Najbolji mediji u Hrvatskoj za plasiranje poslovne priče: Usporedba ChatGPT-a i PR agencije
Nakon što ste odlučili u medije plasirati priču o svojoj usluzi, proizvodu ili investiciji, jedno od glavnih pitanja koje se postavlja je – odakle krenuti? Trebate li savjet o odabiru najboljih medija za takvo što u Hrvatskoj, mogućnosti su brojne, ali vjerojatno ne želite rasipati resurse na neizvjesne ishode. Štoviše, želite najbolju vrijednost za svoj novac i jamstvo da ćete vidjeti rezultate. Brzo. Izbor pada na savjetnike za odnose s javnošću. Ili ChatGPT, ako mislite da to možete učiniti sami i želite implementirati nove mogućnosti umjetne inteligencije u svoje poslovanje.
Bilo da ste u poslovnom sektoru, energetici, zdravstvu, lifestyleu ili sportu, trebate pametno i pouzdano savjetovanje u koje je medije najbolje plasirati vašu priču. Pa provjerimo što sugerira ChatGPT, chatbot koji je pokrenuo američki laboratorij za istraživanje umjetne inteligencije OpenAI. Potom usporedimo odgovore sa savjetima (ljudskih) PR savjetnika, koji su bogato iskustvo stjecali radeći godinama u medijima i/ili PR agenciji. Na kraju, pogledajmo razliku i naučimo nešto iz nje.
Top pet ili deset mainstream medija
U svrhu ovog malog istraživanja, pitali smo ChatGPT koji su najbolji mediji u Hrvatskoj za plasiranje priča iz raznih sektora – poslovnog, energetskog, zdravstvenog, lifestyle i sportskog. Iznenađujuće, većina odgovora bila je ista za svih pet sektora – što je bio prvi znak da je nešto čudno, ili bolje rečeno, nepotpuno, u ovim rezultatima koje je generirala umjetna inteligencija.
Većina prijedloga ChatGPT-a odnosila se na istih pet medija:
1) Jutarnji list
2) Večernji list
3) HRT
4) N1
5) Tportal
U svakom upitu, bez obzira na sektor, ponavljalo bi se tih pet, a razlika bi se pojavljivala samo u posljednjem ili posljednja dva predložena medija.
Iako su ovi izbori sasvim u redu, ne osiguravaju nužno golem doseg koji bi se moglo postići, primjerice preko multimedijske platforme okupljene oko komercijalne nacionalne televizije Nove TV, s različitim TV kanalima, širokim spektrom web stranica i jakim profilima na društvenim mrežama. Drugi jak medij koji ChatGPT preskače je 24sata, multimedijska platforma koja objedinjuje najprodavanije novine, najposjećenije web stranice i njihov visokorazvijen sadržaj na društvenim mrežama.
Dakle, ako nas pitate, mi bismo (također) odabrali sljedeće medije:
1) Nova TV
2) RTL (i njihov portal Net.hr)
3) 24sata
4) Index.hr
5) HINA
No, za neke specifične poslovne priče i projekte još bolji izbor mogu biti specijalizirani mediji, s manjim dosegom, ali s jačim utjecajem na vašu ciljanu skupinu. I tu postaju presudni savjeti PR stručnjaka koji izvrsno poznaju područje svoga djelovanja.
Najbolji specijalizirani mediji
Kao što je već spomenuto, posljednji ili posljednja dva najbolja medija u Hrvatskoj koje je ChatGPT predložio odnose se na nišne/specijalizirane medije, namijenjene pokrivanju tema specijaliziranih za određeni sektor. Stoga, bot predlaže Poslovni dnevnik za poslovne priče, stanoviti ”energetski portal” za energetske priče, časopise Medicus i Liječnički vjesnik za zdravstvo, časopise Story i Cosmopolitan za lifestyle te Sportnet i Sportsku TV za sport.
Evo što nedostaje kod nekih od ovih izbora. U Hrvatskoj ne postoji portal pod nazivom ‘’Energetski portal’’, ali postoji nekoliko portala koji pokrivaju energetsku tematiku, kao što su energypress.net i energetika-net.com. Unatoč tome što je Sportska TV pogrešno imenovana, postoje neki drugi relevantni mediji s još većim dosegom i utjecajem od onih koje je ChatGPT označio kao najbolje sportske medije (kao što su Sportske novosti, Index Sport, Gol.hr…). Slično vrijedi i za zdravstvo i lifestyle – neki drugi mediji definitivno bi mogli biti bolji izbor.
A ovisno o poslu ili poruci koju želite promovirati, jednako dobar može biti i članak na portalima poput Telegram.hr, Direktno.hr ili regionalnog portala, a da ne govorimo o specijaliziranim medijima kao što su ICT business info, Bug, Netokracija ili Gloria.
Pratite novinare
Ponekad je novinar ili autor priče važniji od samog medija. Netko može prelaziti iz jednog medija u drugi, a na vama/nama je da ga pratimo, jer on svoje znanje i ugled nosi sa sobom. Primjeri važnih poslovnih novinara koje je poželjno pratiti su Marko Biočina koji je iz Jutarnjeg lista prešao na Novu TV i Bernard Ivezić koji je iz Poslovnog dnevnika prešao u Jutarnji list.
Kombinirajte pametno za uspješnu priču
Na kraju, generalna preporuka za sve sektore koju daje ChatGPT je da provjerite web stranicu medija, društvene medije i fokus njihovog sadržaja kako biste bili sigurni da je priča relevantna za njih. Tu bi vam dobro došlo znanje i iskustvo PR savjetnika. Dakle, iako bi ChatGPT mogao predstavljati ozbiljnu prijetnju za neke profesije, u PR-u može poslužiti kao dobar pomoćni alat ako je u rukama iskusnog PR savjetnika koji mu može dati pravi kontekst.
Mi nismo ovu analizu napravili jer se bojimo gubitka posla ili da bismo se pravili pametnijima od umjetne inteligencije, učinili smo to zbog nekoliko razloga – naše prirodne znatiželje, naše strasti za novim tehnologijama i naše težnje da pružimo visokovrijedne rezultate i visokokvalitetnu uslugu. Ljudska inteligencija i umjetna inteligencija u kombinaciji, zajedno, mogu učiniti vašu priču uspješnom!
Trebate li kvalitetan uvid u stanje na medijskom tržištu i medijsku sliku Hrvatske, slobodno nam se javite na e-mail info@manjgura.hr.
Oznake: savjetnik za odnose s javnošću, chatgpt, PR agencija, medijska slika, hrvatski mediji, agencija za odnose s javnošću