PR-ovci i pisanje
“Šta se b’jeli u gori zelenoj? Al’ je snijeg, al’ su labudovi? Da je snijeg, vec bi okopnio, labudovi vec bi poletjeli. Nit je snijeg, nit su labudovi”. Nit je šator age Hasan-age. To je prazan Word dokument na vašem monitoru koji vas opet podsjeća da ste ostali bez inspiracije. Pa si onda napravite kavu, presložite stvari na stolu, a sve to samo kako biste što kasnije počeli pisati. E sad, manjak inspiracije je nešto s čime se prije ili kasnije svi mi suočimo, međutim ponekad nam nije kriva spisateljska blokada već neke druge stvari koje nam otežavaju početak rada. Kako bismo si to olakšali i kako bismo u što kraćem vremenu što kvalitetnije mogli isporučiti neki tekst, savjetujemo vam par stvari.
1. Odmah na početku – s vašim kompjuterom je sve u redu, monitor je dobar, tipkovnica također. Drugim riječima, prestanite tražiti sitnice koje ćete okriviti za svoju neproduktivnost i prionite na rad.
2. Agencijski rad zahtjeva svestranost, međutim svjesni smo činjenice da ne može svakoga interesirati sve i da ponekad dolazite u doticaj s temama koje su vam, blago rečeno, dosadne. U takvim slučajevima uvijek pokušajte naći neku poveznicu s nečim što vas zanima i na čemu volite raditi.
3. Upitajte se: što točno želim reći? Razlučite sami sa sobom koju poruku šaljete i što točno želite reći i već ste obavili pola posla.
4. Mladi PR-ovci se u svojim počecima često izgube u svim tim riječima, odnosno misle da moraju napisati roman sa što više pretencioznih riječi uklopljenih u neku posve nerazumljivu rečenicu koja na kraju izgubi značenje. Dakle, budite jasni i sažeti i bit ćete sigurni da će primatelji vašu informaciju sigurno razumjeti, a to je upravo ono što ste i htjeli. Ovaj savjet posebice će dobro doći onima koji se bave novim medijima i community managementom.
5. Nekada stvarno nije stvar u vama 🙂 Dogodit će se situacije da nećete dobiti dovoljno informacija koje su vam potrebne za priopćenje, PR tekst… Može se dogoditi da klijent ne zna što vam je sve potrebno za produkciju takvih materijala pa vam u skladu s tim ni ne može dati točno ono što vam treba. Nemojte klonuti duhom već objasnite i zatražite sve one informacije za koje mislite da će vam dobro doći (naravno nekad nećete moći dobiti sve), a može vam pomoći i internet pretraživanje. Nemojte ništa izmišljati samo kako biste popunili karticu teksta. Znamo, SF je atraktivan žanr ali ipak ga se klonite i koristite samo one činjenice kojima raspolažete 🙂
6. Naučite pisati draftove. Klasična pogreška svakog perfekcionista – odmah u glavi pokušavate srediti misli i rečenice i iz nekog razloga ih ne stavljate na papir dok ne budu savršene. Rezultat – prošli su sati, a sve što vi imate je svega par rečenica. Zato pišite onako kako vam u tom trenutku padne na pamet, a kasnije ćete stilizirati i uređivati tekst. Vidjet ćete da će s iskustvom i prve verzije postajati sve bolje i bolje.
7. Ukoliko vam ništa od navedenog nije pomoglo onda vam nema druge nego iskoristiti Objavu za medije za lijene – samo ispunite praznine 🙂
Bila bi šteta kad bi nešto tako kreativno poput pisanja bilo nečija boljka, a sve iz krivih razloga. Posebice za PR agente koji se s pisanjem susreću svaki dan. Zato se nadamo da će vam bar jedan od ovih savjeta pomoći.
Oznake: priopćenje za medije, slanje priopćenja, community management, objava za medije
Pročitajte i…