Tvitomanija ili zašto putovanje obogati čovjeka
Ima jedna engleska izreka koja odlično sažima iskustvo s Tvitomanije: “Travel is the only thing you buy that makes you richer”. Vjerujem da bi se s tom izrekom, koja na hrvatskom otprilike znači da je putovanje jedina stvar koju kupite, a koja vas obogati, složili svi sudionici ove netom završene najveće regionalne konferencije o društvenim mrežama. Dok gledam kako se dojmovi o samoj konferenciji još nikako ne sliježu na Facebooku, dok hashtag #tvitomanija i dalje aktivno živi, dok se svakih sat vremena pojavi blog o tome kako se netko zabio u staklo tvitajući, dok je Facebook preplavljen fotografijama hotela Novi Spa Hotels & Resort, nekako se ne mogu oteti dojmu da je to više zbog pozitivnih emocija koje su pratile konferenciju, nego zbog samih predavanja.
Što je velika stvar, budući da je Tvitomanija je uistinu imala odlična predavanja i na neki način bila pravi primjer “regije u malom”. Bilo je tu ozbiljnih poslovnih ljudi, studenata, pokretača startupa, geekova, trendsettera (i još puno engleskih riječi)… A da se ne varamo, našao se tu, baš kao i na internetu, i pokoji hejter i folirant. Ipak, prije svega se vidjelo da se u Novom Vindolskom na četiri dana stvorio neki pozitivni mikrosvemir u kojem su sudionici raspravljali, usvajali nove spoznaje, zaboravljali stare loše prakse i u pauzama okrivali spa i puricu s mlincima.
Sam program odvijao se paralelno u trima prostorijama: Banket sala većinom je bila posvećena diskusijama i panelima, dok su u Showroomu i Zimskom gradu primjere iz prakse opisivali brojni stručnjaci iz regije.
Tako smo u četvrtak od Meri Matešić iz Hrvatske turističke zajednice doznali da Hrvatska troši preko 20 milijuna kuna godišnje na online oglašavanje te da je turizam grana koja se prvenstveno oslanja na emocije, zbog čega Hrvatsku na svojoj Facebook stranici Love Croatia koja broji preko 820 tisuća fanova predstavljaju kao prvenstveno zemlju lijepih pejzaža i ljudi. Ilija Brajković iz Akcije svratio nam je pozornost na svoj besplatni ebook Kako koristiti društvene mreže u turizmu, koji bi pripadnici ovog sektora svakako trebali čim prije skinuti.
Dragan Varagić (@varagic) drugog je dana govorio kako su popularnost i utjecaj na društvenim mrežama dvije različite stvari, a da utjecaj stvaraju oni koji sadržaj podijele, a ne oni koji ga kreiraju. Istok Pavlović (@istok) djelomično se svojim predavanjem nadovezao na tu temu istaknuvši kako su “…društveni mediji kao jedan veliki koktel party. Ne želite da budete onaj lik koji smara ljude o svojim pričama i uvaljuje vizit karte. Upravo ovako se ponašaju pojedini profili na društvenim mrežama i time spamuju korisnike.”
Na panelu Društvene mreže i političke kamapanje sudjelovao je, uz Marka Rakara (@mrak), Krunoslava Vidića (@KrunoVidic) i Dragana Močevića (@DraganMocevic) i naš Krešimir Macan (@kmacan), koji je prisutnima sugerirao sljedeće: “političke protivnike brišite – ban, block i delete”, a napomenuo je i kako za dobru kampanju na internetu prije svega – treba vremena. Vidić je istaknuo kako se svijet mijenja i kako svake godine među birače uđe “oko 40 tisuća novih glasača koji više ne znaju za vrijeme kad računalo nije bilo spojeno na Internet”. (Rakar i Vidić također imaju odličnu e-knjigu naslova Politička komunikacija na internetu.)
Macan je održao i predavanje naslova Online krizno komuniciranje i društvene mreže, u kojem je prisutnima dao nekoliko primjera iz prakse. Na pitanje “Zanima li vas kako stvoriti ili kako riješiti krizu” publika je odgovorila kako je zanima kako se kriza stvara, što je Macan demonstrirao dajući primjere kako lažnom stranicom Vlade iživcirati protivnika, kako postići da se Vaš sadržaj na Googleu nađe prvi te kako dobrom Facebook kampanjom iskoristiti alat nad kojim sami imate kontrolu.
Bilo je tu još mnoštvo, ali mnoštvo dobrih predavanja. Za dodatne informacije i detaljni uvid u panele svakako popratite Netokraciju, čiji su novinari u svojim tekstovima odlično saželi bit svakog predavanja.
Ova su se četiri dana mogla provesti drugačije. Mogli su biti rutina, ustajanje na posao, zurenje u ekran, kratki predah, povratak doma i san. Ali nisu, jer je tu bila Tvitomanija. Umjesto toga, bili su puni japanki, sunca, balkonskih stakala za zabijanje u, dobrih ljudi i emocija (te onih odličnih deserata i buggyja i dugih kava na terasi, a tek spa). Ali draž su joj dali najviše dobri i pozitivni ljudi iz cijele regije. I zbog toga, što su ih uspjeli okupiti na jednom mjestu, veliko hvala Torbici, Mini i Ivani i vidimo se na sljedećoj. Šering iz kering. In di end d lov ju tejk iz ikval tu d lov ju mejk. I još puno patetičnih hipijevskih citata.
Oznake: Odnosi s javnošću, društvene mreže, konferencija, Tvitomanija