrog ručka teško je bilo nastaviti istim tempom. Na kraju prvog dana konferencije održana je Panel rasprava – Odnos novinara i PR-a gdje su sudionici zaključili da i dalje postoje velike nesuglasice i netrpeljivost između te dvije profesije u BiH.
Na kraju prvog dana promovirane su tri knjige bosanskohercegovačkih autora. “Persuazija i odnosi s javnostima” knjiga je mlade autorice Zafre Hrnjić i zasniva se na konkretnim istraživanjima u BiH na području uvjeravanja i odnosa s javnošću. Druga je knjiga “Odnosi s javnošću ili Žongliranje informacijama” autora Emira Džambegovića koja se bavi povijesti i teorijom odnosa s javnošću na temeljit i znanstven način. Zanimljivo je da je alternativni termin za PR “žongliranje informacijama” dao urednik hrvatskog Poslovnog dnevnika Darko Markušić na malom natječaju kojeg je autor proveo na svojem blogu pr.bloger.ba. Treća knjiga je “Odnosi sa javnostima i novinarstvo – informatori sa razlličitim ciljevima” autora Radenka Udovičića. Knjiga nudi teorijske postavke, ali i empirijska istraživanja ove djelatnosti. Ovo je treća knjiga Udovičića (“Medijska spoticanja u vremenu tranzicije” iz 2005. i “Indikator javnog interesa” iz 2007.)
Navečer druženje se nastavilo uz Zoka&Zoka bend. Srećom predavanja drugog dana konferencije bila su tek u 10 sati što je savršeno odgovaralo plesačima i nama koji smo do kasno uživali u vicevima i anegdotama tete Jasne. Prvo izlaganje imali su predavači iz Slovenije, a nakon njih odlično Krešino predavanje. Nakon što je odabrala kino umjesto prezentacije:-), publika je bila oduševljena prikazanim, te ga je svako malo nagrađivala pljeskom. Krešo je na vrlo zabavan i jednostavan način objasnio bit moderne političke komunikacije koja zahtjeva da se politici pristupa kao svakom drugom proizvodu – kako doći do poruka koje se šalju glasačima i kako ih potom oblikovati.
Nažalost, nakon Krešina predavanja morali smo krenuti put Zagreba, ali zato čitav program konferencije možete pogledati ovdje. Putem smo se zaustavili na tržnici Arizona, kupili nekoliko nećete vjerovati original cd-a (da da i toga ima) te pojeli „ćevape na bosanski” – jednostavno nismo mogli odoljeti! Do sljedeće konferencije:-)
Oznake: PR literatura, PR edukacija