Financiranje izborne kampanje – lokalni mediji

Prihodi lokalnih tv postaja u 2007

Političke stranke jedine oglase plaćaju u gotovini – U Hrvatskoj je, prema nekim procjenama, oko 90 radiostanica u vlasništvu lokalnih vlasti – naslov je teksta u današnjem Poslovnom dnevniku koji dosta dobro opisuje što se događa s lokalnim medijima uoči lokalnih izbora. Oni postaju sve važnija poluga u kampanji i svatko tko se iole ozbiljnije misli uključiti u trku, mora prije svega dobro proučiti lokalnu medijsku scenu i procijeniti imali li šanse uopće doprijeti do glasača, te koliko će mu za to trebati novaca.

Približavanjem lokalnih izbora uz političku sve je zanimljivija i medijska scena. Iako će se lokalni izbori održati tek za devet mjeseci, snage na medijskoj sceni već se sada pozicioniraju, o čemu svjedoče projekti poput tjednika Zagreb.hr iza kojeg stoji Zagrebački holding. Tonino Picula, velikogorički gradonačelnik, ne odustaje od pokušaja osnivanja televizije, u Koprivnici kreće novi tjednik koji već povezuju s HDZ-om i vrhom Podravke, a vjerojatno će se i u drugim krajevima Hrvatske uskoro početi osnivati neki novi mediji. No, to ne znači da političke opcije dosad nisu imale utjecaj na lokalne medije, nego naprotiv, dobar dio njih su stranke, odnosno lokalne vlasti i osnivale. Riječ je uglavnom o manjim radiostanicama i novinama koje između izbora životare, dok u predizbornoj kampanji pokažu svoj pravi smisao. U Hrvatskoj je, prema nekim procjenama, oko 90 radiostanica u djelomičnom ili potpunom vlasništvu lokalnih vlasti, dok je određeni broj u rukama lokalnih moćnika, vrlo bliskih pojedinim političkim opcijama.

Ako recimo tome dodate vijest iz Zadra – ZADARSKA MEDIJSKA SCENA – Zadar: Reno Sinovčić najavio – u listopadu još jedan dnevni list, koju slijede slične i iz drugih gradova, jasno je što nas čeka u sljedećih nekoliko mjeseci – poplava novih medija, punih prekrasnih slika o velebnim uspjesima na svim razinama. No neki to rade tek sad par mjeseci pred izbore, dok su se drugi za to pripremali godinama – samo jedan od primjera POZADINA ODLUKE VIJEĆA ZA ELEKTRONIČKE MEDIJE – HDZ-ov medijski rat za Varaždin.
Mediji su definitivno važni za velike sredine, za manja mjesta gdje za pobjedu trebate nekoliko tisuća glasova (recimo za sigurnu većinu u gradu veličine Dubrovnika treba vam oko 10.000 glasova) ne moraju biti presudni, jer do potencijalnih birača možete doći alternativnim kampanjama (od vrata do vrata npr.) Dakle kalkulator u ruke i počnite računati koliko će vas stajati podrška vašeg lokalnom medija, ako je uopće možete dobiti:-)

Za one koje zanima još tekstova na temu evo jednog iz kolovoza iz Slobodne Dalmacije – SDP: Lokalne tv sviraju HDZ-u. U svjetlu ovog članka zanimljivo je pročitati i današnji Večernji list – Glavna oporbena stranka napravila stratešku analizu uoči lokalnih izbora – SDP: Bez partnera pobjeda u samo dvije županije

Oznake: , , , , ,
Pročitajte i…
Pretraži blog po ključnim riječima
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3