Još jedno iskustvo više – Crisis Business Forum, Mostar, 27.02.2009.
Petak 27. veljače, oko 500 km od Zagreba, u Mostaru, održao se Crisis Business Forum – Komunikacija, motivacija i ponašanje u krizi gdje je Krešimir Macan iz naše agencije pozvan kao jedan od tri predavača. U timu vrhunskih predavača još su Dragan Savić iz Beograda i Božo Skoko iz Zagreba.
Njihov glavni cilj tog dana bio je ukazati na bitne činjenice koje nam mogu pomoći u upravljanju komunikacijom u krizi. Tako Božo Skoko, auto knjige “Hrvatska identitet, imidž i promocija”, smatra da se iz krize možete izaći jači ako budete drugačiji, ne ovisite o medijima ili pak gotovo najjednostavnije, iskoristite tehnologiju. Također je iznio jedan optimističan podatak za PR-ovce – 40% firmi u Hrvatskoj nema PR službu.
Dragan Savić, specijaliziran za područje komuniciranja u krizi, govorio je kako prije svega trebamo razumijeti kontekst krize, osvrnuvši se na kolege koji daju savjete svojim klijentima a ne razumiju sve okolnosti situacije. Podijelo je s nama nekoliko savjeta kako ostati lider kada je najteže;
1. Nemojte paničariti.
2. Prepoznajte svoje resurse.
3. Ne čekajte pomoć sa strane.
4. Budite vidljivi.
5. Izađite među ljude.
6. Budite optimistični.
7. Napravite plan.
8. Budite odlučni.
9. Komunicirajte.
10. Budite hrabri!
Nastavno na Draganovo predavanje, Krešimir Macan je pokazao što znači biti lider – sjećate se pilota-heroja koji je sletio avioniom u rijeku Hudson? E pa to je pravi primjer lidera – odlučno i bez panike! Kao iskusan predavač, zna kako je poslije ručka najteže držati predavanje, tako smo imali zadovoljstvo pogledati nekoliko fantastičnih videa. Kako mediji prikazuju krizni događaj, kako se kreiraju poruke kojima se političari služe, kome se zaista obraćamo – tko je naša publika. I da nakon svega, najbitniji je dojam – jer nije važno ono što se dogodilo, već što ljudi misle da se dogodilo. Pogledajte samo film Wag the Dog (ali nemojte sve shvatiti doslovno:-)).
Zaključak je kod svih predavača bio isti – kriza je opasnosti koja se može pretvoriti u priliku, reputacija je izuzetno važna u doba recesije a komunikacija, ponašanje i motivacija u krizi ključni da iz nje izađemo što bezbolnije.
Zaslužni za ovo okupljanje, agencija Media Res iz Mostara i Ivan Glibo, odlično su odradili sav posao. Čestitam, bilo je odlično i vidimo se dogodine.:-)
Oznake: Krešimir Macan, PR literatura, Odnosi s medijima, Krizno komuniciranje, Odnosi s javnošću