Zašto PR-ovac mora znati sve praznike? I ne zaboraviti ih…

Državni praznika i blagdana u hrvatskoj i nema previše kako se to misli; tek njih 14. Ipak, praznici i blagdani unatoč svojoj malobrojnosti od osoba koje rade u odnosima s javnošću traže da ipak, pogledavaju na sam kalendar i unaprijed pripreme svoje aktivnosti.

Google prigodni logotipiDanas ćete uvidjeti zašto je pregled državnih blagdana i neradnih dana u Hrvatskoj obavezan podsjetnik za svakog profesionalca u PR-u. Biti radoholičar danas je vrlo pohvalna osobina, a u svijetu PR-a gotovo obavezna ako u tome poslu mislite imati karijeru dužu od dva dana. No silna radna energija i spremnost za žrtvovanje svoga vremena neće vam biti od mnogo koristi ako ne znate koja su radna vremena vašeg glavnog kanala – novinara, pomoću kojih dopirete do ciljanih javnosti. Naravno prije svega mislim na tiskane medije, kod kojih je praksa raznolika. Još uvijek neke novine za vikend rade dvobroj ili trobroj (npr. Poslovni dnevnik i business.hr), a takva novina često ima drugačiji sadržaj od klasičnoga izdanja kroz dane u tjednu. Subotnji i nedjeljni brojevi također imaju svoja pravila.  Dok su subotnji bogatiji i s bogatim prilozima (i čudnim trendovima u čitanosti – Davor Butković je u svojoj tiradi na VL tvrdio da se VL prodaje više preko tjedna, ali da zato subotnji JL to nadoknadi), nedjeljne se čisto radi jer se mora (mislim da bi većina izdavača sada iste ukinula – ali tko ih je tjera da ih pokreću – nedjeljna izdanja su novijeg datuma – prije nije bilo novina nedjeljom). Subotnje obično radi i druga novinarska ekipa, a uređivanje je sličnije uređivanju tjednika nego dnevnih novina. U svakome slučaju svi materijali za ova izdanja moraju pristići puno prije petka u tri sata popodne kada uglavnom ide samo završno zaključenje vrlo debelog broja za vikend. I zato petak nikako nije dobar dan za tiskovne konferencije – jer nikad ne znate hoće li se priča moći nastaviti u ponedjeljak, ako zakažu objave planirane za dan poslije – subotu. Netipičan dan.

Državni praznici dodatno kompliciraju ovu situaciju. Tada se izdanjem za dan prije praznika pokušava nadoknaditi nedostatak novina koje bi izašle na dan samog praznika. Također se ne smije zaboraviti da je dan prije praznika za većinu novinara dan odmora jer su novine izašle, a novog broja nema sutradan. Umjesto toga puno njih radi na sam praznik jer se rade sutrašnje novine. Koliko sam upoznat iznimka je Slobodna Dalmacija koja izlazi i na većinu praznika (nema dvobroja kao što je slučaj sada na Tjelovo).  Zbog toga se PR-ovcu nikada ne smije dogoditi da organizira bilo kakav događaj prije praznika, pošto je malo vjerojatno da će se na takvu konferenciju za medije novinari i odazvati. Ako tome dodamo već spomenute vikend dvobroje u spoju s praznikom situacija se dodatno komplicira pošto je očito je da će neke novine time postati trobroji, pogotovo ako sam praznik pada na dan prije ili poslije vikenda. Sami praznici nisu dobro vrijeme za konferencije ili slanje press materijala pošto će te naći u borbi za prostor na stranicama s brojnim izvještajima s prazničkih događanja. No, ako ste u kriznoj situaciji, možda vam upravo takva situacija i odgovara – vi ćete sve reći, ali neće se puno toga objaviti:-)

Uglavnom pogled na kalendar presudna je stvar u organizaciji PR aktivnosti. Zabilježite sve praznike najmanje mjesec unaprijed, ali pogotovo dane prije njih, a ako niste sigurni pozovite novine s kojima surađuje i provjerite njihov plan izdavanja.

Sada lijepo spojite četiri dana do nedjelje i uživajte u Tjelovu. Odmorite se, i krenite u nove radne pobjede od ponedjeljka – on ne zaboravite ovaj mjesec imate još dva praznika. Vjerujem da se nakon ovog dnevnika i vi slažete da je pregled državnih blagdana i neradnih dana u Hrvatskoj obavezan podsjetnik za svakog profesionalca u PR-u.

Oznake: , , , ,
Pročitajte i…
Kategorije
Pretraži blog po ključnim riječima
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3