CRO Demoskop: Stabilna natpolovična većina za hrvatsko članstvo u EU
U nastavku pročitajte kakav je odnos hrvatskih građana prema članstvu u EU i to u mjesecu održavanja referenduma. Ovo telefonsko mjesečno istraživanje javnog mnijenja CRO Demoskop redovito provodi agencija Promocija plus.
Taj se odnos prati kroz kretanje potpore/protivljenja članstvu u ovoj zajednici europskih država u dvije skupine: ukupna populacija i dio populacije koji izlazi na referendum („likely voters“).
Završetak pristupnih pregovora i utvrđivanje datuma ulaska u EU u početku je osnažilo potporu hrvatskih građana/ki članstvu zemlje u zajednici europskih država i naroda. Međutim, u posljednjih se četiri mjeseca uočava zaustavljanje tog trenda povećanja potpore, pa i djelomično smanjivanje. Preokretu tog trenda nije pomoglo niti potpisivanje Ugovora o pristupanju, kao niti započeta promotivna kampanja.
Kad je riječ o razini potpore u općoj populaciji (obuhvaća i dio populacije koji neće izaći na referendum, odnosno ne znaju hoće li izaći ili neće) ovomjesečna su istraživanja pokazala potporu hrvatskom članstvu u EU od 55,1% (u odnosu na 55,6% ispitanika/ca iz prošlomjesečnog istraživanja). Tako je nakon presude hrvatskim generalima koja je utjecala na najnižu potporu članstvu u EU od početka mjerenja (44,6% u svibnju ove godine), nakon ostatka mjeseci povećan broj pristaša hrvatskog članstva za 11 postotnih poena. S druge strane, usporedba ovomjesečnih rezultata s onima izmjerenim prije godinu dana pokazuje da je ona porasla za 6 postotka (s lanjskih 49,1% na sadašnjih 55,1%). Protiv hrvatskog članstva u EU početkom mjeseca izjasnilo se 33,3% hrvatskih građana/ki, u odnosu na prošlomjesečnih 32,9%. U ovomjesečnom istraživanju javnog mnijenja zabilježeno je 11,6% neodlučnih (prošli mjesec 11,4%).
Vrlo su zanimljivi i rezultati među glasačima na referendumu o članstvu u EU. Da je referendum o pristupanju EU bio organiziran početkom mjeseca 60,3% ispitanika/ca sigurno bi izašlo na referendum, 11,3% njih bi vjerojatno izašlo. S druge strane njih 7,4% vjerojatno i 14,2% sigurno ne bi izašlo na neposredno izjašnjavanje o pristupanju. Još uvijek je 6,8% onih koji još ne znaju hoće li izaći na referendum. Među građanima/kama koji bi izašli na referendum („likely voters“) za ulazak u EU bi se izjasnilo njih 57,8%, što je blagi pad u odnosu na rezultate od prije mjesec dana (kad je podrška iznosila 58,7%). Početkom ovog mjeseca među ispitanicima koji bi izašli na referendum o članstvu sigurno bi glasovalo ZA njih 45,9% (prema 46,3% iz prosinca), dok bi vjerojatno glasalo ZA njih 11,9% (prema prošlih 12,4%). Među ispitanicima/cama koji bi izašli na referendum njih bi 31,2% glasovalo PROTIV članstva, što je nešto manji udio od prošlomjesečnih 32%. Među ispitanicima koji bi izašli na referendum o članstvu vjerojatno bi PROTIV članstva glasovalo njih 8,4% (prema prošlomjesečnih 7,5%), dok bi njih 22,8% sigurno glasovalo PROTIV članstva (prema prošlomjesečnih 24,5%). Povećan je udio neodlučnih s prošlomjesečnih 9,3% na ovomjesečnih 11%.
U analizi odnosa prema članstvu među ispitanicima koji ne izlaze na referendum, vidljiv je veliki udio protivnika hrvatskom članstvu (43,3% protivnika, 12,2% zagovornika). Buđenje tog dijela populacije jedan je od ciljeva protivnika članstvu koji su krenuli u svoju kampanju protiv članstva. U analizi odnosa u skupini koja još nije odlučila da li izlazi ili ne na referendum, dominiraju neodlučni (47,9% u toj skupini) uz 20,8% zagovornika i 31,3% protivnika.
Narednih dva tjedna kampanje izazov je i zagovornicima i protivnicima članstvu upravo u dvije vrlo prisutne skupine: populacija koja ne izlaze na referendum (u kojoj dominiraju protivnici članstva) ili još ne znaju da li će glasovati (u kojoj su najprisutniji neodlučni prema članstvu). Imajući na umu organiziranost jedne i druge skupine (zagovornika i protivnika), kao i raspoloživa sredstva, čini se da je pozitivan ishod u korist članstva sve izvjesniji.
Oznake: ispitivanja javnog mnijenja, Promocija Plus, CroDemoskop, EU referendum-
Iskusni stručnjaci Macan i Palić pokrenuli jedinstven edukativni koncept: Učite iz najuspješnijih političkih kampanja i postanite izborni pobjednik
-
Manjgura osvojila dvije regionalne the! award nagrade za krizno komuniciranje i komunikaciju događanja
-
IPRA GWA: Manjguri dodijeljen svjetski PR oskar Trophy plate