Nisu bitne činjenice, bitan je dojam Jadranka
Čitam današnji Poligraf u Večernjem listu – pandan Spin i fakat rubrici Jutarnjeg lista.
Program gospodarskog oporavka koji je predstavljen novinarima u ponedjeljak, 19. travnja u pojedinim se detaljima razlikuje od programa što ga je Vlada prihvatila na sjednici tri dana poslije. Ponajprije, riječ je o datumu podmirenja svih dugova iz proračuna.
TEST
Kad je 19. travnja predstavljala svoj program gospodarskog oporavka, stigavši do podmirenja svih obveza, premijerka Jadranka Kosor pročitala je datum 1. lipnja, ali se odmah ogradila kazavši kako teško da će svi dugovi moći biti podmireni do toga datuma. Sama je priznala kako je taj datum preambiciozno stavljen, ali, istini za volju, toga dana nije rekla da se taj datum skida iz programa, već da bi se do tada trebalo napraviti što je više moguće. Danas, za sve je kriv tipfeler i neimenovani činovnik koji iz prezentacije u PowerPointu nije izbacio taj sporni datum. I nije to jedina stvar koja se u programu mijenjala: slično je bilo i s rezanjem povlaštenih mirovina za 10 posto. Najprije je rok bio tijekom ljeta, pa onda do kraja godine, a nakon toga je vraćen na polovicu godine. No, kad je riječ o podmirenju dugova, to nije tako jednostavno. Najprije, nešto više od mjesec dana nije dovoljno da dužnici pribave milijunske iznose, da podignu kredite… Jedino, premijerka je, umjesto da krivnju svali na tipfeler, mogla 1. lipnja izaći s dosad ostvarenim rezultatima na suzbijanju nelikvidnosti. Na taj bi način izbjegla komentare inspirirane reklamom za šampon: “To nisam ja, to je moj – u ovom slučaju – PowerPoint”.
Mogu se nažalost samo složiti s ovom zadnjom konstatacijom – jer u konačnici je bitan dojam koji ostavljate. Činjenica je da Vlada taj rok nije usvojila kao službeni, ali je bio pokazan na prezentaciji – posao novinara je da traže dlaku u jajetu i neispunjena obećanja. Zato posao vladinih spin doktora nikad nije jednostavan – i neprekidan. Šef komunikacija Bijele kuće ima na raspolaganju 30-tak ljudi koji u svakom trenutku mogu ostaviti sve što rade i samo raditi ono što je hitno i bitno u tom trenutku. Laburisti i liberali u Velikoj Britaniji pregovaraju o spajanju komunikacijskih timova jednako pažljivo kao i o samoj koaliciji. Vlada će definitivno morati ojačati svoj tim jer se u ovom primjeru radilo o vrlo jednostavnoj tehnici koja je mogla biti primijenjena – spuštanje i dizanje očekivanja – jednostavno se trebalo izaći ususret 1. lipnja i proaktivno iskomuncirati cijelu situaciju, umjesto reakcije na medijske napise. Čim reagiraš, već si u zaostatku i zato SPIN nije ništa drugo nego skraćeno za strateško komuniciranje u politici. Nažalost spin je kod nas postao pojam za muljanje, čemu doprinosi već spominjana rubrika Jutarnjeg lista Spin i fakat – koja je u duhu transparentnosti i nemuljanja nepotpisana:-( I nije naravno dostupna on line. Evo par linkova koji se na nju referiraju, tako da dobijete dojam: Uz podvale Jutarnjeg lista u rubrici »Spin & Fakat« – Manipulacija interpretacijama kao činjenicama; Spin i fakat – odvojite priče od pravih činjenica ili zašto je Sanader Bog i Spin i fakat – odvojite priče od pravih činjenica.
Oznake: spin, politička komunikacija, strateško komuniciranje u politici, spin izbor tekstova, politika u Hrvatskoj-
Iskusni stručnjaci Macan i Palić pokrenuli jedinstven edukativni koncept: Učite iz najuspješnijih političkih kampanja i postanite izborni pobjednik
-
Manjgura osvojila dvije regionalne the! award nagrade za krizno komuniciranje i komunikaciju događanja
-
IPRA GWA: Manjguri dodijeljen svjetski PR oskar Trophy plate