Teorija velikog brenda – savjeti iz Obamine kampanje
Bryan Whitaker čovjek je od kojeg se može mnogo toga naučiti kad su u pitanju političke kampanje. Trenutačno se nalazi na mjestu direktora NGP VAN, vodećeg američkog nacionalnog dobavljača tehnologije u kampanji “Obama za Ameriku”, što u prijevodu znači da je na proteklim izborima vodio Obaminu cijelu online kampanju i prikupljanje donacija preko interneta. Whitaker ima dugu povijest sudjelovanja u kampanjama: već kao student volontirao je za Demokrate, radio sa sindikatima kao i u državnoj upravi u Ohiu, pomagao u organizaciji političke kampanje za demokratskog predsjedničkog kandidata Johna Kerrya, te na kraju organizirao ured za tehnologiju Demokratskog nacionalnog odbora za reizbor američkog predsjednika Baracka Obame.
Ekaterina Walter razgovarala je s Withakerom o prošlosti i budućnosti društvenih tehnologija, kakav utjecaj imaju na uspjeh političkih kampanja te koje se lekcije mogu naučiti. „Moja uloga je ohrabrivanje klijenata da postanu sofisticiraniji, vođeni podacima, učinkoviti i okrenuti isplativosti troškova u poslu koji rade kako bio organizirali glasače i radnike u sindikate, kao i aktiviranje članova unutar vlastite organizacije“, kaže Whitaker, a u nastavku vam donosimo par savjeta koje nudi.
Neka vas konkretni podaci potiču
Whitaker i njegove kolege još su 2008. godine shvatili da svijet komunikacija postaje sve više digitalan. Porastom korištenja e-maila, sms poruka i društvenih mreža Whitaker tvrdi da je potrebno imati globalni pogled na individualno te shvatiti što korisnici rade kako online tako i offline u odnosu na političku propagandu.
Mogućnost pristupanja glasačima putem mreže VAN (Voter Activation Network) i ostale tehnologije koje je Whitaker koristio u kampanjama korištene su kako bi se stvorile veze s glasačima online i offline suprotno starim metodama kucanja na slijepo, od vrata do vrata kako bi došli do potencijalnih kandidata. Također ova metoda je učinila da kampanje postanu sofisticiranije, predvidljive i smještene u realnom vremenu.
Pristupite društvenom rudniku zlata
„2012. godine započeli smo s ciljanim dijeljenjem. Za vrijeme Obamine kampanje shvatili smo da su naši fanovi prijatelji na Facebooku s otprilike 98 posto pučanstva Sjedinjenih Američkih Država pa smo shvatili da je značajnije da im damo sadržaje poput infografika koje mogu dijeliti s prijateljima i obitelji putem društvenih mreža nego da šaljemo poruke putem e-maila“. Whitaker je u suradnji s Obaminim tehničkim timom osmislio Facebook aplikaciju putem koje glasači mogu dijeliti sadržaj „Obama za Ameriku“ koji je sačinjavao infografike s podacima o tome kako je ekonomija rasla pod vodstvom predsjednika Obame, koje su mogli podijeliti s pet prijatelja i tako napraviti digitalni pokret.
Napustite poriv da morate sve kontrolirati
Važno je vjerovati svojim pristalicama da stvaraju i distribuiraju informacije koje će zatim dijeliti kako bi uvjerili svoje prijatelje i obitelj da glasaju na određen način, tvrdi Whitaker.
Identificirajte i koristite razne kanale za komunikaciju
Ne sjedite na lovorikama. Samo zato ako ste ranije kucali na vrata i zvali telefonom, ne znači da će taj pristup funkcionirati i sada. Morate se stalno propitivati, što dolazi sljedeće, gdje ljudi sada komuniciraju?
Testirajte sve
Whitaker predlaže korištenje alata za analizu kako bi testirali mailove, donatorske stranice i ostale kanale online komunikacija. Učite u realnom vremenu i prilagođavajte svoje sadržaje i strategiju. S ograničenim financijama želite se uvjeriti da će se vaša investicija višestruko isplatiti.
Primjer velikog neočekivanog uspjeha je Obamin post na Twitteru koji je u to vrijeme postao najtvitaniji post u povijesti Twittera – slika zagrljaja prve dame uz koju je stajala jednostavna objava „Još četiri godine“ . Whitaker tvrdi kako su svi bili zapanjeni reakcijama koje je ova fotografija izazvala.
Oznake: izborna kampanja, društvene mreže, politička kampanjaPročitajte i…