Novinari i PR-ovci: prirodni neprijatelji ili saveznici?

pressica

Ako ste studirali novinarstvo ili odnose s javnošću, sigurno ste barem jednom tijekom svog školovanja naletjeli na izjavu da su novinari i PR-ovci prirodni neprijatelji. No, kada zakoračite u „stvarni svijet“, shvatite da je situacija upravo suprotna – zapravo smo „dvije strane iste medalje“ i što prije to shvatimo, lakše ćemo i uspješnije surađivati.

Prošle smo godine u ovo vrijeme pisali o tome što sve PR-ovci rade, a novinari mrze, a sada je došao trenutak za našu stranu priče. 🙂

Jedan od razloga što nas novinari ponekad ne vole može biti i to što nas je zaista mnogo – procjenjuje se da na jednog novinara dolazi gotovo pet PR-ovaca – pa mi koji radimo u odnosima s medijima imamo veliku konkurenciju u privlačenju pozornosti novinara. To znači više iritantnih mailova, više telefonskih poziva i stalkanja na društvenim mrežama – jasno je da novinarima to smeta.

No, ipak, nije lijep osjećaj biti krivo shvaćen. Na kraju krajeva, većina nas zaista iskreno želi obaviti dobar posao za svog klijenta, poštujući istovremeno potrebe novinara. Dakle, kako možemo popraviti odnose s novinarima, urednicima i producentima?

PR Daily donosi pet stvari koje bismo voljeli da novinari znaju:

1. Ne želimo biti naporni.

Postoje situacije u kojima možda mislite da prečesto ili previše agresivno radimo follow-up. Molimo vas, razumijte da ne želimo biti naporni, samo se trudimo raditi svoj posao.

Jasno nam je da dobivate puno upita – i velik broj njih može biti potpuno nevezan uz temu, imati pravopisne greške ili biti naslovljen na krivog novinara. S druge strane, mnogi se od nas trude napisati dobro priopćenje ili poziv koji zaslužuje makar brzi pregled. Ako se zaista ne uklapa u vaš medij ili nije dobar trenutak za objavu, razumjet ćemo – samo uzmite trenutak i javite nam.

Kada ne dobijemo odgovor na dobro sastavljen pitch, pitamo se (a pitaju se i naši klijenti) zašto mislite da nije objavljiv. Vjerojatno nije realistično da ćete odgovoriti na svaki pitch koji dobijete, no, kako je naglasila Nicole Fallon Taylor, urednica Business News Dailyja, najlakši način da spriječite pozive nakon priopćenja jest da odmah odgovorite na mail. U velikom broju slučajeva, PR-ovci će rado prihvatiti „ne“ za odgovor umjesto tišine.

Zapamtite da je bilo kakav odgovor bolji od nepostojanja odgovora. Ukoliko postoji neki rješiv problem s našim pozivom/priopćenjem i to nam kažete, idući put možemo biti bolji.

2. Želimo vam biti od pomoći – stvarno.

Mnogi od nas razumiju ljubav prema novinarstvu i sami su strastveni kada se radi o dobrom novinarstvu, i zaista vam iskreno želimo pomoći. Ako trebate nešto, javite se, smatrajte nas izvorom – možemo vam uštedjeti vrijeme i dati što vam treba.

3. Poštujemo ono što radite.

Novinarstvo nije lak posao. Znamo da je velik broj novinara potplaćen i previše radi. Sigurnost radnih mjesta u medijima postaje sve manja – sve manji broj novinara obavlja sve veći broj zadataka i takav radni tempo nije lako izdržati. Znajte da cijenimo vaš trud da podijelite relevantne vijesti sa svojom publikom i želimo dati i svoj doprinos tomu.

4. Vjerujemo vam.

Iako kažu da je ovo era „post istine“, većina PR stručnjaka vjeruje novinarima s kojima radi i isto tako cijeni njihov rad. Vjerujemo da ćete neovisno i istinito pokriti temu u medijima te da dajete najbolje od sebe da pronađete i podijelite teme vrijedne dijeljenja.

5. Ponekad ni naš posao nije med i mlijeko.

Imamo klijente koji ne dijele informacije s nama, koji inzistiraju na prepravljanju pažljivo osmišljenih priopćenja, koji žele vidjeti članak prije nego što izađe – jasno vam je o čemu pričamo.

Zato, molimo vas – imajte na umu da smo i mi samo ljudi i da ponekad, unatoč našim najboljim naporima, naši klijenti nas koče dok vam pokušavamo dobaviti što vam treba. Imajte suosjećanja.

I zato, dragi novinari – dajte nam priliku. 🙂

Oznake: , , ,
Pročitajte i…
Kategorije
Pretraži blog po ključnim riječima
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3