Monitoring društvenih mreža – press clipping 2.0 – SocialSense by Drap
Kako se informirati i dobiti povratne informacije o uspjehu vlastitog poslovanja u medijima i posebice na društvenim mrežama? Za većinu poduzeća jedini način prikupljanja potrebnih informacija jest googlanje ključnih riječi ili u boljem slučaju plaćanje izvještaja o medijskim objavama (press clipping). Problem kod press clippinga je u tome što se ne osluškuje stav ciljanih javnosti, već se prati slika iz medija, koja ne mora ocrtavati mišljenje vaše ciljane javnosti. Isto tako, medijske objave ne omogućuju dvostranu komunikaciju, jedino kako se može odgovoriti jest demantijem ili reagiranjem.
Razvojem interneta i promjenom načina komunikacije, društvene mreže postale su ključno mjesto za razmjenu mišljenja i slobodno izražavanje stava o svim mogućim pitanjima. Time se pojavila potreba da se mišljenje javnosti prati tamo gdje se komunikacija i događa – na društvenim mrežama. Tako je došlo do razrade alata čija je funkcija monitoring društvenih mreža.
Takvi alati trenutno su u razvoju i trenutačno ne postoji nekoliko alata koji se kvalitetom iznimno ističu. Programi koji su dosad razvijeni vezuju se uz neke druge već postojeće alate i funkcionalnosti koje su razvili velikani poput Google-a. Takvi alati pretražuju sve javno dostupne postove na društvenim mrežama, forumima i blogovima. Problem nastaje prilikom traženja rezultata na slabije dostupnim jezicima, npr. hrvatskom. Najzastupljeniji alati za monitoring uglavnom funkcioniraju i pretražuju samo na engleskom.
Što donosi monitoring društvenih mreža?
Nakon odabira ključnih riječi koristi ovakvih alata su brojne:
- Osnovna funkcija je nadzor dojmova o analiziranom brendu. Koliko se često spominje, koji je stav o pojedinim potezima i brendu općenito, kakvi su stavovi u odnosu na konkurenciju i slično.
- Moguće je odrediti i sentiment stavova o traženim pojmovima, koji sagledani u globalu nakon tjedan ili mjesec dana mogu biti vrlo korisni u prikupljenim izvještajima.
- Iz generiranih postova mogu se izvući različite ideje, prijedlozi i neočekivana mišljena koja mogu biti značajna za odabir narednih poslovnih poteza.
- Ono što čini najveću razliku od prikupljenih medijskih objava je mogućnost reakcije. Kako se postovi prikupljaju vrlo brzo (rok oko 5 min) moguće je reagirati u realnom vremenu i komunicirati s ljudima koji izravno čine vašu ciljanu javnost. Dobar community manager ovom mogućnošću može napraviti puno korisnog za vaš brend, naravno, isto tako loš CM može načiniti značajnu štetu. Ovo je mogućnost koja press clipping diže na razinu 2.0
U Hrvatskoj neke agencije prepoznale su važnost monitoringa društvenih mreža. Tako je agencija za društveni marketing Mediacor ovlašteni hrvatski partner tvrtke Alterian za svjetski priznatu Alterian SM2 social media monitoring platformu.
Agencija Drap napravila je i korak više, odnosno razvila je vlastitu platformu za monitoring društvenih mreža, koju su nazvali SocialSense. Ta platforma vrlo je kvalitetno osmišljena i ni u čemu ne zaostaje za najpoznatijim svjetskim monitoring alatima. Ono što SocialSense izdiže iznad drugih je prilagođenost domaćem tržištu, odnosno jeziku, ali i dodatne mogućnosti filtriranja pretraživanja, čime je ova platforma vjerojatno najučinkovitiji odabir za domaći poduzetnički sektor. Za ciljanu skupinu kojoj bi ova platforma mogla biti korisna u Drapu smatraju tvrtke koje žele imati brzu i osobnu interakciju sa svojim trenutnim i potencijalnim korisnicima. Da SocialSense dolazi u pravom trenutku na domaće tržište potvrđuje i interes koji je pobudio, te se novi broj Medija&Marketinga Poslovnog dnevnika bavi upravo novom domaćom platformom za monitoring društvenih medija SocialSense.
Osim turističkog sektora kojem bi ovakav alat mogao biti od presudne pomoći u bliskoj budućnosti, preko državnih institucija, posebice policije, cijelog privatnog poduzetničkog sektora, pa sve do političkih aktera, nevjerojatno su široke mogućnosti primjene ovakvih alata. Možda će baš uskoro nadolazeći parlamentarni izbori biti ključni za ulazak monitoringa društvenih mreža u Hrvatsku na velika vrata. Kad već imamo tehnologiju koja se u Hrvatskoj razvija u isto vrijeme s tehnički najnaprednijim državama, bila bi šteta ne uhvatiti taj val i početi diktirati svjetske tehnološke trendove, koliko god to za Hrvatsku sada nevjerojatno zvučalo. Drapu je to već jednom uspjelo s mega popularnim Životinjskim carstvom, ne sumnjamo da će uspjeh ponoviti:-)
Osim o SocialSensu u novom broju Medija&Marketinga čitajte još što se to mijenja u marketingu i PR-u dolaskom društvenih medija, koji je omjer i za što najbolji:
Originalan članak je objavljen 29. ožujka 2011.
Oznake: community management, monitoring društvenih mrežaPročitajte i…