Rat svjetova:Facebook protiv Google-a
Istraživanje koje je proveo Ross Sandler, tržišni analitičar kanadske banke Royal Bank of Canada, pokrenuo je mnoge napise, poput onog portala index.hr i rasprave o budućnosti Google-a i Facebook-a. Naime, Sandler smatra da bi Facebook, ukoliko nastavi s ubrzanim rastom, u roku od dvije-tri godine mogao zasjeniti, pa čak i «ubiti» Google u poslovnom smislu. Na to ukazuje podatak da je Google prošle godine udvostručio promet s devet posto u 2007. godini na 19 posto u 2008. godini, no Facebook ga je u rastu nadmašio nekoliko desetina puta.
Broj korisnika kojima je Facebook početna stranica također se povećao, i to za čak 45 posto što je povećanje od šest posto u odnosu na prošlu godinu. Kako objašnjava Sandler, Facebook sada preusmjerava više korisnika na ključne internet stranice nego Google što bi za par godina moglo ozbiljno uzdrmati temelje najpopularnijeg internet pretraživača. Za sada prijetnja Google nije toliko ozbiljna, ali bi u bliskoj budućnosti to mogla postati ako će broj korisnika čija je početna stranica (home page) Facebook, strmoglavo rasti.
Ono što treba također uzeti u obzir je uzajamna veza Google-a i Facebook-a. Trenutno, 19 % ukupnog Google-ovog prometa proizlazi upravo od Fejsa (proše godine – 10 %) jer korisnici ovog potonjeg češće «surfaju» prema Google-u nego prema pretraživačima Yahoo ili Live. U suprotnom smjeru se također prati rast, pa tako Google usmjerava oko 64% svojih korisnika na Facebook ( u 2008.- 51%). Ova harmonija mogla bi nestati ukoliko jedinstveni korisnici ove socijalne društvene mreže preteknu one pretraživača jer iz navedenih podataka možemo vidjeti da broj fejsbukovaca raste za oko 85% dok googlovca za samo 20%.
Značajnu ulogu u ovom dvoboju, ako on uistinu postoji, mogle bi imati i različite web strategije ovih dviju kompanija- otvoreno vs. privatno. Google tako nastoji personalizirati oglašavanje na temelju korisnikovih interesa, odnosno pretraživanja određenih stranica. Facebook pak, s druge strane, «zna» malo više o nama – tko su nam prijatelji, što volimo i kojim grupama pripadamo. On bi dakle sve te informacije mogao usmjeriti na visoko personalizirane reklame, dok mi naivno mislimo kako je sve uistinu privatno i tajno. Vidjeti ćemo da li će Facebook tu laganu prednost znati valjano iskoristiti ili će se njegov tvorac Mark Zuckerberg ograničiti na daljne promjene naših profila i postavke što užasno živcira korisnike.
Oslonimo li se na Sandlerove pretpostavke budućnost ova dva internetska diva je neizvjesna iako ima dosta neistomišljenika koji kažu da bi Google mogao «izgubiti» samo ako Facebook stvori vlastitu tražilicu i elektroničku poštu. U očekivanju smo dakle 2011./12. godine…
Sve što smo do sada pisali o Facebooku potražite ovdje.
Oznake: Internet u Hrvatskoj, Facebook, Google, Online mediji