Hoće li proći Isto sranje – drugo pakovanje?
Stipe Petrina, načelnik općine Primošten koji se kandidirao s nezavisnom listom, postavio je u 9.izbornoj jedinici jumbo plakate koji nikako ne mogu ostati nezamijećeni. Naime, ove godine na njegovim plakatima se nalazi pitanje ‘U čemu je razlika?’, zatim logotipi HDZ-a, SDP-a, HNS-a, HSS-a, HSLS-a, IDS-a, SDSS-a i HSP-a te na kraju poruka ‘Isto sranje – drugo pakovanje’.
One koji Petrinu poznaju otprije, točnije iz predizborne kampanje 2009. godine, ovaj populistički potez nimalo ne čudi, jer je i onda provocirao na sličan način. Tada je intrigirao javnost s plakatima na kojima je uz rečenicu ‘HDZ – ispunjavamo obećanja’ bila pridružena i ruka koja je pokazivala srednji prst. Još jedna varijanta njegovih izbornih plakata iz lokalnih izbora 2009. godine je prikazivala poskoka kojeg gazi vojnička čizma.
Mnogi se sjećaju i njegove netipične komunikacije s predstavnicima državne administracije – legendarno pismo koje je poslano čak u ured Predsjednice vlade RH i danas je tražena roba na mreži.
I ove je godine nastavio u istom stilu te svima jasno dao do znanja kako misli da ga nitko za to neće kazniti. PR menadžerica Ankica Mamić u tekstu Slobodne Dalmacije o Petrininoj kampanji kaže ”Ta je politika njemu donijela rezultate i Petrina je danas postao relevantan faktor za mnoge sudionike u javnom životu, što držim tragičnim za razinu javne komunikacije. Kao društvo trebali bismo uvesti u javni diskurs barem minimum pravila koja ćemo poštovati. Ali, razumijem zašto to čini, jer birači od njega i očekuju baš taj jezik.”
Opet se pokazalo da oni najšokantniji i najinteresantniji dio kampanje ne dolazi od vodećih stranaka i koalicija. Oni se i dalje služe dobro provjerenim metodama na koje su već navikli i sebe i građane.
Ipak, problem nije u Petrini. Problem je u tome što ne postoje jasno određena pravila javne komunikacije niti jasne zakonske norme koje bi odredile jesu li ovakvi postupci dozvoljeni.
U svakom slučaju, potrebno je ustanoviti smiju li se drugi kandidati, stranke i njihovi članovi koristiti u vlastitoj kampanji. U Hrvatskoj to još nije jasno određeno. Možda će se nakon ovog slučaja krenuti u smjeru Francuske u kojoj je to zabranjeno ili će se možda preuzeti britanski model gdje je to uobičajeno. U kojem god smjeru krenuli, potrebno je promijeniti način komuniciranja kako uoči ovih izbora, tako i inače. Trenutno nam ne preostaje drugo nego ignorirati ovakve osobe i čekati reakciju Etičkog povjerenstva.
Ali dok mi čekamo i polemiziramo o tome, jedno je sigurno, Stipe Petrina je dobio ono što je htio – pažnju.
Oznake: izborna kampanja, kampanja, politička kampanja, negativna kampanja, Kukuriku koalicija, parlamentarni izbori u Hrvatskoj-
Iskusni stručnjaci Macan i Palić pokrenuli jedinstven edukativni koncept: Učite iz najuspješnijih političkih kampanja i postanite izborni pobjednik
-
Manjgura osvojila dvije regionalne the! award nagrade za krizno komuniciranje i komunikaciju događanja
-
IPRA GWA: Manjguri dodijeljen svjetski PR oskar Trophy plate