Nova era PR-a – vizualni odnosi s javnošću

Društvo je doživjelo veliku transformaciju od sjedenja pored radio prijemnika i slušanja nekoliko minutnog programa, do informacija iz cijeloga svijeta na dlanu.
Google, Twitter i Facebook su neosporno revolucionarno utjecali na odnose s javnošću, pa tako danas imamo javnost koja želi saznati čim više potrebitih informacija koje 24 sata neprestano kolaju cijelim svijetom.

 

Kako se javila potreba za multimedijalnim sadržajem?

Velik broj informacija iz cijeloga svijeta koje kolaju nam stvaraju osjećaj da kaskamo, a osjećaj da premalo znamo nikada nije bio izraženiji.

Svijet je uistinu postao globalno selo što je rezultiralo činjenicom da su nam svi i sve konkurencija, dok je i potreba za diferencijacijom sve veća.

Poduzeće Content Intelligence Chartbeat analiziralo je ponašanje korisnika na internet stranici s oko dvije milijarde posjeta i otkrilo da gotovo 55 korisnika interneta aktivno potroši manje od 15 sekundi na stranici. Kako bi zadržali korisnike sadržajno ih moramo privući i zasjeniti konkurenciju, a to je mnogo lakše učiniti audiovizualizacijom jer jedna minuta multimedijalnog sadržaja vrijedi kao 1,8 milijuna riječi.

Multimedija ima sposobnost pobuđivanja emocija, potiče na razumijevanje i stvara dugoročne uspomene što govori i istraživanje da je šest od deset ljudi sklono audio – vizualnoj komunikaciji. Tome je tako jer fiziološki, mozak obrađuje slike brže i učinkovitije od teksta što je još jedna potvrda da s dobrim multimedijalnim sadržajem se može zadržati pažnja korisnika i diferencirati se od konkurencije.

Kako je multimedija promijenila odnose s javnošću?

Sve je manji broj novinara koji moraju objavljivati veći broj članaka, rokovi su sve kraći, a nerazumijevanje od strane urednika i medijskih kuća sve više raste. Ono što medijske kuće traže od novinara je profit, a profit se može ostvariti samo ako se dosegne veći broj korisnika.

Za sada odnosi s javnošću nisu u potpunosti prigrlili multimedijalni sadržaj, te se većinom još uvijek oslanjaju na priopćenja za medije bez multimedijalnih sadržaja koji bi zajamčili da će novinar priču i objaviti čemu u prilog govore i istraživanje da takvi sadržaji povećavaju broj pregleda od strane korisnika za 2,8 puta i štede dragocjeno vrijeme novinara za objavljivanje članaka.

Multimedija je snaga koja pokreće sadržaj što potvrđuje i istraživanje PR Newswirea koje je pokazalo da je od prvih sto najuspješnijih priopćenja njih čak 68 sadržavalo multimedijalni sadržaj. Odnosi s javnošću će zasigurno s vremenom prihvatiti promijene i uvidjeti važnost multimedijalnih sadržaja, što će rezultirati potpunim paketom za novinare – tekstom, fotografijom i videozapisom.

Gotovo 40 posto ljudi bolje reagira na vizualni tekst nego na pisanu riječ, dok je istraživanje iz PR Newswirea iz 2015. pokazalo da 42 posto svih priopćenja za medije uključuje multimedijalne elemente koji se nalaze posvuda i nemoguće ih je izbjeći.Gotovo 40 posto ljudi bolje reagira na vizualni tekst nego na pisanu riječ, dok je istraživanje iz PR Newswirea iz 2015. pokazalo da 42 posto svih priopćenja za medije uključuje multimedijalne elemente koji se nalaze posvuda i nemoguće ih je izbjeći.Gledajući u statistiku, pitanje je dana kada će doći do promjena u odnosima s javnošću koju će uvjetovati multimedijalni sadržaj. Internet je revolucionarno djelovao na način konzumiranja sadržaja, a multimedija je promijenila način na koji ga konzumiramo, što je i početak jedne nove ere – vizualnih odnosa s javnošću.

Kako multimedija pomaže odnosima s javnošću?

Ljudi su vizualna bića koja mnogo lakše pamte grafove, infografike, fotografije, općenito priče ispričane kroz vizualizaciju za razliku od suhoparnih stranica teksta. Poruka mora biti jasna i mora doseći tri komponente bez obzira uključuju li one multimediju ili ne:

 • Svrhu – kako sadržaj učiniti zanimljivijim?

• Ton – kako da bude topliji i iskreniji?

• Paket – kako učiniti poruku “dijeljenom” i manje statičnom?

Multimedija čini komunikaciju odnosa s javnošću efektivnijom jer pomoću nje lakše se dosežu sve tri navedene komponente. Takav način komunikacije i predstavljanja podataka je javnosti pristupačniji, zabavniji i omogućuje brži dolazak do informacija, što je u današnje vrijeme bitna stavka.  Zahvaljujući multimediji postoji veći broj načina kako dospjeti do javnosti i zaintrigirati ju. Na nas, osobe iz područja odnosa s javnošću, pozitivno djeluje jer stalno učimo, pratimo nove trendove i promjene, odnosno aktivni smo u svom poslu svakog dana otkrivajući nešto novo. Pomoću multimedije već na „prvi pogled“ prema broju pogleda multimedijalnog sadržaja, lajkova i ostalim segmentima dosega vidljivo je koja će kampanja biti uspješna.Važno je imati na umu da su to sve samo alati koji pomažu odnosima s javnošću, unatoč velikoj pomoći tehnologije bez dobre strategije, kreativnosti i razrađenog plana multimedija ne predstavlja gotovo ništa.

Originalne članke možete pročitati ovdje.

Oznake: ,

Pročitajte i…

Kategorije
Pretraži blog po ključnim riječima
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3