Želiš raditi u PR-u? Prati, poveži se, pokreni se!

Završiš faks i sad je vrijeme za prvi pravi posao, ali sjediš doma i čekaš. Čekaš, čekaš, čekaš…Što čekaš? Da netko pođe u mirovinu i ostavi tebi otvoreno mjesto u odjelu za odnose sa javnošću, baš ono za koje si se školovao? Ne ide baš tako.

Želiš se baviti komunikacijama, uvijek ti je to bilo zanimljivo, PR je tako zabavan i pravi posao za tebe ali ti i dalje čekaš.  No pojavio se problem, trenutno te mediji ne zanimaju, ove novosti oko tebe su tako dosadne, smatraš da društvene mreže koriste samo ego-manijaci i ljudi koji imaju viška vremena, a mišljenja si da ako se sada i uključiš da je već  kasno jer puno toga treba stići pa u startu odustaješ.  Tako i dalje čekaš, a pijaruše kolo vode.

No kada bi gledali koje kvalitete treba imati da bi lakše ušli u odabrano društvo odnosa s javnošću, Steve Cody PR manager američke agencije Peppercom tvrdi da  se uz određene kvalitete može lako do svog prvog posla. Iako su mnogi PR stručnjaci za poznatu publikaciju PR news izjavili da inače ne  zapošljavaju tako lako i brzo mlade ljude bez iskustva, Cody misli drugačije i daje im priliku uz uvjete koje moraju ispuniti, a uvjeti su:

  1. Strast za vijestima (novostima) –  želi osobu koja  upija nove ideje i trendove svaki dan.
  2. Strast za cjeloživotnim učenjem – osoba koja želi znati o prošlosti, sadašnjosti i budućnosti  i koja se ne boji učenja nečeg novog.
  3. Osoba koja ne uzima sebe previše ozbiljno – Cody kaže da ne zapošljavaju ljude koji imaju kompleks više vrijednosti.
  4. Pisanje – ako ne znaš dobro pisati ne nadaj se zaposlenju.
  5. Želja za novim iskustvima i aktivnostima – npr. volontiranje ili pisanje vlastitog bloga.
  6. Samostalnost – osobe koje same mogu  kvalitetno započeti nešto i još kvalitetnije završiti.
  7. Znanje o poslu – Cody smatra da previše mladih ljudi ne zna što je zapravo posao klijenta za kojeg rade PR usluge. Cody zahtjeva  opće znanje o poslovanju i ekonomiji.

Iako živimo u državi gdje vlada mišljenje (koje u dosta slučajeva biva potvrđeno na žalost)  da posao možeš dobiti samo preko veze, to ne znači da nema nade i da se treba manje truditi.

Želiš raditi u odnosima s javnošću i želiš biti dio komunikacije koju promatraš svaki dan, e pa moraš se pokrenuti i jednostavno kreni sa prvom točkom koju je istaknuo Cody.

Ovdje ide natpis ispod slike

Najvažnije je da prvo promatraš, što industriju, što ljude oko sebe. Ne treba se ograničavati i uzimati samo hrvatska mjerila, idi odmah na svjetska. Prati što svjetske PR agencije traže, čitaj njihove oglase za posao, što traže, koga i kako. Kakve su kvalifikacije bitne i koliko se pronalaziš u svakom oglasu.  Detalji koje otkriješ  mogu poslužiti i na domaćem terenu. Realno Hrvatska kaska za zapadom, tako da ono što sada tamo čitaš na ovim prostorima se tek budi. Zadnji primjer je posao Community managera koji je donedavno u Hrvatskoj bio  na pragu znanstvene fantastike, no očito je to posao budućnosti  i potraga za sve više CM-ova se povećava iz dana u dan.  Znaš li što radi jedan CM? Ako znaš onda si već u plusu. Počni koristiti društvene mreže sebi u korist. Pretpostavljamo da se hrpetina knjiga već pročitala i jedno je teorija, a drugo je praksa. Najbliže praksi PR-a jest da ga  počneš od sebe:

  1. Budi na Facebooku, da budi tu. Ne mora ti služiti samo za dopisivanje s prijateljima i objavljivanje fotografija sa svakog izlaska.  Prati novosti, prati medije dok se dopisuješ s prijateljima, uči dok se zabavljaš. Objavljuj na profilu samo ono što želiš da drugi znaju o tebi, ne mora svatko sve znati. Profil drži urednim,  u opis napiši potrebne podatke, obrazovanje i  interese, namjesti postavke privatnosti i kontroliraj što daješ vani.
  2. Iskoristi Twitter, nije nezanimljiv niti je sličan Facebooku :). Prati događanja u struci, prati ljude iz struke.  Odlazak na neku od konferencija kojih ima sve više i više može poslužiti kao odskočna daska, nikad ne znaš koga ćeš tamo upoznati i što ćeš naučiti. Ponudi live tweetanje sa konferencije, neka svi vide da si tu i da znaš ono što dosta starijih tek počinje hvatati.
  3. Otvori svoj profil na društvenoj mreži LinkedIn i poveži se sa sadašnjim, budućim poslodavcima, zatraži preporuku i imati ćeš svoj online životopis.
  4. Počni pisati blog i poveži se sa ostalim blogerima. Nemoj ništa pisati na silu, piši o onome što te zanima i što voliš. Blog je najbolji način kako možeš vježbati pisanje koje će ti kasnije itekako biti potrebno.
  5. Čitaj, prati, gledaj. Prati strane blogove, prati trendove i usput vježbaj engleski jezik.
  6. Ponudi ono što znaš. Počni sa praksom u  PR agenciji, gledaj, uči, pamti, pitaj. Daj primjere, imaš neku ideju – predstavi  je, pokaži svoje ja. Nitko ne voli one koji samo klimaju glavom i nikad ništa novo ne ponude.   

Ali prije svega  ukucaj svoje ime na Google i vidi što ćeš tamo naći.  Google sada daje mogućnost da još više kontroliraš svoju online reputaciju pa je tako prije nekoliko dana predstavio alat kojim se može  kontrolirati pojavljivanje svog  imena na webu – Me on the web.

Sve nabrojeno su neki detalji koji mogu olakšati put do prvog zaposlenja, bitno je naglasiti da rezultat neće biti isti ako se išta od navedenog radi preko volje. Mora se imati bar mali žar u sebi da to i drugi oko tebe prepoznaju.  Ako uspiješ ne čudi se ako iduću ponudu za posao dobiješ preko jedne od društvenih mreža. To je postalo sasvim normalno. Ako si online i radiš na osobnom PR-u, slanje životopisa mailom ili ne daj Bože poštom će biti prošlost.

Imate li neki primjer, jeste ikada dobili poslovnu ponudu samo radi aktivnosti na nekoj od društvenih mreža?

A ako baš želiš impresionirati budućeg poslodavca onda napravi nešto slično:

Ako mislis da si bas ti nova Manjgura ili Manjak, javi se na posao@manjgura.hr

Ivana Urošević

Originalni članak je objavljen 19.6.2011.

Oznake: , , , ,

Pročitajte i…

Pretraži blog po ključnim riječima
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3