Faceland: političari u zemlji čudesa

Lokalni izbori su sve bliži, a Facebook, još jednom pokazuje svoju važnost u online komunikaciji. Toga su postali svjesni i neki od kandidata koji su ga odlučili iskoristiti ne bi li se približili potencijalnim glasačima. Iako postoje i druge virtualne mogućnosti, većina se ipak odlučila za, svima nam poznati, Fejs jer su njegove prednosti uistinu brojne.

No, sve se češće postavlja pitanje je li to dovoljno? Na to se osvrnula i Petra Lukež u svome komentaru u Glasu Istre od 12. ožujka. Ona je, naime, primjetila da je Facebook profil pulskog gradonačelnika Borisa Miletića ažuriraniji od službenih stranica grada. Time je postignut jedan kontraefekt jer iako gospodin Miletić svakodnevno aktualizira svoj profil i time obavještava virtualne prijatelje o svojim aktivnostima prvog čovjeka Pule, izgleda kao da nitko ne vodi brigu oko vijesti putem nekih drugih online komunikacijskih mogućnosti.

Naime, kako je Lukež naglasila, Facebook publika nije jedina publika. Zar nije političarima u interesu da se njihove poruke što «glasnije» čuju? Upravo bi zbog tog razloga trebali što «pametnije» i svestranije koristiti nove medije. Izaberu li blog, politički dnevnik ili pak Fejs, moraju se tome i posvetiti. Prekinuti s takvim aktivnostima odmah nakon izbora je loš politički potez jer ukazuje da mu je jedina svrha bila samoopromocija u vrijeme izborne kampanje.

Na Facbooku su ipak, od samih profila, popularnije politički usmjerene grupe, čiji su osnivači, uglavnom, bilo simpatizeri, bilo protivnici pojedinih kandidata. Što god neki mislili o Facebooku neosporno je da je upravo on donekle uspio uključiti u hrvatsku političku stvarnost i današnju mladež, inače prilično nezainteresiranu za politiku u zemlji.

Kreatori i članovi spomenutih grupa su uglavnom mladi koji na taj način otvoreno iskazuju svoja mišljenja i stavove. Malo gdje drugdje, njihov glas se doista i čuje.
Najbrojnija grupa, okupljena oko kontroverznog splitskog poduzetnika i kandidata za gradonačelnika Željka Keruma, broji čak 11,936 fanova i suvereno tvrdi: «Keri je zakon».

Što se metropole pak tiče, kao alternativa Bandiću solidno se uspio nametnuti dekan Pravnog fakulteta, čiji pobornici u grupi «Josip Kregar za zagrebačkog gradonačelnika» traže «vraćanje Zagreba njegovim građanima». Naravno da ne nedostaje ni onih posvećenih «jednom jedinom Milanu Bandiću, a.k.a. Banderasu». Tu se moramo složiti, Milan je doista jedan i jedini. Jedna od njegovih simpatizerskih grupa prenosi čak i njegove kulinarske recepte, pored nadahnutih izjava koje pjevaju već vrapci na grani.

Neistomišljenici Ante Đapića okupili su se u grupu «Anto Đapić NIJE moj gradonačelnik! DOSTA!» te su pokrenuli raspravu oko poželjnih osobina budućeg osječkog čelnika, žudeći za nekim, za promjenu, obrazovanim, poštenim, inovativnim, vrijednim itd. Kako svaka medalja ima dvije strane, ne nedostaju ni grupe koje Đapiću pružaju podrške, poput one «Anto Đapić, najbolji gradonačelnik!!».

Duhovita je grupa, osnovana očigledno isključivo parodije radi, «Anto Đapić moj je idol (najmanja grupa na Facebooku)» koja samim nazivom daje naslutiti broj učlanjenih. Naime, grupa broji 15 članova, koje sam osnivač poziva «da se polako počnu iščlanjivati iz iste, ne bi li njezin trijumf bio potpun».

Vojko Obersnel, riječki gradonačelnik prozvan Obi, koji se kandidirao za tu poziciju i na predstojećim izborima piše pak blog, a ima i Fejs profil. Na ovom potonjem ima 629 prijatelja i donosi neke osnovne podatke o sebi. Na blogu si je ipak dao puno više truda te tako na njemu možete pročitati gradonačelnikovu biografiju i pogledati njegove fotografije, pa čak i one kad je bio malo dijete. Ne nedostaje ni rubrika «Realizacije» gdje se nalaze svi projekti koje je Grad pokrenuo i ostvario tijekom njegovog mandata, a tu su i mišljenja Riječana o «Obiju». Sličnim putem je očigledno odlučio krenuti i gradonačelnik Rovinja Giovanni Sponza, koji kao i Obi također ide po treći mandat.

Na kraju, nam ostaje samo da pričekamo ishod izbora pa da vidimo koje će od spomenutih grupa nadživjeti ih. Koliko će njih biti i dalje aktivno nakon što se prebroje glasovi i novoizabrani čelnici zauzmu svoje pozicije? Koji će nam gradonačelnik biti prijatelj na Fejsu? Koliko će ih nastaviti aktivno komunicirati s online zajednicom? S nestrpljenjem, očekujemo ishod…

Sve što smo do sada pisali o Facebooku potražite ovdje.

Oznake: , , ,
Pročitajte i…
Pretraži blog po ključnim riječima
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3