PRIBA 2009 – Važnost PR-a i interne komunikacije u krizi
U prohladnoj Zenici 16. i 17. listopada se održavala četvrta konferencija ‘Udruge za odnose s javnostima u BiH – PRIBA‘. Tema ovogodišnjeg okupljanja bila je sveprisutna kriza pred kojom je, kako u Hrvatskoj, tako i u cijeloj regiji nemoguće zatvoriti oči.
Konferenciju je otvorio gosp. Miralem Galijašević, premijer Zeničko-dobojskog kantona, a prije službenog ‘govorničkog’ otvorenja, Amra Odobašić – predsjednica udruženja, Vedran Peršić o kojem će biti riječi kasnije te Ivan Glibo su išli na poribljavanje rijeke Bosne, što je simbolični čin budući da Zenica slovi kao industrijski grad opterećen zagađenjem. Domaćin i moderator konferencije bio je Ivan Glibo, dopredsjednik PRIBA-e.
O „Budućnosti internih komunikacija i ulozi profesionalaca u krizi s posebnim naglaskom na važnost odnosa s javnošću u vrijeme krize“ te „Izgradnji i održavanju povjerenja, kao i ugleda i imidža u vrijeme krize“ raspravljali su i predavanja držali stručnjaci na području odnosa s javnošću iz Bosne i Hercegovine, Srbije, Slovenije i Hrvatske.
Čast prvog predavača pripala je profesoru Milenku Đuriću iz Beograda koji je govorio o sustavu ranog upozorenja i izradi scenarija u krizi. Glavna teza njegova izlaganja jest da zapravo imamo ‘novu normalnost’ koja je poslovanje u kriznim situacijama. On, kao i većina predavača o kriznom komuniciranju, naglašava da je ključna brzina reagiranja. Ujedno, tipologija krize je gotovo nemoguća, ali može se odrediti vjerojatnost određenog tipa krize u nekoj cjelini, odnosno na nekom području.
Slijedio je Vedran Peršić iz Sarajeva, potpredsjednik PRIBA-e i brat od Zlatana (ovo je bilo učestalo ponavljana šala, pa je valjalo spomenuti ovdje, Zlatan je inače PR-ovac u tamošnjem Ministarstvu zdravstva). Preventivno komuniciranje – zašto kontinuirano komunicirati bio je naslov njegove prezentacije tijekom koje je među ostalim naglasio važnost da se u krizi kaže sve, da se sve kaže brzo i da sve rečeno bude istina. O odnosu prema zaposlenicima u vrijeme krize, činjeničnom stanju i zakonskoj regulativi govorila je mr.sc. Mirjana Lepić, direktorica Centra za poslovnu edukaciju DOO Multicom Tuzla.
Zanimljivo predavanje održala je i mr.sc. Senija Šehanović, zamjenica direktora Građevinskog preduzeća “ARCON – in” d.o.o. Zenica i viši asistent na predmetu Nastavna komunikacija na Pedagoškom fakultetu u Zenici. Ona je iznijela prezentaciju na temu „Tehnologija kao prijetnja korporativnom imidžu i poslovanju (sa aspekta teorije The Tehnology – Image Expectancy GAP) u kojoj se ključnim problemom pri korištenju novih tehnologija smatraju prevelika očekivanja.
Dragan Savić, kojeg ne treba posebno predstavljati održao je zbudljivo predavanje pod nazivom „Komuniciranje u krizi – Interne komunikacije u kriznom komuniciranju i uloga PR profesionalaca“ odnosilo sa ponajviše na Jungovu podjelu na četiri osnovna tipa temperamenta: sangvinik, kolerik, melankolik i flegmatik i kako svaki od njih reagira u kriznoj situaciji. Znati prepoznati tko je tko i kako s kime komunicirati smatra ključnim u bilo kojem vidu razgovora.
Dr. Nino Ćorić govorio je o važnosti internih komunikacija u tvrtki u vrijeme krize, jer kako kaže, četvrtinu svih kriza izazivaju nezadovoljni zaposlenici. Pojam defenzivne komunikacije te nadilaženje tog problema objasnio je prof. Aleksandar Bogdanić iz Banja Luke. O važnosti i kreiranju kriznog komunikacijskog plana, predavanje je održao prof.dr. Zoran Tomić. Ksenija Oletić je predavala na temu Komuniciranje vlade u krizi te je pritom iznijela podatak da iako se ranije vjerovalo da čak 60% vrijednosti dionice ovisi o tome kako se o kompaniji piše u medijima, to ova kriza nije potvrdila. U ovoj krizi dionce su padale i bez negativnih članaka. Zadnje predavanje bilo je ono našeg Krešimira Macana o spinu, temi koja uvijek iznova zadržava pozornost svakog PR-ovca.
Prve večeri, u petak, održan je i party. Treba li uopće spominjati koliko je dobro bilo? Fina hrana, izvrsni Zoka&Zoka kao zabavljači, rakija za pamćenje i divni ljudi. Neću u detalje jer sam se već naviknula jednostavno ne govoriti previše o tome što se zbiva kad krene dernek.
Sve u svemu, imamo i te kakvih razloga za posjetiti i podržati i slijedeću PRIBA-inu konferenciju u zemlji koja još mora nadići teška politička i društvena previranja, ali trudi se i pokazuje da je na pravom putu. Vidimo se u Hercegovini dogodine!
Oznake: Krizno komuniciranje, PR edukacija, interna komunikacija, PR konferencije
Pročitajte i…