Pet načina da izgubite poštovanje kolega na poslu
Izgradnja međuljudskih odnosa i kolegijalnosti na poslu, zahtijeva taktičnost u komunikaciji. Neki ljudi postanu preslobodni u izgradnji tih odnosa te gube poštovanje svojih kolega.
Obratite pažnju na pet zamki koje su izdvojili na stranici prdaily.com, zbog kojih možete izgubiti poštovanje kolega:
1. Pokušat ću
Pokušajte ne koristiti ovu riječ, jer jednostavno pokazuje nedostatak vjere, strasti u poslu, predanosti i povjerenja da zadatak možete ispuniti.
2. To nije moj posao
U nemilosrdnom poslovnom svijetu, svaki zaposlenik ponekad zbog nedostatka kadra mora raditi više poslova. Smanjuje se broj radnih mjesta, a nerijetko „naslijedite“ mnoge obveze kolega koji odlaze. Dok svi pomažu oko svih segmenata posla, kako bi se tvrtka održala i smanjio stres na poslu, nije prikladno kolegama dati do znanja da „to nije vaš posao“. Izjasniti se da poslovni zadatak nije u opisu vašeg posla, mnogi će shvatiti kao racionalan razlog da ga i ne obavljate, ali ste na sigurnom putu da izgubite povjerenje vašeg šefa. Većina ljudi će odustati od poslova koji se ne uklapaju u opis radnog mjesta, ali pomoć kolegama i šefovima u ovakvim situacijama je vaš najveći ulog u izgradnju međusobnih odnosa i povjerenja. Stav da vam ništa nije teško, može rezultirati samo poštivanjem nadređenih i kolega ali i ostanak na radnom mjestu.
3. Ne pokušavajte biti prijatelj sa šefom
Ako se želite previše približiti šefu na prijateljskoj osnovi, na dobrom ste putu da vas ostale kolege počnu manje cijeniti i doživljavati vašu „igru“ kao krajnje nekolegijalnu, posebno ako je šef osoba koja nadređene drži na distanci. Kolege će vas doživljavati kao osobu koja prenosi podatke, izgubit će povjerenje u vas, pa ćete biti zakinuti za mnoge povjerljive stvari, ali i najjednostavnije komentare kroz dan koji čine poslovnu atmosferu lakšom i opuštajućom.
U konačnici, izgubit ćete kolegijalnost jer će svi pomisliti da prijateljstvo sa šefom za vas isključivo znači promaknuće i veću plaću. Ljudi ne cijene kolege koji žele napredovati bez realne zasluge i dostignuća u poslu. Moguće je da prijateljstva šefova i djelatnika u privatnom životu postoje, ali se u tom slučaju potrudite da nivo komunikacije pred kolegama ne prelazi poslovnu sferu kako bi svi imali osjećaj da su jednako tretirani od strane šefa.
4. Nosite prikladnu odjeću
Oh, drage žene! Ne postoji brži način da izgubite poštovanje kolega (nisu isključeni ni muškarci) kao kad nosite neprikladnu odjeću. Mnoge žene nisu svjesne da noseći preizazovnu odjeću riskiraju mnoge uvrede koje se prenose „iza leđa“. Često izazivaju podsmjeh nakon što napuste urede, a ovakav način odijevanja mnoge kolege smatraju krajnje neprofesionalnim.
5. Ne budite „baba- tračara“
Tako bismo mogli nazvati sve one kolege koje koriste ulični način ogovaranja kako bi zastrašili druge da potraže posao u njihovoj kompaniji. Raširit će glasine o otkazima ili kako je nemoguće naći posao. Zanimljivo je da „tračare“ često ne razumiju da šire loš glas, pogotovo ako im je tračarenje navika. Slušatelju će se činiti da oni zaista znaju pravu situaciju, a to nikad ne donosi dobre stvari. Ljudi slušaju tračeve , prenose ih i samim tim širi se negativna atmosfera i strah za radna mjesta.
Na kraju, trudite se sačuvati dobar odnos i međusobno povjerenje s kolegama. Iako vam se to čini možda malo pretjerano, svi mi pažljivo gradimo svoju reputaciju na poslu – ipak naše karijere i odnosi s kolegama ovise o tome.
Originalan članak je objavljen 25. travnja 2015.
Oznake: poslovna komunikacija, interna komunikacijaPročitajte i…