Želite biti u medijima? Upoznajte PESO model komunikacije

Odnosi s javnošću su se u posljednjih nekoliko godina uvelike promijenili zahvaljujući popularnosti društvenih mreža i sve većeg broja kanala za pristup informacijama. Društveni mediji oglašavanju i stručnjacima za odnose s javnošću pružaju druge mogućnosti, ali istovremeno su prisiljeni plaćati njihov sadržaj zbog postavljenih algoritama. S pojavom digitalnog marketinga nestaju granice između odnosa s javnošću kao zasluženog medija i oglašavanja kao plaćenog medija.

Ovakav slijed događaja i trendova izdavačima uzrokuje pomanjkanje vjerodostojnosti jer u današnje vrijeme svatko tko želi može objavljivati svoje sadržaje na internetu. Gotovo je sve javno i transparentno zahvaljujući online recenzijama i prisutnosti društvenih medija koji omogućuju izražavanje mišljenja bez mogućnosti cenzure.

Zahvaljujući tome, odnosi s javnošću nisu samo odnosi s medijima, već oni postaju marketing, prodaja i usluga, pa s toga odnosi s javnošću mogu generirati potencijalne klijente / stvoriti kontakte, mogu održavati kontakte s njima i pretvoriti ih u prodaju.

Kako bi bolje shvatili novi kontekst odnosa s javnošću, Gini Dietrich, stručnjakinja za digitalni marketing i autorica stranice Spin Sucks, predložila je novi model koji integrira nove kanale i platforme s tradicionalnim medijima i kanalima koje koriste PR i marketing stručnjaci, a nazvala ga je PESO model.

Što je PESO model?

PESO znači Paid, Earned, Shared i Owned media, odnosno plaćeni, zarađeni, dijeljeni i vlastiti mediji, odnosno mediji koje posjedujemo, a usvajanje ovog modela od strane stručnjaka za odnose s javnošću ključno je za njihovu budućnost.

Uspjeh PESO modela je u integraciji kanala u jednu kampanju, što bi ako raščlanimo ovaj koncept značilo sljedeće:

Paid media: odnosi se na sva plaćena pokroviteljstva, od online do pokroviteljstva na društvenim medijima, pa sve do emitiranih ili ispisanih pokroviteljstva. Važno je da pružaju potpunu kontrolu nad njime i njegovim postavljanjem, a u ovoj skupini se nalaze:

  • Oglasi
  • Oglašavanje na društvenim medijima (sponzorirani tweetovi i postovi)
  • Akvizicija pratitelja
  • Generiranje leadova

Earned media: odnosi se na neplaćeno medijsko pokroviteljstvo i članke kao sastavni dio sektora odnosa s javnošću, a važno je da treća strana prihvati prezentiranu priču.

Shared media: odnosi se na sve što je dijeljeno na društvenim medijima ili javnim mrežama kao što je retweet ili dijeljenje objave. Društvene mreže omogućuju interakciju s postojećim i potencijalnim potrošačima, te nam omogućuje da oni postanu naši ambasadori.

Owned media: odnosi se na sadržaj koji stvaramo na vlastitim internetskim web stranicama ili blogu tvrtke. Oni se koriste kao besplatni izvor informacija i obrazovanja, a svrha im je privlačenje potencijalnih klijenata, te uključuju sljedeće:

  • Blog postove
  • Priče zaposlenika
  • Recenzije korisnika
  • Podcast
  • Online tutoriale
  • Infografike

Kako koristiti PESO model?

Gini Dietrich za PR Daily ističe neke praktične savjete kako početi koristiti PESO model:

Najjednostavnije je započeti s medijima koji su u potpunosti pod našom kontrolom, u našem vlasništvu (OWNED). Gini Dietrich u ovom primjeru predlaže izradu uredničkog kalendara kako bi stvaranje sadržaja bilo (is)planirano. Nakon ovog koraka započinje pisanje i snimanje sadržaja koji možemo objaviti na web stranici ili blogu.

Nakon oblikovanja sadržaja slijedi korak dijeljenja sadržaja na društvenim mrežama (SHARED):

  • Objavite sadržaj na Facebook stranici
  • Tweetajte svoj sadržaj
  • Objavite sadržaj i na Google+ – u Hrvatskoj to nije raširena platforma, no za optimizaciju na tražilicima (SEO) vrlo je korisna
  • Postavite sadržaj na osobnom LinkedIn profilu, na profilu tvrtke i u sve grupe čiji ste član

Ovisno o profilu vašeg posla, preporuka je koristiti i druge društvene mreže, poput Instagrama, Pinteresa, Snapchata, Reddita…

Sljedeći korak je iskoristiti plaćeni medij (PAID) s ciljem proširenja vašeg sadržaja pomoću aktivnosti kao što su:

  • Native oglasi koji su kreirani da promoviraju vaš sadržaj i koji se izravno povezuju s vašim sadržajima u medijima te se nalaze u vašem vlasništvu.
  • Sponzorirani sadržaj koji je brendirani, a izgleda i djeluje kao prirodni sadržaj medija na kojem se pojavljuje, a nalazi se pored odgovarajućeg uredničkog sadržaja
  • Sponzorirani oglasi koji se pojavljuju na naslovnici i promoviraju Facebook, Instagram te Twitter objave
  • Sponzorstva utjecajnih influensera

Nije potrebno sponzorirati sve sadržaje, ali je poželjno barem jednom mjesečno testirati ovu vrstu kanala.

Na samome kraju uspostavite odnose s blogerima iz industrije, novinarima i drugim influenserima s kojima biste željeli surađivati. Napišite popis tih osoba, pratite ih, podijelite njihov sadržaj i započnite komunikaciju s njima. S vremenom će ti influenseri otkriti tko ste i prepoznati vašu vrijednost koju biste mogli prenijeti na svoje čitatelje ili sljedbenike. Oni bi u budućnosti mogli dijeliti vaše sadržaje, uključiti ih u vlastiti sadržaj ili vas intervjuirati za svoj članak (EARNED).

Originalni članak možete pročitati ovdje, a ostali izvorni članci se nalaze na sljedećim poveznicama:
What is the PESO Model for Marketing?
The PESO model for PR and Marketing
Why and How PR Pros should adopt the PESO model

Oznake: ,

Pročitajte i…

Pretraži blog po ključnim riječima
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3