Krešimir Macan: Kampanja za lokalne izbore bit će kratka
Povodom nadolazećih lokalnih izbora u Republici Hrvatskoj koji će se održati 19. svibnja 2013. godine, Krešimir Macan kao ugledni stručnjak za odnose s javnošću dao je svoju procjenu za Glas Slavonije.
Iako nas od početka službene predizborne kampanje za lokalne izbore dijeli tri tjedna, sudeći prema aktivnostima pojedinih političkih stranaka, medijskim prepucavanjima, plakatiranjem, itd… ona se već odavno zahuktala.
– Specifičnost ove godine je u tome što je Državno izborno povjerenstvo reklo da se ne mogu koristiti web portali prije prave izborne kampanje, tako da će kampanja biti minimalna, neke su procjene da će krenuti 5., a najranije 3. svibnja. Bit će samo 12 dana prave kampanje što će značiti da onaj tko nije napravio posao do tada, neće ga stići napraviti ni u kampanji. Ovako kratka kampanja bit će usmjerena k tome da se povuku birači na birališta, ali tu će opet biti različitih strategija i taktika. Jer, ako netko ima prednost, onda i ima sastavljeno biračko tijelo i nije mu u interesu da gura birače na izlazak, jer će ujedno ‘izgurati’ i protivničke birače da izađu. Mnogo će ovisiti i o naboju, odnosno ima li sukoba, atmosfere za promjenu. Ako je kampanja prevratnička, onda će biti zanimljiva i tu je moguće sve i svašta. Ako je kampanja izgledna i imamo jasne favorite, onda se u principu radi na tome da to bude što tiša kampanja, kaže Macan.
– Ovo što se događa s plakatima, prema mom mišljenju, meni je logično, jer plakati su jedini medij koji je slobodan od predizborne šutnje. To je jeftina provokacija i svatko je vidi. Poput služenja internetom, ali ne web portalima, nego društvenim mrežama i ostalim gdje se kampanja već zahuktala. Realno, ondje se ipak mnogo glasova ne može dobiti, ali vidi se tko ima organiziranu kampanju, a tko nema. Plakati i društvene mreže služe prije svega za pozicioniranje kandidata, da se uopće zna da je netko kandidat. To su pomalo amerikanizirane kampanje, gdje je to uobičajeno, ali, zar mislite da možete samo pozitivnom pričom dobiti bitku protiv konkurenta? Nekada treba, ne samo ponuditi bolji proizvod, nego i ukazati na loše strane konkurenta, ali ne vrijeđanjem, kaže Macan.
“Kampanja može odlučiti prvi krug ili ne. U Hrvatskoj se to mjerilo na parlamentarnim izborima gdje je i do 25 posto birača odlučivalo u zadnja tri tjedna kampanje. To je u principu ono što nosi razliku. Neodlučni su ti koji odlučuju hoće li uopće izići na izbore i hoće li nekome dati glas. Njih je do jedne četvrtine. Većina od njih već imaju neke sklonosti, ali će ih kampanja motivirati da iziđu i glasaju, da daju nekom priliku”, kaže Krešimir Macan.
U Slavoniji se može svašta očekivati
“U Slavoniji mogu očekivati svašta. Krenulo je od prvog dana dosta oštro, što je uobičajeno u kampanji. Međutim, treba jako voditi brigu o tome da negativna kampanja, koliko god bila poželjna, ako je samo negativna, zamara birače i birači bježe od toga. Moraju se ponuditi rješenja! Negativna kampanja treba se koristiti samo na trenutke da se ukaže ako netko uistinu nije dobar kandidat. To ne može biti program!”, poručuje Macan. Zanimljivo je kako, iako bi nas trebalo interesirati i što nam se događa u vlastitom dvorištu, izlazak veći od 50 posto bilježe parlamentarni izbori, dok na lokalne izbore izlazi manje od 50 posto biračkog tijela.
Kampanja presicama
Presice nisu jedini oblik kampanje. Stranke koje sazivaju više presica tjedno smatraju kako preko medija mogu odraditi cijelu kampanju. No, onda se može odraditi na sto drugih načina. Slanjem objave, imati svoje stranice, itd, ne mora svaki put to nužno ići putem medija. To je kontraproduktivno. Kao i u svemu u životu, mora se imati mjera, mišljenja je Macan.
-
Iskusni stručnjaci Macan i Palić pokrenuli jedinstven edukativni koncept: Učite iz najuspješnijih političkih kampanja i postanite izborni pobjednik
-
Manjgura osvojila dvije regionalne the! award nagrade za krizno komuniciranje i komunikaciju događanja
-
IPRA GWA: Manjguri dodijeljen svjetski PR oskar Trophy plate