Olimpijske igre i marketing – više od sporta
Olimpijske igre narasle su iz isključivo sportske manifestacije kakve su bile u doba Pierra de Coubertina, osnivača modernih Olimpijskih igara, u sportski, ali i marketinški događaj koji koriste sve uspješne međunarodne tvrtke za plasiranje svojih proizvoda. Iako to nije bio cilj osnivača modernih Olimpijskih igara, početak praćenja Olimpijskih igara preko masovnih medija doveo je do situacije u kojoj reklama prikazana na Olimpijskim igrama biva viđenom u domovima diljem svijeta – od Sjedinjenih Američkih Država do Japana i Kine.
Zbog velike marketinške prednosti koju ovaj događaj donosi vođena je velika bitka među tvrtkama koje su se htjele reklamirati na Olimpijskim igrama. Tako će se primjerice u Londonu za vrijeme Olimpijskih igara smjeti jesti samo McDonaldsovi pečeni krumpirići te tradicionalni britanski fish&chips – ali samo krumpirići (chips bez fisha) ili krumpirići drugih proizvođača neće biti dopušteni u olimpijskim zonama. Jedina dopuštena bezalkoholna pića će biti ona Coca-Cole, a jedino pivo koje će se prodavati u olimpijskim zonama je Heineken. Neki tvrde kako je ironično da su dva najveća proizvođača takozvanog junk fooda sponzori sportskoj manifestaciji koja promovira zdrav duh, zdrav život i atletska dostignuća.
Neke druge tvrtke su se bacile na posao i izašle na tržište s vrlo dobrim marketinškim kampanjama. Old Spice je, na primjer, u svojoj reklami odlučio pokazati svim gledateljima na malim ekranima kako je potrebno dići se iz kauča i da tako mogu postići što god žele.
Procter and Gamble svoju je kampanju usmjerio prema drugoj društvenoj skupini – roditeljima, podsjećajući sve gledatelje kako su i atletičari koji će ove godine donositi olimpijske medalje svojim državama nekoć bili djeca koja nikada ne bi uspjela da nije bilo njihovih roditelja koji su ih podržavali.
Uz Olimpijske igre se uvijek vežu jake emocije, a neki događaji inspiriraju i godinama poslije; od hrabrog Jesseja Owensa koji je u nacističkoj Njemačkoj 1936. osvojio četiri zlatne medalje preko nesretnog Dereka Redmonda kojem je pukla zadnja loža dok je trčao u finalu 400 metara za muškarce na Olimpijskim igrama u Barceloni 1992., ali je na kraju ipak uspio završiti utrku uz pomoć svojeg oca pa sve do našeg jedriličarskog dvojca Kostov i Cupać, koji su na posljednjoj Olimpijadi dobili medalju “Pierre de Coubertin” za iznimni Fair Play kada su posadi Danske posudili svoj brod s kojim je danska posada kasnije doplovila do zlata. Na emocije koje bude ovakve priče računaju u tvrtki Procter and Gamble.
Olimpijske igre su od svojih početaka bile nešto sveto, slava tadašnjim bogovima. U vrijeme Olimpijskih igara ratovi su prestajali, a neprijatelji su postajali suparnici, ali i prijatelji na sportskom borilištu. Danas su Olimpijske igre više od sporta, ali oni koji se koriste njima u komercijalne svrhe trebali bi barem poštovati olimpijski duh i duh jednakosti i prijateljstva koji se uz Igre vezuje. Baš onako kao što su to napravili Old Spice i P&G, čije su uspješne kampanje pokazatelji da je Olimpijski Duh nešto što i dalje dira ljude, nešto što je i dalje važno!
Ugodno praćenje Olimpijskih igara želi vam Manjgura 😉
Napisao: Filip Pavelić
Oznake: marketing, viralni marketing-
“Treba nam ministarstvo digitalne obrane”, umjetna inteligencija misli da su Hrvati – Srbi
-
Akt o digitalnim uslugama (DSA) regulira fake news i dezinformacije – ključna pitanja i odgovori
-
Iskusni stručnjaci Macan i Palić pokrenuli jedinstven edukativni koncept: Učite iz najuspješnijih političkih kampanja i postanite izborni pobjednik