Kako se nositi s negativnim publicitetom u 8 koraka
Kažu da negativan publicitet ne postoji, međutim većina onih koji su se barem jednom suočili s javnom kritikom, vjerojatno se ne bi složili s tom tvrdnjom.
Teško je predvidjeti kada će nešto poći po zlu, a još se teže prikladno prilagoditi situaciju. Da ste javno kritizirani ili medijski optuženi možete saznati na milijune načina; bilo da vas je Google Alert na to upozorio, bilo da su vas obavijestili vaši suradnici ili čak i telefonski poziv koji od vas traži odgovor na prozivke.
Iako se u tom trenutku čini da je situacija bezizlazna te da nije moguće nešto učiniti, razmislite ponovno. Niste ni prvi ni zadnji na medijskom tapetu. Najvažnije je kako ćete se nositi s negativnom pričom. Način na koji se postavite i kako reagirate može znatno poboljšati, odnosno pogoršati vašu situaciju. Evo nekoliko korisnih savjeta koji će vam pomoći da reagirati, a da pritom ne dodate benzin na vatru.
Primarno, odgovor. Nemojte se skrivati. U većini slučajeva, nedostatak odgovora će samo dodatno dati na snazi kritikama te je odgovor gotovo ustaljen savjet. Međutim, kao i uvijek, i ovdje postoje iznimke. Ukoliko kritika nije vjerodostojna (trač ili internetska bujica) bespotrebno joj je davati na važnosti. Nadalje, ukoliko nemate sve podatke, a radi se o visokorizičnoj situaciji uzvratite iskrenim pristupom te se zavjetujte kako ćete doći do istine što prije moguće (i to uistinu i napravite).
Nemojte pretjerati s reagiranjem. Lako se emotivno zaplesti te se obrambeno postaviti, ponajviše kada situacija postane osobna. Međutim, ako odlučite naglo reagirati napadajući druge, insinuirajući neke kritike, optužbe i slično, naškodit ćete samo sebi. Time ćete stvoriti još više pitanja nego odgovora, osobito za one koji uopće nisu niti bili upućeni u situaciju. Isplativo je zatražiti objektivan savjet, po mogućnosti od treće strane.
Zatražite jednaku količinu vremena. Većina uglednih medijskih kuća i interentskih stranica će vam omogućiti da kažete svoju stranu priče. Inzistirajte na ispravcima krivih činjenica i detalja. Nemojte prijetiti ili terorizirati, već se pozovite na novinarevu (ne)točnost i (ne)provjerenost informacija. Nitko ne voli biti u krivu.
Koristite činjenice i brojke te citirajte provjerene, nepristrane izvore. Uvjerljiv odgovor je onaj koja sadrži objektivne činjenice i statističke podatke. Kada je to moguće, citirajte nepristrane izvore. Prijašnja dostignuća, procjena i preporuke, čak i zadovoljni klijenti će vam pomoći u dokazivanju vaše strane priče.
Neka vas odvjetnici brane. Ukoliko su se vaši klijenti ili partneri spremni založiti za vas te dati izjavu ili pisati komentare u vašu obranu, dopustite im. Suština reputacije i jest ono što drugi o vama govore.
Ukoliko je potrebno, ispričajte se. Ako je napravljena greška, iskreno se ispričajte. Izbjegavajte floskule poput “Žao nam je ako se netko osjetio povrijeđen” i slično. Preuzmite odgovorost, i što je još bitnije, uvidite kako biste mogli popraviti ili nadoknaditi štetu.
Stvarajte pozitivan sadržaj gdje je to moguće. Kada se stvari stišaju, istisnite štetne ili nelaskajuće priče novim pozitivnim, svježim i iznimno traženim sadržajima. Napravite korak više, ponudite se kao gost bloger na neke stranice, neka se vaša riječ širi i po drugim izdanjima i stranicama.
Zapitajte se, je li ovo prilika? Ponekad je javna kritika doista pozitivna stvar. Možete ju promatrati poput ružno zapakiranog poklona. Možete ovu priliku iskoristiti kako biste ispravili problem ili poboljšali proizvod ili usluge koje nudite. Ukoliko je prikladno, zahvalite se na kritici te iskoristite otvorenu mogućnost za popravke.
Originalan članak je objavljen 3. prosinca 2015.
Oznake: dobro krizno komuniciranje, loše krizno komuniciranje - primjer, negativni publicitet, Krizno komuniciranjePročitajte i…