Kako su ‘Jadni Splićani’ ušli u povijest hrvatskih društvenih mreža

Već duže vrijeme pratimo gafove i uspjehe političara na društvenim mrežama, pa smo tako prije mjesec dana pisali i o počecima Vlade RH na istima. Stručnjaci za odnose s javnošću su u izbornoj kampanji upozoravali na nedovoljno korištenje društvenih mreža s iznimkom Kukuriku koalicije, koja je tu praksu odlučila i nastaviti dolaskom na vlast. Kako je Vlada postala aktivna u komunikaciji tim kanalima, tako su se i mediji raspisali o pozitivnim, ali i o eventualnim negativnim aspektima takva pristupa.

Krešimir Macan za Novi List izjavio je da je korištenje društvenih mreža prednost jer Vlada u tom slučaju prakticira demokraciju svakog dana, a ne samo svakih četiri godine, na dan izbora. S druge strane, Božo Skoko, profesor odnosa s javnošću na Fakultetu političkih znanosti, upozorava da društvene mreže ne mogu u potpunosti nadomjestiti klasičnu komunikaciju i medije, iako su pogodni za komuniciranje prema mlađoj populaciji.

Odličan primjer korištenja društvenih mreža za dvosmjernu komunikaciju od strane Vlade RH je “virtualni” intervju ministra financija Slavka Linića na YouTube-u. Naime, ministar je video snimkom odgovario građanima na pitanja koja su postavljali preko Facebooka i Twittera te na taj način približio i pojednostavio porezne reforme  koje će stupiti na snagu već od 1. ožujka. Sve glavne TV postaje i mediji preuzeli su materijal s YouTube-a i emitirali ga u svojim udarnim vijestima. “Takovom metodom Vlada zaobilazi novinare i druge medije i ima izravan komunikacijski kanal koji malo košta” smatra Macan.

Već sljedeći korak Vlade upućuje na to da su krenuli u ozbiljnu dvosmjernu komunikaciju preko društvenih mreža. S inicijativom InternetZaSve organizirano je prvo tviteraško druženje u regiji pod nazivom #VladaUP. Tviteraši su osobno sudjelovali na druženju 9. veljače u Ministarstvu uprave, a ministar uprave Arsen Bauk i njegov pomoćnik Darko Parić te potpredsjednica Vlade Milanka Opačić uživo su odgovarali građanima na pitanja postavljana preko Twittera. Snimka je prikazana na društvenim mrežama Vlade.
Osim pokoje pravopisne greške i pretjeranog korištenja stranih riječi društvene mreže karakterizira i neformalna komunikacija. Menadžer društvenih mreža (community manager) u tvrtki iSTUDIO Daniel Artenjak u razgovoru za poslovni.hr upozorio je na tanku granicu između slobodnog i neformalnog govora te odgovaranja na komentare i nesvjesnog podupiranja govora mržnje i netolerancije. Tu je lako napraviti pogrešku ili gaf koji će privući pažnju medija ili zajednice na društvenim mrežama (što se događalo i velikim brandovima – sjećate li se Chryslera – Dobar online community manager zlata vrijedi). Ovaj put je pažnju medija privukao tvit na stranici Vlade RH „Jadni Splićani“ napisan od administratora nakon gostovanja Nevenke Bečić na televiziji. Tvit je brzo izbrisan, ali nedovoljno brzo da ga tviteraši ne vide. I odmah je provocirao niz pitanja – tko su community menadžeri Vlade Republike Hrvatske na Twitteru i Facebooku, tko je odgovoran za taj tvit (koji sam po sebi nije nikakav problem, ali kad tako nešto prokomentira Vlada RH na društvenim mrežama naravno da je zanimljivo, medijima prije svega).

Netokracija je netom potom otkrila tko su administratori društvenih mreža Vlade RH. To je mladi tim volontera koji se, kako sami administratori kažu, savjetuju sa glasnogovornicima, stratezima za komunikaciju te ministrima. Oni pribavljaju odgovore na pitanja građana i objavljuju javnosti informacije o tome što Vlada radi. Doznali smo i tko je napisao sporni tvit – ako vas zanima pogledajte prilog Nove TV – Otkrivamo tko je napisao ‘jadni Splićani’ na Vladinom Twitteru! Jedan neformalni tvit je izazvao toliko pažnje, da danas skoro svi znaju sve o komunikaciji Vlade RH na društvenim mrežama – pa je tako, bio namjeran ili slučajan, svoju funkciju itekako dobro obavio. a i pamtit ćemo ga kad budemo pisali radove o društvenim mrežama u Hrvatskoj.

Da bi imali zaokruženu sliku još par dodatnih linkova na temu. Nikola Krajačić napisao je odličan osvrt na sve porođajne muke komunikacije Vlade RH na društvenim mrežama – Kako Vlada vlada na Twitteru i Facebooku, dok je Netokracija objavila i zgodan prikaz dosadašnjih aktivnosti kroz infografike – Vlada na Facebooku i Twitteru: prvih 50 dana “društvene” države ilustrirano infografikom. Trenutačnu situaciju možda najbolje opisuje Nikolina rečenica: „Nedostaje specijalizirane strategije društvenog nastupa, kao da ne postoji odgovor na pitanje zašto smo tu – već je odlučeno: idemo na društvene mreže, svi su tu“.

Ne kaže bez veze narod da se “prvi mačići u vodu bacaju”, nakon prvih 50 dana društvene komunikacije Vlade RH su izazvale dosta pažnje medija i društvenih mreža, što im je vjerojatno i bio cilj. Do 100 dana Vlade, vjerujemo da će se i oni u potpunosti posložiti – no kao što smo i ranije napisali – palac gore za odluku da se Vlada RH otvori dvosmjernom komunikacijom prema građanima, za što su društvene mreže idealne.

Oznake: , , , , ,

Pročitajte i…

Pretraži blog po ključnim riječima
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3