Društvene mreže i izbori – možemo li koristiti Obamine poučke?
U susret lokalnim izborima 2009. dosta se pričalo o internetu u predizbornim kampanjama, a predsjednička kampanja krajem iste godine prvi put je značajnije koristila društvene mreže, prije svega Facebook. Famozna inicijativa Stegnite vi svoj remen bando lopovska, bila je preteča svih svjetskih prosvjeda i današnjih Facebook prosvjeda (podsjetimo Građanska inicijativa: “Stegnite vi svoj remen bando lopovska!” je bila organizator prvog neposrednog
prosvjeda protiv vladajuće strukture i svih političara od osamostaljenja Republike Hrvatske, u petak 18:00h 5.12.2008 godine u Zagrebu, Rijeci, Puli, Zadru, Splitu, Požegi i Osijeku – zanimljivo da se danas mediji toga ne spominju). Inicijativu je obilježilo totalno nesnalaženje policije i relativan dobar odziv prosvjednika (skoro 10.000 u Zagrebu) – ali ne zaboravite tada je bilo možda 3-4 puta manje korisnika Facebooka u Hrvatskoj od današnjih 1.3 milijuna aktivnih korisnika Facebooka. O tome smo tada i mi pisali – Kako je Facebook izludio Sanadera i Bijesprvi vs Sanader – koje je ovo krizno komuniciranje bilo:-)
Nekoliko godina kasnije svijet je značajnije napredovao, kampanja Baracka Obame je prepoznata kao kampanja koja je uspješno koristila internet za efikasnu koordinaciju volontera i prikupljanje donacija i tema je brojnih predavanja širom svijeta – uskoro nam i u Zagreb dolazi njegov voditelj on line kampanje Scott Goodstein.
Hrvatski političari Facebook koriste loše i kampanjski pisali smo prošle godine – a što će biti ove?
Facebook je veliki hit za pokretanje promjena u svijetu – nakon što je Twitter imao veliku ulogu u Iranu prije par godina, i jedan i drugi su postali izvanredni kanali za organiziranje i povezivanje istomišljenika. Royal Society for the encouragement of Arts, Manufactures and Commerce (RSA) u svojoj seriji edukativnih animacija dotakao se i ove teme, pa se malo zabavite…
S druge strane pak američka vojska razvija programe koji će joj omogući da tajno manipuliraju društvenim mrežama korištenjem lažnih društvenih identiteta kojima bi utjecali na internet razgovore i širili proameričku propagandu – ništa više nije šala kada se i američka vojska koristi na ovaj način društvenim mrežama.
Što poručiti našim političarima u izbornoj godini – na raspolaganju su vam brojni alati za širenje vaših poruka i povezivanje istomišljenika i efikasnu organizaciju kampanje. Obama je koristio društvene mreže na način prikladan njihovoj tradiciji, navikama i izbornim sistemu. U Hrvatskoj se morate prilagoditi stvarnosti i našim navikama, odaberite točno što namjeravate s društvenim mrežama, provjerite s ekspertima je li to najprikladniji kanal i krenite. Ne zaboravite – 58% Hrvata je on line. Ako im se ne obratite – ne brinite napravit će to netko drugi!
Oznake: Facebook korisnici u Hrvatskoj, izborna kampanja, Internet u Hrvatskoj, Facebook u HrvatskojPročitajte i…