Hrvatsko Društvo Lobista
U ponedjeljak, 23. lipnja, osnovano je Hrvatsko Društvo Lobista. Moram priznati da sam s nevjericom dočekao osnivačku skupštinu, jer su poziv i materijali stigli u zadnji trenutak (očito su članovi inicijativnog odbora podcijenili interes za osnivanje udruge).
Rezultat? 42 učlanjena lobista od kojih je 31 osobno prisustvovao sjednici, ostatak se ispričao drugim obvezama. Zahvaljujem kolegi Dubravku Miholiću iz Hauske i Partnera na ideji da se učlanimo, te upućenom pozivu i trudu oko organiziranja Skupštine.
Usvojili smo Statut Društva i što je značajnije, etički kodeks. Najavljeno je aktivno sudjelovanje Društva u donošenju Zakona o lobiranju.
Nakon osnivanja, internetske stranice društva postale su nedostupne (www.hdl.com.hr), a na njima se očekuje objava registra članova. Stranice su danas još u izradi.
Ovo je bila faktografija.
Nebrojeno puta je rečeno kako su PR i lobiranje komplementarni alati u postizanju određenih strateških ciljeva. Premda je Manjgura prvenstveno agencija za odnose s javnošću, od lobiranja ne možemo (a ni ne želimo) pobjeći. Zato smo i željeli formalnim članstvom u HDL-u podržati inicijativu da lobiranje izađe iz sjene, da se približi javnosti, kako bi kolege i na jednoj i drugoj strani uskoro lakše mogli objasniti što to mi zapravo radimo: kada radimo odnose s javnošću, a kada eventualno lobiramo. Sada su konačno postavljena neka pravila igre…
Javnost je osnivanje HDL-a prihvatila dvojako. Stručna javnost, gospodarstvenici i političari očekivano su pozdravili osnivanje Društva i izrazili želju za suradnjom.
Obični puk je reagirao upravo suprotno (ni ovo nikom nije trebalo biti iznenađenje). U novinskim člancima su se pojavile priče o ekskluzivnosti društva u koje se može ući samo s preporukom, raspredalo se o imenima koja društvu daju neki neželjeni štih, koja za sobom vuku različite repove (na primjer: index.hr ili Poslovni dnevnik)
Lobiranje će očito morati proći trnovit put do „iskupljenja“ u očima javnosti, odnosno do prihvaćanja lobiranja kao legalne i legitimne gospodarske aktivnosti a ne pukog sinonima za korupciju. Jedna od osnovnih definicija PR-a kaže da nije važno što se dogodilo nego kakva je percepcija javnosti o tome. Zasigurno je inicijativni odbor o tome trebao voditi možda malo više računa.
Društvo je osnovano, upravna tijela su izabrana. U tijeku je postupak i formalnog upisa u registar udruga. Zaželimo Društvu i svima nama, što bogatiji, zdraviji i dulji život!
Oznake: Lobiranje, Hrvatsko društvo lobista