Twitter uzima 50 sati radne produktivnosti tjedno

Na direktnu štetu koju društvene mreže mogu nanijeti tvrtkama neopreznim ponašanjem zaposlenika upozoravali smo u prethodnim blogovima. Međutim, poslodavcima osim straha da njihovi zaposlenici objave nešto neprimjereno na svom Facebook ili Twitter profilu, glavobolje zadaje i potencijalno smanjenje produktivnosti. Pretpostavlja se da do pada produktivnosti dolazi upotrebom društvenih mreža u vrijeme kad bi radnik trebao pažnju posvećivati svojim radnim zadacima. Vrijeme jest novac, stoga ne čudi istraživanje The Telegraph-a u kojem stoji kako je više od 47 posto poslodavaca zabrinuto, a dodatnih 15 posto veoma zabrinuto zbog količine vremena koju uposlenici provedu na Twitteru.

Deal Jungle, portal koji je proveo istraživanje, osim nadređenih ispitao je i radnike o njihovom odnosu prema tvitanju na radnom mjestu. 63 posto ispitanika priznalo je kako unutar radnog vremena kratko vrijeme tvitaju, dok je 13 posto priznalo da unutar radnog dana provedu više od 45 minuta na Twitteru.

Glasnogovornik Deal Junglea, tvrtke koja je provela istraživanje, rekao je kako je zapravo teško izvući točne podatke o količini vremena koja se utroši na društvene mreže jer „nitko ne voli priznati da zabušava na poslu, pa bi realne brojke mogle biti i veće“. Procjenjuje kako radnici u prosjeku izgube 20 minuta dnevno na Twitteru, što za malu tvrku od 30 zaposlenika znači gubitak od 50 sati tjedno.

Jedan poslodavac kaže kako je njegova tvrtka pokušala zabraniti pristup Facebook-u i Twitter-u i ograničiti pristup samo u vrijeme pauze, no takav način regulacije sve je teže provesti. (Dijelom se uzrok tomu može pronaći i u napretku tehnologije pametnih telefona, koje privatno radnici mogu upotrebljavati na radnom mjestu čak i kad im je pristup na službenom računalu ili mobitelu blokiran.)

Poslodavac se osvrnuo i na gubitak strogih granica između privatnog i poslovnog života kod kolega: „Imali smo slučajeva kad bi osoba nazvala ured s obavijesti da je bolesna i da neće doći na posao, da bi poslije tvitala kako ide u šoping. Time se kolege koji prate tu osobu na Twitteru dovodi u nezgodnu poziciju.“ ( Reći ili ne reći nadređenom da je kolega slagao?)

Što motivira poslodavce da zabrane upotrebu društvenih mreža na poslu?  Prema istraživanju koje je Socialcast proveo krajem prošle godine na 1400 službenika u raznim tvrtkama, tipični razlozi zbog kojih poslodavci strahuju od davanja pristupa uposlenicima uključuju smanjenu produktivnost, opasnost od izlaganja računala virusima, strah od curenja poslovnih podataka, sporiju internetsku vezu i opasnost od tužbe (recimo, ako korisnik skida neki nelegalni sadržaj ili ako se njegove objave mogu smatrati stajalištem tvrtke).

U obranu upotrebe društvenih mreža u radno vrijeme staje zanimljiva infografika Socialcasta. Infografika pokazuje da 54 posto kompanija uopće ne dopušta pristup društvenim mrežama na radnom mjestu, 19 posto samo u poslovne svrhe, 16 posto ograničen privatni pristup (primjerice tijekom pauze zaposlenika), dok 10% kompanija daje svojim zaposlenima potpuno slobodan pristup društvenim mrežama.

Istraživanje je dovelo do zanimljivog rezultata. Korištenje društvenih mreža na poslu zapravo vodi do povećanja produktivnosti od 9%. Kratke pauze tijekom kojih je zaposlenik prisutan na društvenim mrežama navodno pomažu umu da se odmori i tako stekne koncentraciju za nastavak rada.

Na kraju, čak 65 posto zaposlenih ističe da ih je bavljenje društvenim mrežama na poslu učinilo efikasnijima, a njih 46 posto kaže da su te mreže pomogle njihovoj kreativnosti.

By: Iva Glavinić

Oznake: , ,
Pročitajte i…
Pretraži blog po ključnim riječima
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3