BledCom 2012: posljednje predavanje najvećih stručnjaka PR-a – James and Larissa Grunig
Ovogodišnji BledCom 2012. održat će se u Bledu 6. i 7. srpnja 2012 godine pod nazivom „Odnosi s javnošću i komunikacijsko upravljanje“, pod pokroviteljstvom predsjednik Republike Slovenije Dr. Danilo Turka.
Predstavljamo kratak izvadak iz razgovora s renomiranim PRovcima Jamesom E. Grunig i Larissom A. Grunig sa sveučilišta Maryland. Smatra se da su oni jedni od vodećih teoretičara na području komunikacija, odnosa s javnošću i komunikacijskog upravljanja. Par će se upravo na BledComu svojim zadnjim predavanjem pod nazivom „ Život s PR-om“ oprostiti od aktivne i bogate karijere. Događaj godine zanimljiv je ne samo PR struci već i široj publici.
Socio-ekonomske okolnosti dovode do promjene u načinu razmišljanja, djelovanja i komunikaciji predstavnika korporacija i lidera javnog mijenja. Kako to utječe na pojam „odnosi s javnošću“ ? S kakvom se vrstom promjena suočavamo u narednom razdoblju?
Korporacije i njihovi predstavnici trebaju promijeniti način razmišljanja, djelovanje i ponašanje u skladu s okolnostima. Mnogi su zarobljeni u starom načinu razmišljanja i djelovanja. Uloga stručnjaka za odnose s javnošću bi trebala biti uvođenje promjena u korporaciju ovisno o vanjskim okolnostima. Pitanje je kako to učiniti. Smatram kako bi korporacije trebale stvarati odnos s javnošću te na taj način naučiti kako se javnost mijenja i kako na njih ta ista javnost utječe. Tada stručnjaci za odnose s javnošću mogu uvesti pojam javnosti u odluke rukovodstva, kako bi potakli korporacijske promijene u skladu s trenutnim okolnostima. Stoga vjerujem kako je termin PR-a danas jednako relevantan kao što je bio i prvi put kad ga je uveo Edward Bernay davne 1920.g.
Istaknuo bih tri bitne promjene koje su se dogodile zadnjih par godina: 1. Globalizacija 2. Povećano preuzimanje rizika i neodgovornost organizacija i 3. Digitalizacija i posredna komunikacija.
Koliko je značajna uloga stručnjaka za odnose s javnošću u korporacijama?
Ta uloga značajno varira, u mnogim korporacijama odnosi s javnošću su bitan dio upravne strukture, dok u drugima, stručnjaci za odnose s javnošću nisu ništa više od puke potpore marketingu, te se samo brinu o odnosima s medijima. Rekao bih da odnosi s javnošću igraju sve veću ulogu u upravljanju velikim korporacijama, ali i u državnim agencijama, te neprofitnim udrugama – rekao je James E. Grunig.
Grunig je gostovao u Hrvatskoj povodom 2. Konferencije HUOJ-a u Puli 2001. godine. Tom prigodom održao je predavanje pod nazivom “Excellence in Public Relations and Communication Management“.
Ukoliko se do 15. lipnja registrirate na BledCom dobivate 10% popusta. Također, odobrava se 10% popusta za sve članove EUPRERA, ICMCA, IABC, PRSS, FEIEA, AmCham Slovenia, Združenje Manager and DMS.
Oznake: Odnosi s javnošću, PR konferencije, PR stručnjaci